Zou jij dezelfde kraamhulp weer willen hebben?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, absoluut niet. Heb ook een ander kraambureau genomen. Ik had een jonge meid die alleen over zichzelf zat te praten en weinig deed. Ze was supersnel met alles klaar en zat vervolgens op het balkon. Doe dat maar thuis. Ik ben alleen en heb zelf met mn moeder moeten verzinnen hoe ik het makkelijkste alleen met kind de nacht door kon komen. Dus bijv alles op je bed leggen zodat je alles bij de hand hebt en niet uit bed hoefde. Dingen die zij aan had moeten raden. Kleine kreeg een suikerdip en bleek dus niet zo goed te drinken als dat ze zei...
    Verder nog een paar dingen wat niet door de beugel konden. Zoals deuren open laten waardoor de katten bij de kleine in het wiegje waren gaan liggen en mijn hond met allergieen, kaas zitten voeren om vriendjes te kunnen worden;)
    Dus nee, deze kwam er niet meer in.

2. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik zou ook zeker dezelfde kraamhulp willen. Ze is echt ontzettende lief en goed. Alleen is ze hier in de buurt erg "gewild". Dus moet je haar al erg vroeg in zw "vastleggen"'.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh ja, hier ratelde ze ook aan 1 stuk door. Ik was niet van plan om te gaan rusten maar heb het toch maar gedaan. HEERLIJK. Deur dicht, tv en laptopje erbij en geen geklets van madam. Heb er die dagen een extra lang rustmoment van gemaakt:)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb 4 keer een geweldige kraamverzorgster gehad!
    De laatste twee keer dezelfde, maar omdat ik zelf voor deze organisatie werk, had ik het voor het kiezen;)

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Deels wel en deels niet.
    Onze kraamzorg heeft keihard gewerkt, gewassen, gepoetst, enz. toen ze de eerste dag weg was hebben we verbaasd om ons heen staan kijken over wat ze allemaal had gedaan.
    Ik vond het ook heerlijk dat ze ons helemaal vrij liet met onze dochter, de enige momenten dat ze haar vast heeft gehad was als we beiden lagen te rusten, verder heeft ze alles aan mij en mijn man overgelaten.

Nadeel was wel dat ze het veel over haarzelf en haar gezin had en alle problemen die ze had gehad.
    Toch kan ik me daar vrij makkelijk voor afsluiten.
    Zou ik haar opnieuw willen? Waarschijnlijk wel.

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier komt dezelfde kraamhulp er niet meer in. Sterker nog, we hebben nu een heel ander bureau genomen.
    vorige kraamhulp kwam binnen lopen om 08.30, ging het boekje door kijken, met een bakkie koffie erbij, en bleef vervolgens heerlijk tot een uurtje of 10 op haar kont zitten. Daarna keek ze hoe ik de kleine in bad deed, wachtte in de woonkamer tot ik klaar was met douchen, en ging dan even de hechtingen en baarmoederstand controleren. Om vervolgens heerlijkkkkkkk te blijven zitten tot 11.30 uur. Afspraak was dat zou ook even iedere dag het toilet zou schoonmaken. Nou, echt schoonmaken was het niet, want ze maakte een doekje kletsnat onder de kraan, kneep de doek niet uit, maar veegde een zeiknatte doek over de wc bril, en klaar was ze. Je glibberde zo van de wc bril af als je erop zat, omdat het zo nat was, bah bah.
    Gebeurd me geen 2e keer meer, NO Way. Dus gelijk maar een ander bureau genomen, en tijdens de intake zal ik ook zeker aanhalen dat ik zo'n kraamhulp NIET wens.

7. Noppie87

Noppie87 Lid

6 mrt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was heel tevreden over onze kraamhulp, ik heb echt een top kraamweek gehad! Mijn man was de eerste 2 dagen ook nog vrij (en 3 weken nadat de kraamhulp weg was) en ze betrok hem ook overal bij, wat ik ook fijn vond.
    Wij hebben alleen mazzel gehad met haar, want normaal zitten wij niet in haar werkgebied, wat dus betekend dat we haar helaas bij een eventuele tweede niet weer zullen krijgen.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had ook een fijne! Ze had veel kennis over bv maar stond er niet mee op de voorgrond. Het was een belgische dus misschien belgische bescheidenheid. Daarnaast rende ze letterlijk de trap op voor alles dus zeer gemotiveerd.

Wat ik wel grappig vond is dat ze op de een na laatste dag tegen mn dochtertje zei: morgen is mijn laatste dag, misschien wil mama wel een taartje kopen om de week te sluiten... :D Euh ok als jij graag taart wilt haal ik taart.. Had ik niet verwacht van een bescheiden iemand

9. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Hier ook een fantastische kraamweek gehad, met fantastische kraamverzorgsters. Denk er ook vaak aan terug. Als eerst kwam de tante van mijn man bij ons kramen, wat een luxe en wat een fijn gevoel als alles zo loopt, zoals jij dat zelf ook zou doen. Ik heb genoten, veel tijd met man en ons zoontje gehad.

Zijn tante moest na een paar dagen weer aan het werk (is ook gastouder), dus kregen we een andere kraamverzorgster. Natuurlijk wel gek, omdat je niet weet wat je kan verwachten. Maar ook de tweede helft van de kraamweek, is super verlopen. Van mijn leeftijd, dus ook precies zoals ik het zou doen. Toen de kraamweek ook over was, moest ik echt wel even wennen hoor. :)

Ik hoop dat beiden volgende keer er ook weer bij zijn, ik ga het zeker aangeven!

10. 2jees

2jees Niet meer actief

De eerste eventueel wel, maar de tweede die we hadden zeker!! Leuke meid en ze werkte keihard. Ze was wel vrij streng voor de oudste, bijv alles opeten en s middags alleen fruit en geen koekje. Zoiets hoor je te overleggen met de ouders vind ik. Ze had leuke ideeen en wist veel van BV. Heeft ze goed mee geholpen.

11. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier heb ik in de kraamweek gevraagd hoe we haar ooit weer als voorkeur op kunnen geven, mocht er een tweede kindje komen. Wij waren zo blij met haar, dat ik haar dolgraag weer zou willen. Hier deed ze alles, was goed voor moeder, kind en papa. Dus ja, ik zou dolgraag haar weer terug willen

12. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ja ik zou zeker dezelfde kraamhulp willen, echt een topvrouw was dat! Heb dit toen ook tegen haar gezegd, en dat vond ze erg leuk.
    Toevallig was ze ook de kraamhulp bij onze buren, zodoende heb ik haar pas nog gezien.
    Ga bij een 2de zwangerschap zeker aankaarten dat ik haar graag zou willen.

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Van de eerste, ja. Maar ik was verhuisd naar andere regio, dus ik moest bij de tweede een heel andere organisatie kiezen.

Van de tweede, absoluut niet! Ik kon niet echt wat aanmerken op haar werk, maar er was echt helemaal geen klik, voelde me niet zo fijn bij haar, erg zakelijk en afstandelijk.

Dus bij de derde heb ik duidelijk aangegeven dat ik haar NIET wilde hebben (verder wel dezelfde organisatie, daar waren we tevreden over). En de kraamhulp bij de derde was echt TOP!! Heerlijke tijd gehad. Als ik ooit nog kraamhulp nodig zou hebben, dan zou ik zeker dezelfde weer willen hebben. Was de beste van de 3, ook beter nog dan bij mijn eerste.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    De kraam bij m'n eerste niet. Op zich een aardige vrouw maar ontzettend onzeker en ik kon er niks mee. Ze had het ook steeds over zichzelf en ze stonk erg naar huisdieren :)
    De kraam van de tweede was gewoon super. Ik zou haar nu graag weer willen en heb haar naam genoemd toen ik m'n voorkeur mocht doorgeven bij het intake gesprek. Hopelijk krijgen we haar ook weer :)

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben bij de tweede keer expliciet gevraagd om onze vertrouwde kraamverzorgster. Bij onze eerste zat ze in het laatste jaar van haar opleiding. We zijn zelfs meegegaan naar een andere zorgaanbieder hierdoor :)

Hoezo te tevreden haha.

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Als het kon had ik haar geadopteerd!

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Onze kraamhulp bij de 1e was geweldig. Hoewel ik wel blij was dat de kraamweek ten einde was (lag aan mij hoor), had ik haar gerust weer willen hebben. Maar we zijn naar een andere regio verhuisd, dus dat ging niet.

Nu bij de 2e bevalling hebben we er 2 gehad. De 1e was echt een harde werker. Als ik die had kunnen inhuren als schoonmaakster, dan had ze zo mogen beginnen :). De 2e daar werd ik niet blij van. Als ik iets aan mijn partner vroeg, dan antwoordde zij. Ze bleef er bij elke borstvoeding bovenop zitten, terwijl ik mijn eerste ruim een jaar gevoed heb en zij de 2e helft van deze kraamweek had. Ze had wat meer afstand mogen nemen. Ze was ook een beetje lomp. Deuren die net iets te hard dicht gingen, watersporen door het hele huis omdat ze het emmertje niet af nam na schoonmaken, dat soort dingen. Ik kon me er in ieder geval goed aan irriteren.

18. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij m'n zoontje had ik een kraamhulp, die was zo leuk! We hadden zo vriendinnen kunnen zijn. Zelfde humor, ze weet van aanpakken en gaf ons ook de ruimte even met ons 3tjes te zijn.
    Ik had haar heel graag weer gehad.
    Maar helaas kreeg ik een andere, leuke meid hoor. Maar ik voelde me direct al zo goed na de bevalling dat ze eigenlijk helemaal niet had hoeven komen. Ik had niks (geen scheur geen knip niks! Alleen vreselijke naweeën) en m'n dochter deed het ook al gelijk goed omdat ik precies zei wat ik wilde. Ze was erg misselijk en wilde niet drinken. Maar ze dreigde te veel af te vallen dus ik ben gelijk begonnen met kolven 2x gekolfd en toen deed ze de rest zelf. Maar ik nam hier steeds het voortouw. Lag echt aan mij, want verder deed ze het prima. Maar na de controles s morgens en de wasjes draaien stuurde ik haar altijd naar huis (en ik had 49+15 luxe uren vanuit m'n verzekering..)

19. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb 3 kraamverzorgsters aan mijn bed gehad in de kraamweek. De eerste kwam de dag dat we uit t ziekenhuis kwamen, maar haar werkweek zat er op. Dus toen kwam de volgende dag 2, wat een schat van een mens, echt van de oude garde en weet van aanpakken maar superlief. Toen de laatste dag zat haar werkweek er oo en kreeg ik een andere, wat en &€:)(/€/& mens, geen goed woord voor over. Die komt er bij een tweede echt niet in. Ik gooi serieus de deur dicht als ze voor m'n neus staat. Ik hè. 'S avonds in blinde paniek onze oude kraamverzorgster opgebeld omdat haar collega me zo onzeker had gemaakt ober alles wat ik deed. Bij een tweede zou ik sowieso steviger in m'n schoenen staan. Maar als ik aan m'n kramwerk terug denk, denk ik aan de laatste dag ipv de leuke dagen ervoor met haar geweldige collega.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Die ik nu heb gekregen mag zeker terug komen! Wat een lief mens. :)

Deel Deze Pagina