Zou jij dit accepteren?

Discussion in 'De lounge' started by Willie32, Jul 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Schoolvakantie is 6 weken, maar werkvakantie toch niet, en om dan nog tegelijk met je man vrij te kunnen krijgen etc., is sinds verdomd lastig

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Mijn jongens zijn 15 en 19 juli jarig en dus in de zomer vakantie
    Dit jaar was mijn enige broer er ook niet op de 1e verjaardag van mijn jongste.
    Eerste reactie was ook teleurstelling maar ik mag (vind ik) niet van hem verwachten dat hij zijn zomervakantie dat al moeilijk te plannen is, ook al moet afstemmen op de verjaardagen van mijn kinderen.
    Hij was er trouwens wel op de verjaardag van de oudste maar dat was toeval!
    In de toekomst zal het vaker voorkomen en wellicht wel dat wij zelf weg zijn in die periode.
    Dan vieren we het later voor de familie.
    Ik ben zelf ook in de zomer jarig en herken het wel.
    Heb me er niet anders door gevoeld als het op een andere dag nog een keer werd gevierd .
    Was een keer extra!

3. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt mensen die al jarenlang in dezelfde periode vakantie hebben. Sommigen hebben daarin zelfs geen keus. Moeten ze dan ineens hun plannen veranderen vanwege een verjaardag? Vind persoonlijk niet dat je dit van hen kunt verwachten. Ik zou in jouw geval gewoon mijn gevoel naar hen uitspreken

4. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Mijn dochter is ook in augustus jarig, maar mijn broertje en zusje hebben mij gevraagd wanneer ik haar eerste verjaardag wilde vieren, want hun wilde vakantie gaan boeken maar wilde natuurlijk ook bij hun nichtjes eerste verjaardag zijn!
    Maar heb ook goede band met ze.

5. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    En wat vele zeggen, tis balen als je in de zomer jarig bent gaan mensen uiteraard op vakantie, en je kan zeker niet met elke verjaardag rekening houden.
    Maar ik vind sommige situaties wel speciaal om rekening mee te houden, ik zou denk ook wel verdrietig zijn, erg balen als mijn broertje en zusje niet zouden komen. Die horen er toch bij, ook als je het knus houd.

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Een van mijn kinderen is midden in de zomer jarig, en wij lossen dit op door zijn verjaardag samen met zijn broer te vieren die net voor de vakantie jarig is. Zelf weet hij niet beter, en op die manier kan eigenlijk iedereen altijd komen. Soms kan m'n broer niet omdat hij die dag moet werken, sja so be it. Dan komt hij de dag er voor of vlak erna. Zo blijf je altijd wat houden waardoor iemand niet kan. Ik kan er niet wakker van liggen. Mijn ouders gaan vlak voor mijn uitgerekende datum nog 2 weken op vakantie. Nou prima toch? Hopelijk hebben ze het leuk. Mocht ik bevallen dan zal hun kleinkind niet weggelopen zijn en dan zien ze hem wel als ze weer terug zijn. Het heeft niks met ' niet belangrijk genoeg zijn' te maken. En wij hebben allemaal een prima band met elkaar. Leven en laten leven.
    Misschien dat jullie de verjaardag ook eerder of later kunnen vieren?

7. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt er gewoon op neer dat jij wel belang hecht aan zulke zaken en wel zo attent bent om daar rekening mee te houden. Kan me voorstellen dat iets waar jij zoveel belang aan hecht dat je voor je zussen en nichtjes/neefjes rekening houdt met de planning en andersom boeken zij vakantie terwijl je bevalt en missen ze de eerste verjaardag dat daar de schoen wringt.

Zal je 1 tip geven: laat het los want echt heel veel mensen zitten niet zo in elkaar als jij wat dit betreft. Ik begrijp je gevoel heel goed maar dit is gewoon zoiets waar jij geen invloed op hebt en steeds teleurgesteld in wordt. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zussen niet op de 1e (en ja dat vind ik toch anders! Net zoals 16, 18, 21, 30, 40 speciale verjaardagen zijn!) verjaardag van mijn kind zouden zijn.

Maar goed, ik wil je alvast feliciteren met deze bijzondere dag! Geniet ervan want de tijd gaat zo snel!

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou wel andere dingen weten om me druk over te maken...

Mijn dochter is van april, geen vakantietijd dus. Op haar eerste verjaardag kwam mijn schoonzusje niet opdagen... Niet omdat ze op vakantie was maar in een ietwat andere levensfase zat (lees; drugsgebruiken) heb me erbij neergelegd en maak me er niet druk over. Nu is er er haar ook helemaal geen band moet ik eerlijk zeggen...
    Op de tweede en derde verjaardag kwam mijn eigen zus niet omdat zij een weekend weg waren (zwager had een toertocht met zijn fiets) ze kwamen een andere dag...

Tja, je kan je er maar druk over maken.... Het wordt ook wel een feestelijke dag zonder hen boor, toch?

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik kan jou zeker begrijpen! en al helemaal met de geboorte!!

ik zou ook echt not-amused zijn! als ze onze kinderen niet belangrijk genoeg vinden..

ik zou er echt niet blij mee zijn en dat ook zeker zeggen.
    ( en ik zou ook verder geen rekening meer houden met de verjaardag van hun en kinderen)

(mijn dochter is vandaag jarig,dus ik denk dat wij er de komende jaren ook wel mee te maken gaan krijgen,maar ik ga er vanuit dat mijn ouders en broer schoonzus er gewoon rekening mee blijven houden)

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik zou er alles aan doen om mijn vakantie zo te plannen dat ik wel op een kinderverjaardag zou kunnen zijn van broers of zussen. Maar als het met de planning op het werk echt niet uit zou komen, dan is het niet anders. Maar zou het dan wel goed overleggen met de familie.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou het ook niet zo leuk vinden, maar kan het wel begrijpen. Wij konden van de 6 weken vakantie 3 weken samen vrij nemen, aangezien mijn collega's ook op vakantie willen. En het lijkt me dat meer mensen hiermee zitten. Of misschien met een verschil in bedrag wat ze voor de vakantie moeten betalen als je een week eerder of later gaat. Als ze maar bellen/een kaartje sturen en later nog langs komen, dan vind ik het wel prima. Anderen hebben ook hun eigen leven. Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden maar soms gaan andere dingen voor en komen we gewoon een ander keertje.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Overigens doet mijn familie dit ook voor mij.

Ik zit zelf net zo in mekaar als jij en begrijp je volledig.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik kan mij voorstellen dat je het niet leuk vind, maar het is gewoon lastig om in de zomer jarig te zijn. Je kan idd niet verwachten dat iedereen rekening kan houden met een verjaardag.
    Ik zelf voel mij al lullig dat ik in september op vakantie ben, dan is een vriendin haar dochtertje jarig. Tsja, maar de andere met wie ik ga gaan daar natuurlijk geen rekening mee houden.
    Ik zelf ben op 5 augustus jarig en wordt dit jaar 30, maar er zijn veel mensen niet op mijn verjaardag!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou het ook niet geluk vinden maar goed je kan niet van iemand verwachten hun vakantie daaraan aan te passen ..

Als ze daarna alsnog komen is het toch ook wel ok ....Ik kan soms ook niet naar een verjaardag , maar als het een kinderverjaardag is , ga ik dan altijd alsnog ..dan maar een andere keer

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn schoonbroer en schoonzusje zijn straks ook niet op de tweede verjaardag van onze zoon. En op de eerste verjaardag waren ze er wel op de dag dat hij echt jarig was, maar niet op de dag dat we het feest vierden. Ik kan daar niet mee zitten.mhet is hun keuze: zij missen iets.

Maar ik heb ook nooit een seconde het gevoel gehad dat ze mijn zoon niet belangrijk vinden. Ik vind daook een rare uitspraak om te doen over mensen die je niet eens kent! Wat weet jij nu over hun gevoelens voor hun nichtje, mv3hartendiefjes? Daar kun jij toch geen oordeel over geven!

Ik ier graag een feestje hoor, dus vier ik mijn verjaardag en natuurlijk ook die van mijn zoon. Maar tot ik op dit forum kwam, heb ik nooit geweten dat er mensen waren die zo'n dag echt zo verschrikkelijk belangrijk vinden dat ze vinden dat voor iedereen de wereld moet stoppen met draaien op hun belangrijke dag. Ik druk dit misschien wat bor uit, maar zo ervaar ik het omdat ik dus heel anders tegen zo'n datum aankijk. Voor mij is het meer een soort smoesje om een feestje te kunnen vieren.mkun je komen, dan vind ik het leuk. Kun je niet, dan hebben we het op een ander moment wel weer gezellig samen. Ik zal aar geen seconde slaap pver verliezen. En al helemaal niet gaan twijfelen over de liefde of vriendschap die mensen voor mij voelen. Ik vind het belangrijker dat mensen er voor mij zjn als ik ze nodig heb, dan dat ze (alleen maar) komen als er iets te vieren valt.

Blijkbaar ervaar jij dat heel anders, Willie32. Ik zou dat dus zeker een keer rustig tegen je zussen zeggen. Je hebt namelijk best kans dat zij zich niet realiseren dat jij dit zo belangrijk vindt. Zolang ze het niet weten, kunnen ze er geen rekening mee houden. Als ze het wel weten, zal het misschien nog niet altijd lukken hoor. Maar dan kunnen ze misschien wel aan jou vertellen waarom het niet lukt. (Bijvoorbeeld omdat het i.v.m. werk niet anders kan). Dan zul je het vast nog steeds jammer vinden dat ze er niet zijn, maar voel je je misschien wat minder in de steek gelaten.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Heeft toch niks te maken met niet belangrijk genoeg, vind het erm beetje aanstellerij.zou niet eens in me opkomen om hier boos over te zijn.

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,835
    3,628
    113
    Iedereen heeft het hier maar over een een verjaardag, maar het gaat hier over de 1e verjaardag. Dat vind ik echt iets heel anders hoor, net als de bevallingsdatum van TS. Dat zijn 2 zulke belangrijke dingen, daar kun je best wel rekening mee houden, vind ik. Dat je daarna niet de rest van je leven je vakantie om verjaardagen heen gaat plannen snap ik ook wel.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Nou mij boeit het echt niet, maar heb sowieso niks met verjaardagen.

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Je kunt in een vakantieperiode toch geen rekening houden met een uitgerekende datum? Zelfs als je geen rekening houdt met bijzondere situaties, dan kan een kind nog twee weken eerder of twee weken later komen. Dan zouden mensen dus vier weken thuis moeten blijven? Terwijl dit voor sommigen de enige periode in het jaar is dat ze op vakantie kunnen? Dan vraag je dus van broers en zussen om een jaar vakantie over te slaan. Ik vind dat echt niet kunnen. Mijn man en ik hebben drie weken vakantie, precies midden in de zomervakantie. (Onderwijs, dus er valt niks te schuiven. En dit is voor ons de enige periode dat we langer dan een midweekje weg kunnen.) Ik ga echt geen jaar vakantie overslaan hoor en zou het een ander ook nooit kwalijk nemen.
    Als ze het zelf willen of als ze het op hun werk kunnen regelen, is dat prima hoor. Maar je kunt dat niet dwingen.

Verder vind ik de eerste verjaardag niet anders of meer bijzonder dan de anderen. Sterker nog, ik heb liever dat ze mijn zoons eerste verjaardag missen dan z'n zesde. Hij krijgt er nu nog niet bewust iets van mee. Als hij ouder is, zal hij het misschien wel jammer vinden als zijn oom en tante er niet zijn. (Hoewel het er voor een deel ook wel aan ligt hoe je er zelf mee omgaat.)

20. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou het accepteren. Genoeg andere die komen....ik denk trouwens niet dat jouw familie het expres doet, maar dat de "dingen" zo lopen.

Share This Page