verplichten kun je zelf ook niemand...maar vinden jullie niet dat als familie je het zelf wel een beetje verplicht bent om erbij te zijn?
Om te beginnen "hoor" ik niets ... ik moet niets hebben van verplichtingen ... Maar als tante "hoor" ik dus de verjaardagen van mijn nichtjes vieren/erkennen/herinneren, en dat kan dus ook een paar dagen later. En als dat betekent dat ik op dat moment op vakantie ben, dan bel ik de jarige, maar ik ben er dan dus niet. Ik ben wel blij dat wij die verplichting in de familie niet hebben, ik geloof dat ik gillend gek zou worden
ik ben ook blij dat wij die verplichting niet hebben in onze familie....maar dat het bij ons als vanzelfsprekend is dat je er gewoon bij bent. Dat het niet verplicht is vanuit de ander. Maar dat wij vanuit onszelf zulke dingen niet willen missen. Mijn dochter zou echt intens verdrietig zijn als haar tante niet op haar feestje zou komen, ook al zijn haar vriendjes en andere familie er wel.
O, natuurlijk ga ik naar de verjaardagen van mijn nichtjes, maar niemand zal boos of verdrietig zijn als dat eens een keer niet zo is. Ik vind gewoon niet dat je iemand kunt verplichten om, zeker in de zomervakanties waar met zo vreselijk veel dingen rekening gehouden moet worden, op een verjaardag te verschijnen. Je zult maar net alleen die twee weken vrij kunnen krijgen waarin je een verjaardag hebt. Jammer, maar helaas dan, de vakantie gaat voor ... en iedereen die dat begrijpt bij ons.
ik vind dat je de kinderverjaardagen niet kunt uitstellen, wij verplicvhten elkaar niks in de familie maar we komen gewoon. dit is vanzelfsprekend
Snap ook niet wat het probleem is om gewoon om de verjaardag heen te plannen? Kan het kind toch niks aan doen omdat ze jarig is in de vakantie....je bent toh niet 3 weken op vakantie hahahaha.. Zou het nu echt niet anders kunnen .... dan zou ik het niet zo erg vinden. Maar een verjaardag is bij ons best belangrijk. Misschien ligt het er ook aan hoe belangrijk een verjaardag is voor je.
Het ligt vooral aan hoe de band is denk ik. Als je close bent dan kan begrijpen maar anders zie het probleem niet. Zelf ben al 4 jaar niet op de verjaardag van mijn nichtje en ook nog nooit op mijn neefjes verjaardag geweest.... gewoon omdat de band niet zo hecht is( woon trouwens ook niet om de hoek) ..... als je close bent kan je het toch ook met je zussen bespreken ?
Leg mij in dan eens uit waarom dat in vredesnaam verplicht zou zijn? Ik zou het namelijk niet weten, waarom je perse op elke verjaardag zou moeten komen opdraven. Kan wel bezig blijven, dan zitten we elk weekend vol hier....
Iki ben niet van het verplichten. Iedereen komt als hij ofzij wil/kan. Ik zelf kom bijna nooit op verjaardagen ook niet van mijn neefjes en nichtje. Hoezo niet? Ik verplicht ze ook niet om hier te komen. Daarbij is mijn familie een ontzettende roddelfamilie en heb ik daar compleet geen zin in. Dus bepaal ik zelf wel of ik ga of niet. @Ts Balen maar anders inderdaad een andere keer uitnodigen?
dit is het nadeel van kindjes die in de zomer jarig zijn ons kleine prinsesje was 20 juli jarig werd ook 1 jaar veel familie konden niet komen omdat ze op vakantie zijn ik vond het ook erg jammer maar het is niet anders ik kan ze moeilijk verbieden om op vakantie te gaan
Het is dus per persoon heel erg verschillend. Er zijn er die zich er niet druk om maken, en het niet zien als een soort "plicht". Er zijn er die zich er wel druk om maken en het zien als een plicht welke erbij hoort. Een soort goed fatsoen zeg maar. Iedereen zijn ding natuurlijk Blijkbaar ben ik bij ons in het gezin de enige die dit "goede fatsoen" heeft. 7 keer heb ik alle afspraak ruim om bevallingsdata heen gebouwd. Geen haar op mijn hoofd die er niet bij wilde zijn. Net als verjaardagen.... Maar dat ben IK, of misschien WAS ik.... Ik ben absoluut niet van plan om haar verjaardag te verplaatsen omdat zij op vakantie zijn. Dan komen ze toch niet! Zover was ik al (stiekem wel fijn, want de kids zijn niet al te fijn opgevoed)
Overigens kan je inderdaad niet van iemand verwachten er rekening mee te houden.... Maar je mag toch wel hopen?
Hier komt ook niet alle familie op de verjaardag en zijn sommige zelfs op vakantie rond de uitgerekende datum van nr. 2. Tja het is niet anders vind ik. Je hoeft je leven niet om dat van ons heen te plannen. Ik heb zoiets van we vieren de verjaardag en zien wel wie er kan en komt. Nu wonen wij ook behoorlijk ver van de familie af en is het voor hun een behoorlijke reis, minstens 3uur. Omdat we elkaar niet zo vaak zien komt men dan ook vaak de hele dag, daarom vind ik het ook niet erg als ze een andere x komen dan hebbenw e meer tijd voor elkaar. Daarnaast vind ik van die grote verjaardagen voor kinderen altijd behoorlijk druk en vraag ik me af hoeveel ze er van mee krijgen. Ik vind het niet erg als ook gewoon vriendinnen op een andere dag komen voor de verjaardag. Dan kunnen we lekker uitgebreid een bakje doen en bijkletsen.
Nahja je mag het niet verwachten... Maar als je vorig jaar dan heb uitgelegd hoe belangrijk het voor jou is was het toch leuk geweest als ze er even bij stil hadden gestaan. Al was het maar meteen"sorry, het komt echt even niet uit. Goed als we voor/na de vakantie even langskomen?" Dat had vast anders gevoeld.
Ach sorry maar ik vind het een beetje gezeur Lekker belangrijk! Ga er gewoon vanuit dat iedereen in je buurt gek is op je kindje.. Alsof mensen expres niet komen!Onzin.. Mijn zoontje is 15 juli jarig.. Maar mijn ouders zijn ook op vakantie, terwijl ze staaaaapelgek op hem zijn! Hou toch op!Maak je druk om echt vervelende dingen.. Dit is drama om de drama.. vind ik!
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar ik heb dat ook met mijn zus. Die heeft drie jaar geleden een zoontje gekregen in augustus. En de eerste twee jaar 'konden' we daar ook niet heen. We zitten erg krap met vakanties. Ik werk in het onderwijs, dus heb vaste vakanties. En mijn man werkt in de offshore waardoor hij ook vastzit aan zijn dagen. Ja en dan vind ik helaas pindakaas, als ik ervoor thuis moet blijven kan ik dus niet op vakantie. Sorry, ik vind het heel sneu voor hem, maar ik vind het nog zieliger voor mijn kids als we daardoor niet op vakantie kunnen. En ik ga niet in de buurt op vakantie omdat we gewoon graag naar het buitenland gaan. Hij mist ons waarschijnlijk niet eens. En natuurlijk komen we wel op een andere dag, mét cadeautje. Trouwens, als kinderen ouder zijn spelen ze toch de hele dag boven met vriendjes op die dag. Mijn oudere neefjes nemen hun cadeau in ontvangst en vervolgens zie je ze de hele dag niet meer, alleen als er wat te eten valt te halen. Ik snap wel dat je het vervelend vindt, ik snap je punt maar ik zou het gewoon op een andere datum plannen dan. Als er meer mensen zijn. Je kan niet van mensen verwachten dat ze hun vakantie ervoor afzeggen vind ik. De zomervakantie is voor veel mensen moeilijk met vrij krijgen i.v.m. veel collega's die ook vrij willen. Dus vaak heb je gewoon niet zoveel keuze. Dit jaar valt onze vakantie trouwens net na de verjaardag van mijn neefje, en nu zijn ze zélf op vakantie...
Ligt eraan hoe dicht jij bij je familie staat .. Ik voel en WIL me verplicht voelen te gaan naar bepaalde verjaardagen en nee due oudtantes boeien mij niet die zie ik nooit... Maar al mijn nichtjes neefjes en tantes die ik wekelijks zie en spreek zal ik naar toe gaan ALS ze het vieren, super om bij m'n familie te zijn! En last nou mijn lieve nichtje net mama zijn .. Pf die geboorte datum zit al in m'n hoofd no wat dat ik vakantie ga vieren Sorry maar wij kennen alle verjaardagen uit Ons hoofd en plannen dus heel vaak erom heen ... Maargoed WIj houden dan ook erg van familie bijeenkomsten. Zitten vaak voor de lol bij elkaar dus tja, sommige nichtjes zie ik praktisch sls zusje laaaat staan dat mijn zussen niet op m'n kinds 1e verjaardag kunnen zijn .. Oké jammer voor een xtje maar ik zou ze dan jaar erop echt graag bij willen hebben Nasr natuurlijk vooral en alleen als ZIJ dat zelf willen
Ik snap dat je verdrietig bent hoor! Nu heb ik een zusje die koste wat het kost bij de verjaardag van mijn dochtertje zou willen zijn, en ze zou idd haar vakantie er op aanpassen Zou zij kinderen hebben, zou ik hetzelfde doen. Maar, zou het op de 1 of andere manier niet kunnen, en ze zou op een andere datum komen: geen probleem! Ik weet dat ze veel om mijn dochter geeft en echt dol op haar is, en dat is voor mijn gevoel dan ook genoeg. Dan maakt zo'n verjaardag mij niet zoveel uit. Misschien dat je het op die manier kan bekijken.. Liefs