Zo zie ik dat ook, als ze zo klein zijn weten ze niet eens dat ze jarig zijn en wat het überhaupt is. Het gaat meer om de ouders die het super belangrijk vinden. Ik zou ook gewoon op vakantie gaan zonder me in tig bochten te wringen qua tijd, geld en wel of niet gaan ivm de verjaardag van een net dreumes die nog nergens weet van heeft en amper doorheeft dat je er bent
dat mag jij vinden! gelukkig gaat het bij ons in de familie anders. ik vind het wel te maken hebben met belangrijk. kijk als mijn broer 2 maanden van te voren ofzo even komt vertellen dat ze precies op die dag op vakantie gaan,omdat het zo uitkomt, kijk dan zou ik er ook geen probleem van maken maar als mijn broer b.v zijn vakantie had gepland op mijn uitgerekende datum,was ik echt niet blij geweest...
Geen van mijn zussen zou het in dr hoofd halen vakantie te plannen op de uitgerekende datum!!! Ook de eerste verjaardag zouden ze voor geen goud willen missen! Ik vind dat je het gewoon even met elkaar kunt overleggen, maar plat je vakantie plannen op die datum vind ik ook een beetje raar!
Zo herkenbaar, hier hetzelfde met opa en oma. Onze jongste is net voor de kerst geboren en opa en oma gaan vanaf september een half jaar naar het buitenland. Hebben ze afgelopen jaar gedaan toen ze geboren is en over 2 maanden gaan ze weer, dus als ze 1 jaar wordt weer geen opoa en oma erbij. Ik vind het heel vervelend maar kan ze niet verplichten om thuis te blijven.
dat denk ik ook hoor , als ik mijn vakantie ga boeken , kijk ik wat voor mij het gunstgste is qua ijd en prijs van de vakantie en ga dan echt niet kijken wie er dan allemaal jarig is hoor .... Daar ga ik daarvoor of daarna wel naar toe !
Mja ik ben al jaren (ja al meer dan 30) in de zomervakantie jarig. Nu zijn het je zussen die niet kunnen.. Maar wat dacht jestraks met kinderfeestjes? Dat vond ik altijd vele malen erger Of weken voordat je jarig bent al moeten uitdelen op school omdat tja... De school nou eenmaal dicht is als je jarig bent. En je kinderfeestje dus ook weken vantevoren moet omdat er anders niemand komt. Afgezien dat ik wel snap dat je het niet leuk vind... Gaat de echte "ellende" waar je kindje zelf WEL last van heeft. Die ze niet leuk zal vinden.. Zo is het leven helaas.. En heel veel mensen zullen er geen rekening mee houden. Ook mensen die je wel belangrijk vind. Inmiddels ben ik volwassen en maakt het me allemaal niet meer zo uit. Ik ga graag zelf op vakantie op m'n verjaardag en vier het dan lekker op het strand met andere vakantiegangers of vier het voor "iedereen die zin heeft". Laatste paar jaar toch altijd een vol huis eigenlijk. Dit jaar was iedereen met kinderen op vakantie. Helaas voor dochterlief die het dus wat saai vond. Maar ja ik kan moeilijk zeggen dat mensen niet op vakantie mogen hè Ik vond het als kind veel erger... Nu is het allemaal wat minder belangrijk. Het went blijkbaar.
Heel vervelend, maar je kunt van anderen denk ik ook niet verwachten dat ze midden in de zomervakantie, waarbij op werk en alles vaak al ontzettend afgestemd moet worden met collega's over wie wanneer precies met vakantie kan, er OOK nog rekening gehouden moet worden met de verjaardag van een nichtje. Ik zou er dus niet zo zwaar aan tillen. Als je echt een groot feest wilt houden, zou ik dat lekker doen als iedereen weer terug is. Mijn ouders zijn vlak voor onze uitgerekende datum op vakantie en vroegen of we dat niet vervelend vonden: de kans bestaat immers dat kleine uk geboren wordt als mijn ouders op vakantie zijn. Ja, nouja, als dat zo is, dan is het zo. Kan moeilijk van mijn ouders verwachten dat ze overal omheen plannen, (er zijn nog een aantal verjaardagen rond die periode ook nog). Wij waren zelf op vakantie rond de uitgerekende datum van mijn zusjes eerste kindje. Ja, viel gewoon niet anders te plannen, en uiteindelijk werd zoonlief geboren op de dag dat wij terugreden naar huis en konden we de volgende dag gewoon direct op kraambezoek. Maar voor hetzelfde geld was ie een week eerder geboren en hadden we midden in de vakantie gezeten. Nu met verjaardag vieren is dat ook steeds kijken wie er wel en niet is. Ja, da's de pech van zomerkindjes, daar doe je weinig aan.
Ik denk om heel eerlijk te zijn dat qua vakantie planning vooral met een uitgerekende datum geen rekening kan worden gehouden, mijn zus liep overtijd en ik beviel 5 weken te vroeg dus tja dna kun je maanden niks plannen als familie zijnde. Met verjaardagen van de kleinere kinderen probeer ik altijd rekening te houden maar soms lukt dat niet, voor volwassenen is het leuk als het lukt er rekening mee te houden maar echt geen must, dan kan ik nooit met vakantie gaan , heb namelijk 10 nichtjes en neefjes waar ik heen ga met verjaardagen, dan nog de volwassenen en verjaardagen van vrienden en hun kids, dus tja het valt niet altijd te plannen erg, jammer maar soms is het niet anders. Wat ik hier doe is altijd al op de verjaardag melden wanneer we het volgend jaar vieren dan kan iedereen er alvast rekening mee houden, hier een jongetje jarig op 5 december en dat is volgens velen ook erg lastig
mijn kids zijn eind juni en begin augustus jarig en hier kan dus ook niet iedereen komen. ik vind het zelf heel erg jammer! zo was er op de 1e verjaardag vsn de jongste alleen mijn broer er, ik heb nog 3zussen. heb me er wel klote onder gevoeld maja je kunt idd niet van iedereen verwachte dat ze rekening met je houden en daar leg ik me nu bij neer. mijn jongere zusje is daarintegen nog op geen 1 verjaardag van mijn kids geweest omdat ze moet werke. tsjaaa vind ik ook erg rot, ma kan er helaas nks aan veranderen. gewoon lekker feesten met degene die er wel zijn!
Ik vind niet dat je van andere mensen kunt verwachten dat ze rekening houden met verjaardagen. De meeste mensen hebben 3 weken vakantie en willen die weken gewoon hun eigen ding doen zoals op vakantie gaan.
Je kindje is in de bouwvak-tijd jarig? Zoja, er zijn legio mensne die dan alleen 2 weken vrij kunnen krijgen. Ik vind het dan niet raar als ze ervoor kiezen op vakantie te gaan. Wel jammer voor je, mijn schoonzus is er ook regelmatig niet dordat ze bijv. een maand in haar geboorteland zit met kind, of moet werken etc. Wij gaan gewoon naar iedere verjaardag zolang we kunnen. We zullen niet expres een vakantie boeken op dat moment bijv. maar als ik alleen echt dan zou kunnen en zou willen, tja, dan kom ik ervoor of erna, niets miss mee denk ik. Is nog niet gebeurd overigens, mijn jongste gaat ook meestal in de vakantie jarig zijn, 12 juli. Volgend jaar niet, dan hebben we nl. pas op de 23e vakantie
Ik snap je teleurstelling. Maar; Wie zegt dat iemand op de uitgerekende datum bevalt. Alles tussen de 37 & 42 weken valt als 'normaal'. Dit zijn 5 weken, waardoor men dus niet op vakantie kan gaan! Gezien er maar 6 weken zomervakantie is. Dat is het risico van uitgerekend zijn in de zomer. Erg jammer, maar tja... Daarnaast over de eerste verjaardag. Ja heel jammer! Ik heb zelf ook meegemaakt dat zus & schoonzus niet oo J. Eerste verjaardag kwamen. 1 met duidelijke reden en aankondiging, andere moesten we maar snappen en werd geen woord over gesproken. Maar 2 werkende ouders rekening houdend met 2 bedrijven, verschillende collega's die ook die periode op vakantie willen/moeten. Soms blijft er weinig keuze over.
Hier is onze oudste in de vakantie jarig. Jammer maar helaas! Wij hebben het geluk dat de meeste familieleden buiten het hoogseizoen op vakantie gaan maar 3 stel vrienden waaronder onze beste zijn er ook niet. Jammer....ja boos.... Nee. Ik snap best dat vakanties plannen op het werk en samen lastig kan zijn. Daarnaast gaan zij dit jaar met familie en kwam het zo uit. Al hoewel ze als een broer en zus voelen en we ze bijna dagelijks zien, kan ik heel goed begrijpen dat ze er niet zijn.
Ik vind niet dat iemand rekening moet houden met verjaardagen van neefjes en nichtjes met de vakantieplanning. Lullig en jammer voor het kind maar vind niet dat je dat van iemand kan vragen. Zelf heb ik nu nog maar een neefje en nichtje maar heb nog 3 zusjes zonder kinderen die ze wel gaan krijgen in de toekomst. (hoop ik) dit worden veel neefjes en nichtjes en als ik rekening moet gaan houden met al die verjaardagen zou de vakantie wel erg beperkt worden
nou ik denk dat ze er zeker wel rekening mee houden ja vandaag is mijn dochter jarig ( en mijn schoonzus ook vandaag) en morgen gaan mijn broer en schoonzus op vakantie en wij gaan woensdag de 30ste is mijn zoon dan weer jarig dan zijn we allemaal weer terug. ik ben tussen dochter en zoon ook nog jarig! maar als ze op vakantie zijn als ik jarig ben vind ik geen probleem hoor, dit vind ik niet zo belangrijk! het scheelt misschien ook dat ik dus maar 1 broer heb! als je misschien 4 broers-zussen heb met allemaal kinderen word het misschien anders..
Zomervakantie is nu eenmaal lastig.. Nee, lijkt me ook niet leuk, maar geen enorme ramp (voor de ouders). Mijn dochter is van februari, ski-tijd Er wordt wel rekening mee gehouden, maar als t echt t beste uitkomt, dan is het zo. Vind t dan wel jammer, maar begrijp t wel. Lijkt me voor een kind sowieso niet leuk om in de zomervakantie jarig te zijn (en al helemaal niet om samen je verjaardag te moeten vieren!!). Dus ja, misschien moet je er dan maar rekening mee houden met de conceptie!!! Hahaha Mijn nichtje is in aug jarig, heb de verjaardag nog nooit gemist, maar gaan ook (nog) niet vaak midden in de zomer op vakantie Maar als het ons goed uit zou komen om dan op vakantie te gaan, zou ik het niet ivm een verjaardag laten schieten. Zou het dan wel van te voren aangeven, omdat ik het wel rot zou vinden voor haar. Maar weet zeker dat de óuders het niet heel erg zouden vinden Uitgerekende datum hou ik zeker wel rekening mee! Maar ja, ook dat valt niet echt te plannen. Bij mijn dochter waren ook een aantal vakanties net ervoor gepland. Dus als ze een paar weekjes vroeger was gekomen, hadden ze t gemist. Tja.
Tja, het zal er mee te maken hebben hoe close je bent met je broers of zussen. Ik ben het er nl mee eens dat je niet zomaar met alle verjaardagen rekening kunt houden, maar mijn zussen zijn wel zo belangrijk in mijn leven dat het mij oprecht pijn zou doen als zij rond mijn uitgerekende datum of op de 1e verjaardag van mijn kind op vakantie zouden gaan. Tuurlijk, 5 weken van te voren bevallen, daar doe je niets aan, maar voor de belangrijke mensen in mijn leven wil ik echt wel een periode van een week of 4 reserveren om niet op vakantie te gaan. Maar goed, zal wel afhangen van hoe belangrijk je vor elkaar bent. Ik zou ook nooit van de gemiddelde tante of vriendin of zo verwachten dat ze hier rekening mee houden. Alleen van ouders, schoonouders en mijn zussen.
Hier is het zelfs zo dat mijn ouders er niet waren met de geboorte, ben veel te vroeg bevallen dus ze waren nog op vakantie. Mijn vader werkt voor zichzelf en kan in de zomermaanden echt niet weg wat dus betekend dat hij tot nu toe nog bij geen enkele verjaardag is geweest omdat ze dan op vakantie zijn. Ik kan ze niet verplichten om erbij te zijn omdat ze anders niet op vakantie kunnen of het weer al te slecht is. Mijn moeder is er tot nu toe wel bij geweest omdat ze ivm haar werk in die weken vaak ook aanwezig moet zijn dus dan vliegt ze op en neer, vader heeft vliegangst en op en neer rijden is niet te doen Dit betekend niet dat de band niet goed is of dat mijn dochter niet belangrijk genoeg is want ze zijn helemaal verzot op haar!