Zou jij blijven werken als je miljonair was?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zou doen waar ik nu niet goed aan durf te beginnen: een premaster en daarna een master orthopedagogiek.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Amen!

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou samen met mijn man onze eigen dierenwinkel willen beginnen. Alleen dan wel met exclusievere artikelen.
    Dit is onze droom, maar waar je een flink sttartkapitaal voor moet hebben als je, je huis niet als onderpand wilt hebben.
    10miljoen zou een fijn bedrag zijn om wat van te gebruiken om het zelf volledig te financieren.

Ik zou het wel zo willen hebben dat ik zelf voor mijn kind kan zorgen, ik wil geen nanny ofzo... Dus wel een manier vinden om het te combineren.
    Een huishoudster klinkt dan wel weer goed!

4. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik zou 2 zaken op zetten en daar lekker gaan werken!

Geld maakt geld.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    een dierenwinkel met wat exclusievere artikelen? ik kan me niet voorstellen dat dat gaat lopen

Ik zou wel blijven werken. Ik heb het allerleukste werk van de hele wereld en ik mis het echt als ik op vakantie ben of toen ik verlof had.
    Ik werk op een manege en begeleid daar mensen met een verstandelijke beperking zodat ze hopenlijk door kunnen stromen naar een betaalde baan

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @petrabr: Dat klinkt inderdaad als een leuke baan!

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    stoppen!! heerlijk lekker shoppen zonder erbij na te denken. jaja ik denk even plat ik weet het. maar ik zou daarnaast graag vrijwilligerswerk gaan doen of een studie gaan volgen.

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik ozu een huishoudster nemen, stoppen bij de baan die ik nu heb en een studie gaan doen die bij me past.

Of we gaan emigreren, dat is ook nog een optie.

9. Ik zou naar Florida verhuizen en genieten van ons gezinnetje.
    Als de kids groter zijn dan alsnog ergens gaan werken.
    Maar dan wel iets wat ik écht leuk vindt

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zou waarschijnlijk voor een jaartje stoppen met mijn studie, lijkt me heerlijk om een jaar even niet die druk op je schouders te hebben en je niet constant zorgen hoeft te maken of je het wel haalt of niet. In dat jaar zou ik lekker gaan reizen, mijn rijbewijs halen, een auto kopen, daaaaaaaagenlang shoppen, en een personal trainer zou ook niet verkeerd zijn. Na dat jaartje zou ik mijn studie wel weer oppakken en uiteindelijk gaan werken!

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou stoppen tot mijn dochtertje naar school gaat en dan in schooltijd wel weer wat gaan doen. waarschijnlijk zou dat studeren worden.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het werk wat ik nu doe vind ik helemaal niet leuk (schoonmaken in de thuiszorg, ben wel blij dat ik in ieder geval wel een baan héb), dus ja ik zou per direct stoppen met werken.
    En dan zou ik lekker een opleiding gaan volgen en eindelijk eens een diploma gaan halen, gewoon voor mezelf.
    Oh wat zou dat heeeerlijk zijn zeg haha, eindelijk eens geen geld zorgen meer, maar gewoon zorgeloos leven.
    Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het is wel verdomd handig als je het hebt;)

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    werk nu ook niet dus dat zou niet veranderen. mijn man zou dan echt wle thuis blijven en dan gaan we heerlijk genieten. al die verre reizen maken die we altijd al wilden doen.

en mensen hellpen die het slechter hebben maar dan wel persoonlijk dus zoals die secret millionair bijv zodat je weet waar het terecht komt.

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik zou niet stoppen met werken. Ik vindt mn werk veelste leuk om mee te stoppen. Ik zou me vreselijk vervelen.

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Helemaal mee eens!!!!! Maar nu ik in de schuldsanering zit dankzij mijn mannetje, heb ik ook geleerd om anders met geld om te gaan.
    Dus ik zal het zeker niet 'verstrooien'.. maar wel genieten! :D

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou denk ik voor mezelf beginnen. Of meer vrijwilligerswerk (op niveau doen). Ik zou in ieder geval wel blijven werken, maar me niet meer laten leiden door het geld (wat nu natuurlijk wel 1 van de motivatoren is) en denk ik veel makkelijker mijn kans kunnen pakken hetgeen te doen wat ik echt het leukst vind. Voor mezelf beginnen zou ik nu bijv. echt nog niet aandurven, maar dan natuurlijk wel. En ik zou meer opleidingen ed gaan doen. :)

Maar thuiszitten? Brrr, nee! Ik zou het wel fijn vinden dat ik door het geld meer de ruimte zou hebben flexibel te werken. Zodat de jongens minder naar de opvang moeten (of met name minder naar de BSO straks). Oh of misschien juist een nanny in huis te nemen (of een gastouder aan huis). Kinderen naar de peuterspeelzaal, maar verder wel thuis.

Naja, veel mogelijkheden dan in ieder geval :D

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ik zou denk ik ook een tijdje met man en kinderen naar het buitenland gaan. Kan mijn man daar lekker aan zijn carriere werken (in de USA bijv.) en kan ik met gerust hart mijn eigen plan trekken. Nu durf ik dat niet omdat ik te bang ben geen baan te vinden, ed.

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou eerst de wereld rond gaan reizen en als de kindjes op school zitten iets gaan doen dat ik écht leuk vindt. Geen idee wat overigens, maar ik zou m'n huidige baan wel opzeggen denk ik. Manlief niet, die zou nog een poosje voor zijn baas blijven werken tot hij al zijn diploma's heeft en dan voor zichzelf beginnen.

Maar goed, ik denk niet dat we hier ooit serieus over na hoeven te denken ;)

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    En geld alleen maakt niet gelukkig, maar het werkt er wel aan mee!

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zou stoppen met het werk wat ik nu doen en gaan werken in de zorg (vrijwilligerswerk). Ik heb tot mijn 21e in de zorg gewerkt daarna werk gaan doen wat bij mijn opleiding paste.
    Ik zou niet stoppen met werken. Dat kan ik echt niet.
    Daarnaast zou ik met mijn gezin een aantal landen afgaan (bijv. nog een keer Bali, Australie, Nieuw-Zeeland, Canada, etc.
    En ik zou een ander groter huis kopen zodat de kindjes een eigen kamer hebben en wij een grotere slaapkamer.

Deel Deze Pagina