Zou jij dit accepteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Willie32, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsjah ik zelf ben 1e kerstdag jarig en rond die tijd kon er ook nooit iemand komen wij vierde het dus altijd op een andere dag.

Mijn zoontje is in juli jarig en de meeste vrienden/familie zonder kinderen zijn rond die tijd ook altijd op vakantie. Maar kan ze niet verplichten thuis te blijven. Ze komen dan uit zichzelf een andere dag.

Mijn broertje waar ik een hele hechte band mee heb was niet op de 1e verjaardag van S. Hij was op vakantie maar heb het hem geen moment kwalijk genomen hoor.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kan me er persoonlijk totaal niet druk om maken als anderen niet op mijn verjaardag komen of die van de kids.... Ik ga zelf namelijk me ook niet in allerlei bochten wringen om ergens te zijn.
    Maar ik zou zeer zeker WEL heel boos worden als mensen weg gaan blijven, niet omdat ze niet kunnen, maar omdat ik niet kon op HUN verjaardag, (of die van hun kind).
    Ik vind dat echt een kinderachtige reactie.

En ja, heel naar dat je hele nare dingen hebt meegemaakt, en tuurlijk is het feit dat er dan een kindje komt, des te vreugdevoller voor jezelf, maar geef jezelf een schop onder je achterste en ga genieten van wat je hebt!
    Hier dus straks ook de mogelijkheid dat mijn ouders er niet zijn op de datum dat onze tweede dochter geboren wordt. Vorig jaar 3 miskramen gehad en dus is dit weer helemaal ongelovelijk bijzonder. Maar ik ga echt NIET verwachten dat ze overal om heen gaan plannen. Dan moeten ze straks een of andere vakantie uit gaan zoeken die ze zo-zo vinden, enkel en alleen omdat dat qua datum dan wel uit zou komen? Terwijl ze nu gewoon kunnen genieten van een vakantie die zij helemaal super vinden!

Ik zou omgekeerd ook echt niet met een ingeleide datum rekening kunnen houden met vakantie: wij moeten afstemmen op mijn collega's, op die van mijn man, op de vakantie van de kids van mijn man en hoe zijn ex het met de moeder van de kids van haar nieuwe man weer af kan stemmen.... Dan blijf je bezig! :( Dat kun je toch niet van een ander verwachten, dat die op zijn/haar werk zegt; Ja, sorry, jullie kunnen van alles willen, maar ik MOET dan-en-dan vakantie hebben, want anders ben ik weg als mijn zus ligt te bevallen.
    Werkelijk, ik zou m'n collega's aan zien komen zeg! 't Is zo al moeilijk genoeg om de vakanties goed gepland te krijgen, omdat we wel allemaal door de kids vast zitten aan het hoogseizoen!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lastig als je kindje in de vakantie periode jarig is zeg!
    En heel jammer dat je zussen dan op vakantie zijn.
    Begrijp jullie allebei. Maar denk idd niet dat je je zussen kunt verplichten om thuis te blijven voor ''een'' verjaardag.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Een heel duidelijk voorbeeld over hoe verschillend mensen zijn en denken.....

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Dat is een dag, ik neem aan dat ze er 1 van de dagen daarop zijn geweest? Dat zou ik dus ook geen probleem vinden. Maar een week of 2, 3 vakantie boeken, terwijl je weet dat je eigen zus dan is uitgerekend, dat vind ik vreemd. Het is natuurlijk wat anders als een vakantie al staat voordat je van iets weet.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee dat was 10 dagen incl reis.

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Je kan niemand verplichten rekening te houden met verjaardagen met vakantieplannen.

Mijn kinderen zijn dan niet in de zomer jarig, maar mijn man wel. Kan je komen vinden we dat gezellig, ben je op vakantie dan wensen wij je veel plezier ; )

Nee echt, dan komen ze maar een andere dag of jij schuift het een weekje vooruit of een weekje er na. Ik kan me er niet druk om maken

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind t wel lullig... Het is wel een kinder verjaardag. De eerste nota bene. Je kunt niemand verplichten om te gaan of te blijven, maar je kunt wel zeggen dat je het fijn vind als ze willen komen(vooral je zussen)

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik vind het eigenlijk gewoon heel erg lullig van je zussen. bij ons zouden mijn broer en zus het niet eens in hun hoofd halen om op vakantie te gaan als onze kindjes jarig zijn. daar houdt je toch rekening mee als je tante bent?

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat had ik niet verwacht, dat veel mensen dat echt lullig zouden vinden!
    Mijn man is zelf in de vakantieperiode jarig, die was vroeger altijd 3 keer jarig: Thuis wanneer het gevierd werd, op de camping waar ze een seizoensplaats hadden, én op school.
    Dat vond ie geweldig! Mijn zus hetzelfde trouwens, alleen dan niet op de camping. ;)

Mijn zoontje is 8 augustus jarig. Zijn eerste verjaardag hebben we ook verzet hoor, ik kan toch niet van anderen verwachten dat zij hun vakantie gaan aanpassen! Zou ik zelf ook niet doen.
    Dit jaar wordt mijn zoontje 3, en ook dit jaar hebben we het verzet.
    Boeien, hij weet zelf echt niet wanneer hij precies jarig is. ;)
    Oh, en 8 augustus doen het alvast een beetje vieren, met de opa's, oma's, neefje, nichtje en 2 tantes en 2 ooms. Nou, hoe leuk is dat, om zo vaak jarig te zijn én cadeautjes te krijgen?? :D

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Ja, maar weet je, mijns inziens maakt het helemaal niet uit wat heel veel mensen hier over dit onderwerp zeggen. Waar het om gaat is dat TS het erg belangrijk vindt dat haar zussen er bij zijn, ze dit duidelijk heeft gezegd, en dat ze het dan toch niet doen. Als iemand die mij dierbaar is graag wil dat ik er op een belangrijk moment in haar leven bij ben (of ik dat zelf nou wel of niet ook belangrijk vind), dan lijkt het mij logisch dat je je best daarvoor doet. Je zou toch ook de bruiloft van je eigen zusje niet missen voor een vakantie? De geboorte van een kind vind ik -minstens- in dezelfde categorie vallen. Over een 1e verjaardag kun je twisten, maar TS vindt het erg belangrijk, dat zou voldoende moeten zijn (vind ik). Maar goed, iedereen heeft zijn eigen mening over dit soort dingen natuurlijk.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar bij een bruiloft kun je plannen welke datum dat wordt.... en dat doen de meeste mensen dus ook en houden dan zelf al rekening met vakanties en dergelijke.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, mijn schoonmoeder vindt het belangrijk om ieder jaar de trouwdag te vieren, ook die van haar kinderen.
    Zij verwacht dus min of meer dat wij dan ook naar haar dochter, mijn schoonzus dus, komen als ze 13 jaar getrouwd zijn enzo. Nou echt niet dat ik dat van plan was he! Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het verplichtingen.. Dat moet een ander dan toch ook respecteren?
    Dat zij langs willen komen op onze trouwdag, nou vooruit dan maar, maar van mij hoeft het niet persé. Zo heb je toch een compromis en is iedereen tevreden. ;)

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja ik zou dat heel erg vinden, het zijn je zussen ( maargoed ikw ete niet wat voor band je met ze hebt, ) ik zou het wel teleurstellend vinden dat ze weer niet bij JOUW belangrijkste ( op dit moment) gebeurtenis kunnen zijn...

Maargoed als het echt zo'n bigdeal is voor ze om standaard deze tijd weg te zijn, kun je idd altijd een andere dag plannen...

mijn schoonouders waren niet op mijn oudste zn eerste verjaardag, ivm bepaalde dingen ook wel en op laatste moment vakantie kunnen plannen ed, maartoch, er werd niks tegen mij gezegd dat ze het uberhaupt heel erg vonden ofzo...dit jaar zijn ze er dus wel echt bij, achteraf vonden ze het ook ehct erg maar kon gewoon niet anders, maar heb me er toen wel erg druk om gemaakt..mn zoontje heeft ngo altijd verjaardagsfotos zonder zn opa en oma ...anywaaaayy..

denk niet dat je anders kan dan accepteren! en blij zijn met alle mensen die wel aanwezig kunnen en willen zijn!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sluit ik me bij aan.

Hier zal mijn zusje dit jaar niet bij Levi zijn verjaardag zijn ( sept ).heeft haar vakantie die week geboekt. Erg jammer maar ja doe er niets aan. Mist ze iig lekkere taart ;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Alsof het kind zich daar druk om zal maken :(

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja het is zomervakantie.... wel een logische tijd dat mensen nu op vakantie gaan en zeker als ze kids hebben..
    Lastig maar ik zou het dan ervoor of erna vieren.

18. tulip

tulip Niet meer actief

het gaat er toch niet om of een kind zich daar druk om maakt?? Dan hoef je de eerste 2 verjaardagen nooit te vieren, want vanaf een jaar of 3 gaan ze het pas echt beseffen en de lol ervan zien. Net als kraamvisite, nee het zal die baby een worst wezen of je komt, dat doe je toch voor de kersverse ouders??

19. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.936
    2.807
    113
    Vrouw
    Ja.. lastig.
    Je zou het er eventueel met ze over kunnen hebben natuurlijk, en aangeven dat jij het daar wel een beetje zwaar mee hebt. Daarnaast zou ik wel aangeven dat het natuurlijk uiteindelijk hun eigen beslissing is, maar misschien kunnen ze er volgend jaar even rekening mee houden ? ;) Als zussen onder elkaar zou je dit soort zaken wel moeten kunnen bespreken, toch!

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

`

kind maakt zich ook niet druk om kraamvisite, die komt toch ook? het gaat er om dat je als tante gewoon hoort te komen op verjaarden...

Deel Deze Pagina