Heb met mijn broertje altijd leuke discussies. Bv over wapenhandel (volgens hem geen oorzaak van meer doden in de VS, volgens mij wel). Hij komt dan aan met een cartoon waarop een plaatje staat van een activist met een bord: 'Guns kill' en daarnaast een mannetje met een bord: 'Spoons made me fat'. En die cartoon komt dan van een wapenhandelaar. Nu komt hij aan met het argument dat zout niet slecht voor je is omdat op jozo.nl staat dat je jodium nodig hebt. Lekker objectief om aan de fabrikant van zout te vragen of zout slecht voor je is... En nog even over die wapens: er zijn meer doden in de VS door obesitas dan door wapens. Dus volgens die redenering is denken dat er minder doden door wapens komen als je wapenhandel verbiedt net zo absurd als denken dat je obesitas voorkomt door de verkoop van lepels te verbieden.
Hihi, leuk argumenten heeft hij Dat is net zoiets als zeggen dat overgewicht niet erg is omdat ondergewicht erger is. Daar moest ik laatst ook al om grinniken..
Ik ben het met je eens hoor...ik denk ook dat er door de "vrije" wapenhandel meer doden vallen. Hoe vaak lees je wel niet dat een kind uit de USA een wapen heeft gevonden en pap, broer of wie dan ook per ongeluk dood heeft geschoten. Dit was niet gebeurd als er geen wapen in huis was. Daarnaast denk ik dat je een wapen sneller pakt uit blinde woede. Met een keukenmes kun je natuurlijk ook iemand doden, maar dan maak je lichamelijk contact en met een wapen niet, een trekker is sneller overgehaald, dan iemand een mes in het lijf boren...denk ik
Dat wapens minder slachtoffers maken, dan obesitas, maakt wapens niet "goed" alleen "minder slecht". Dat is een andere graadmeter.. dus niet wit-zwart maar verschillende tinten grijs.
@sophy: het maakt het zelfs niet minder goed of slecht denk ik Ik bedoel.. Obesitas is slecht.. Maar eten niet perse. Iemand doodschieten is wel slecht.. Maar jagen voor je avondeten alweer een stuk minder Het is maar net wat je er mee doet.
@prettymum: natuurlijk heb je jodium nodig... Maar een pot zout per maand over je eten blijft ongezond volgens mij (plus met alle zout die overal in ons eten al zit toegevoegd hoef je niet echt nog extra zout toe te voegen aan je eten volgens mij.. Zeker als je veel pakjes/potjes eet) "wij van wc-eend... "
het is maar net hoe jij als persoon omgaat met eten of een wapen Alleen kun je eten over het algemeen zelf reguleren. Neergeschoten worden door een gek niet. maar dit is een klein aspect van het probleem. Er spelen nog wel 100 andere mogelijke factoren een rol Ik denk dus dat het ook wel een kwestie is van voorlichting, intelligentie, omgevingsfactoren et cetera...hoe er met de handel en het kopen wordt omgegaan.
Tja, eten werk je vooral naar binnen met je handen, die die lepel of vork vasthouden. En een wapen bedien je ook met je handen. Dus dan moeten we volgens je broer iedereen z'n handen maar afhakken? Compleet idiote argumentatie natuurlijk en als je broer dat niet snapt, dan zou ik 'm eens een IQ-test gaan laten doen, want dan zou ik zo iemand niet loslopend in de maatschappij vertrouwen, eerlijk gezegd... Dat zout niet ongezond is, omdat er jodium inzit en je dat nodig hebt, is trouwens echt complete nonsens, omdat jodium kunstmatig aan zout toegevoegd wordt.... Niet alle zout uit de supermarkt bevat jodium namelijk, moet je maar eens opletten
Rozemarijke, mijn broer is best wel normaal verder hoor, loopt zelf niet rond met uzi's ofzo en houdt het bij theoretische discussies.
Nee, ik verwacht ook niet dat ie met uzi's loopt, maar ik ga wel twijfelen aan z'n gezond verstand, en mensen zonder gezond verstand vind ik in het algemeen vrij gevaarlijk omdat ze risico's totaal verkeerd of helemaal niet inschatten....
Net als: Als ik alleen maar een hapje proef uit de pan dan zitten daar geen calorieën in. Calorieën? Dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken? Ik ben niet dik, ik heb zware botten.
Obesitas gaan idd meer mensen door dood, lastig wegduiken voor wapens he, en je verstoppen achter een lantaarnpaal of autodeur is dan ook niet zo makkelijk meer.