Zou jij dezelfde kraamhulp weer willen hebben?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    De onze mag ook terugkomen. Fantastische vrouw was dat. Enige minpuntje was dat ze al mijn onzekerheidjes en het kleine huilbuitje dat ik had ophing aan mijn adhd-diagnose en me over probeerde te halen om zsm weer medicatie te gaan slikken hiervoor. Terwijl ik me aan het orienteren ben op andere methoden dan een leven lang Ritalin. Kan me niet voorstellen dat kraamvrouwen zonder adhd niet eens een huilbui hebben als de peuter van het bezoek vlak ervoor je halve huis gesloopt heeft...
    Maar verder: ze is nu 1 dag weg, maar ze mag de volgende keer weer terugkomen!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou ja!! De mijne bereidde me de derde dag er juist op voor dat er wel kraamtranen zouden komen omdat dat normaal is ;)

3. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    De mijne zou ik nooit maar dan ook nooit meer willen.
    Voorbeeld 1:
    We hadden heel duidelijk gezegd dat onze katten niet buiten mogen komen en dus ook niet op t balkon (Ik woon 3 hoog).
    nadat ik in het ziekenhuis had gelegen en bij thuiskomst Nog 3dagen thuis ook nog plat moest ben ik 3 dagen niet in de keuken geweest. Toen ik op dag 4 in de keuken kwam zag ik dat de balkon deur open stond en me katten op t balkon zaten,toen ik ze naar binnen stuurde zij de kraamverzorgster dat ze de hele week de katten al op t balkon liet omdat het zo mooi weer was en zij vond dat katten buiten hoorde met dat weer.
    Hiervoor kwamen de katten nooit verder dan de drempel en nu is me zoon 8 maanden en ben ik nog die katten aan t afleren op t balkon te komen.

Voorbeeld 2:
    Me man en ik hebben heel bewust gekozen dat we fles voeding gingen geven. Hebben hier de hele zwangerschap over na gedacht en vaak over gesproken met de verloskundige. Afijn uiteindelijk besloten vanaf geboorte de fles te geven.
    De kraamverzorgster was hiervan op de hoogte en wist ook de reden waarom we de fles gaven ipv borst.
    Maar helaas respecteerde zij onze keuze niet en bleef ze bij elke voeding aandringen om toch de borst te geven ipv de fles.
    Dit was zeker voor mij erg ongemakkelijk maar heb me niet overlaten halen gelukkig

VVoorbeeld 3
    Mijn zoontje zou volgens de kraamverzorgster heel slecht eten en omdat me zoontje ons eerste kindje is. Geloofde wij haar.
    Maar omdat me zoontje zo slecht at ging de kraamverzorgster mijn zoontje heel erg pushen met eten. Ze pushte me zoontje heel erg,zo erg dat me zoontje elke keer zwaar overstuur werd. En dus mijn man en ik erg onzeker werden. Ze zij ook nog dat als hij niet beter ging eten dat hij terug moest naar het ziekenhuis en aan de zonde voeding moest. Vervolgens kwam op de dag van vertrek van de kraamverzorgster me verloskundige langs en die keek toen naar wat me zoontje at (de hoeveelheid etc) en wat blijkt,me zoontje at ruim voldoende (zelfs een beetje te veel)
    Dus heeft de kraamverzorgster ons onnodig onzeker gemaakt.

En zo kan ik nog wel even Door gaan. Dus nee wij willen haar nooit maar dan ook nooit meer terug

4. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee!!wat een draak...
    Ik had een ks gehad en daardoor nog recht op 2 dagen. (achteraf gelukkig maar!!)
    Paar voorbeelden:

-Ik heb het hele huis moeten doen en zij zat alleen maar formulieren te schrijven en te zitten en thee te drinken (Die ik zelf had gezet overigens!)

-Controles? Nee jo hoeft niet.

-Baby helpen in bad doen? Nee jo, dat hebben jullie in het ziekenhuis toch al gehad?

-Ik gaf bv, had overproductie, zei mevrouw: moet je minder kolven je hebt te veel. Ik minder kolven, weg productie... had bijna niets meer.. En bedankt! kon ik nog voortijdig stoppen ook.

-De twee dagen die ze er was was ze 2 uur te laat en ging eerder weg.

Dus nee die kraamhulp wil ik echt niet meer hebben!

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja absoluut, wat een vrouw, dat ze binnenzat, wist ik t niet zo... Ewn wat oudere vrouw in de 50, niet echt wat ik verwacht had. En toen de 2de dag t zh in, ze heeft gevraagd of ze mee mocht en heeft de hele dag voor ons gezorgt, er bij de artsen er bovenop gezet etc etc, ze was er smorgens km 09.00 en is om 18.00 nadat ik opgenomen was op de kraamafdeling en zelf lag naar huis gegaan, tel. Uitgewisseld om der op de hoogte te houden en ze zou der uiterste best doen om bij thuiskomst terug te komen als kraamhulp, dat is gelukt,m heb een verlenging gehad buiten de inindicatie tot totaal 14 dgn, ze is nog nooit zo lang bij hetzelfde adres geweest, is natijd nog een keer op koffievisite geweest, ook op fb en ze voegt normaal nooit clieten toe, blijkbaar zijn we speciaal, dus als het kan dolgraag

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij alle drie dezelfde gehad. De beste die er is echt waar.

7. Maia

Maia Niet meer actief

Ja, beide wel.
    Bij de eerste had ik een tophulp, achteraf gezien misschien iets te weinig ervaring met borstvoeding en ik had wat problemen waardoor ik niet goed geadviseerd ben en uiteindelijk ook gestopt ben. Maar verder was ze echt top. Hebben ook aangegeven dat we haar wel opnieuw zouden willen, maar ze was met vakantie. Dus we kregen bij nr 2 een ander en zij was tig keer beter, kreeg echt goede bv adviezen, maar door mijn ervaring bij de eerste zag ik er gewoon tegenop en ben ik ook snel gestopt. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik graag nr. 2 opnieuw willen.

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja! Vond haar super! Ontzettend lief echt top!!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar zo te lezen had ze geen flauw benul van borstvoeding...

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heeft ze wel een opleiding gedaan?!:(

11. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar had ik ook mijn twijfels bij, aangezien ze zei dat ze een jaar geleden nog bij de bart smit werkte... haha:D

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja absoluut! Mijn kraamverzorgster was zooo lief en toch een beetje streng. Ze beschermde als een bloedhond tegen m'n schoonmoeder die 2 dagen na de bevalling een sinterklaasfeestje kwam vieren voor haar lievelingskleinkind (niet mijn dochtertje)
    Ze had 40 graden koorts…

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Degene die we bij de eerste hadden hoefde van ons niet terug te komen. Pfff wat een mens zeg.

- bij alle taken die in haar boekje stonden had ze gewoon de naam van mijn man gezet (die ervoor gezorgd had dat hij meteen na de bevalling zijn 3 weken vakantie had) Dus toen ze de eerste dag naar huis ging stond de hele afwas er nog. Mijn man haar daarop de volgende dag aangesproken en zij vond dat dit de taak van mijn man was omdat wij geen afwasmachine hadden. :$

- Als ze schoonmaakte kon ik haar boven met de stofzuiger tegen mijn meubels horen botsen wat mij enorm irriteerde

- Ze maakte fruit voor mij klaar op een manier waarop ik het niet lekker vond (b.v een appel in stukjes gesneden met daaroverheen sinaasappelsap) en bleef dit doen ook al gaf ik aan het niet lekker te vinden.

- ongevraagd en zonder aankloppen de douche binnen lopen terwijl 1 van ons stond te douchen met de mededeling dat we het kind ook wel mee hadden kunnen nemen onder de douche.

Voor ons genoeg reden om bij de tweede op zoek te gaan naar een ander kraamzorg bureau en toen een dame getroffen die hier zo weer mag komen.

14. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Nee. Ze was erg lief, en leuk. Maar deed echt helemaal niets. Ze kwam ook maar 4uur per dag maar zat al 2 uur aan de administratie, en de andere 2uur zaten we te klungelen met BV (wat ik overigens wel heel belangrijk vond) toen ik 2 maanden later bij mijn pas bevallen vriendin kwam, en die kraamhulp bezig zag (van de zelfde organisatie..) was het wel even anders. Die was hooguit 10 minuten bezig met administratie. Beetje jammer.

Ik verwachte echt niet dat ze heel me huis schoon zou maken, maar een beschuitje voor bezoek maken, of een keer de afwas doen, zou wel fijn zijn geweest, hierdoor zou mijn herstel ook sneller zijn gegaan want als mijn man er niet was deed ik het allemaal zelf (is ook mijn eigen fout geweest)

15. sther3

sther3 Niet meer actief

Ja, we hadden na twee dagen een wissel en dat tweede meisje was zo ontzettend leuk en lief, dat we al tegen d'r gezegd hebben dat als er een tweede mocht komen we haar gaan benaderen. Ze deed heel veel, als ik zelf de was had aangezet, en na een paar uur dacht: oh ja, de was stond aan.. Had zij 'm al opgehangen.. ☺️

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    bij allebei kraamverzorgster gehad die wel oke was, maar niet echt zo'n klik mee dat ik ze terugvraag. Ik zie het wel wat ik nu aan mn bed krijg ;)

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    we hebben er niet om gevraagd omdat we dachten dat ze al gestopt was met werken. Dus totaal onverwacht stond onze lieve zuster Nel weer op de stoep na de bevalling van de tweede.
    En weer heeft ze ons weer helemaal in de watten gelegd.

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja, heeeel graag.
    Ik heb het ook aangegeven. Nu nog hopen dat het zo uitkomt.
    Wij hadden een ontzettend leuke vrouw bij de tweede. We hebben ook nog steeds contact en zouden het heerlijk vinden als ze weer kwam. Kan ook erg goed met mijn zoontjes overweg.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja hoor heel graag, had een kletskous eerste klas ook al een oudere dame. Maar ze was zo fijn. Ze liet mij mijn gang gaan. Ik zette in de ochtend de was aan en zij hing het op op mijn manier. Ik ging het wel zelf opvouwen maar ze legde het wel vast op bed.
    Op dag 4 wilde(en moest) ik boodschappen doen. En zij bleef bij ons meisje. Huis zag er tiptop uit. Ik mocht van haar ook lekker zelf mijn broodje smeren. Ik hoefde ook niet uit te rusten. Ze liet ons lekker onze gang gaan dus. Helemaal top!

20. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nee, die hoef ik niet nog eens. Het zal privé best een leuk mens zijn, je kon er goed mee praten. Maar dat deed ze dan ook erg graag, praten. Vooral over haar en over haar gezin, kleinkinderen, vriendinnen, andere patiënten. Geregeld vroeg ik mij af of mijn hele hebben en houden ook besproken zou worden bij de volgende moeders.;)

Ze was ook lang bezig met de administratie en deed de checks niet zo nauwkeurig. Vergat ook wel eens wat te checken.

Toen ik nét uit het ziekenhuis kwam en graag nog even wilde douchen, hielp ze niet. ik vroeg mijn man om bij de kleine te blijven en zij zou helpen. Kwam ze niet, ik roepen, kon mezelf niet afdrogen beneden, amper bukken, niet aankleden, je kent t wel.
    Ik heb staan vloeken in die douche.

Ze maakte ook geen beschuitje/koffie voor visite, snapte de hints niet als bezoek te lang (uren) ze kwekte zelf ook weer veel uiteraard,
    en op top op that; Ze pakte de baby van me af:$
    Ik moest rusten van haar, ook al wilde ik dat niet. Wilde liever bij mijn kind zijn en genieten van hem. Maar vooruit, een half uurtje kan geen kwaad. Neem ik de kleine mee naar boven in zijn bedje bij mij op de kamer. Nee, de kleine moest beneden blijven, dan kon ik beter slapen. Ik bleef al staan en toen begon hij te huilen. Ik pak hem op en ze trekt hem zo uit mijn handen:$
    Een dag later zou ze weggaan, dus ik heb geen vervangingen gevraagd, maar ik denk dat ze dat moment nu nog niet is vergeten.:x

Deel Deze Pagina