Oh... het is een eind terug. Mijn moeder was even de winkel ingelopen (geen zicht op de auto) en mijn zusje van 4 en ik van 8 zaten in de zon, in de zomer, in de auto. Uiteindelijk duurde het - kon ze weinig aan doen - ongeveer drie kwartier en mijn zusje en ik voelden ons niet bepaald lekker. Als er een baby in de auto had gezeten had die het denk ik mss niet overleefd. Gek genoeg, de ramen waren bijna dicht (bang voor kidnappers) en er waren veel mensen op het parkeerterrein, maar niemand reageerde er op. Wbt Madeleine, volgens mij zijn de ouders van Madeleine zelf verdachten hoewel de politie daar geen aanknopingspunten voor heeft om er op verder te rechercheren. Er is wel bloed gevonden in de kofferbak van hun huurauto. Maar goed, ik snap het punt wel. Ik ga er zelf niet zo in mee. Als de babyfoon bereik heeft zit je in de buurt, kan je alles horen en de kamer is afgesloten. Brand kan idd ook thuis of 's nachts of op het kdv ontstaan. Prima dat ouders erbij blijven, maar voor Fay zou het niet werken. Die slaapt niet als wij wakker in dezelfde kamer zijn.
Wbt beledigend zijn/commentaar hebben op iemand. Het gaat hier om het belang van een kind, waar mensen voor opkomen. Gelukkig dat er nog mensen zijn die zich bekommeren om het welzijn van andermans kinderen! En daarmee hun eigen aanzicht (kennelijk, helaas) op het spel zetten. Als er ergens een nieuwsbericht is waar een kind is achtergelaten valt niemand over felle reacties (en die zijn nog niet eens effectief).
Precies. Al heb ik maar één meelezende vader of moeder aan het denken gezet met mijn "harde" reacties dan is het het al dubbel en dwars waard geweest.
ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn dochter heeft ook wel vaker dan 1 keer in de auto geslapen terwijl ik binnen was. En ook wel eens hier in het dorp voor de winkel terwijl ik een boodschap moest doen. Ik was al bij dat ze uberhaupt een keer sliep, dus geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om haar wakker te maken. Er zullen vast een hoop mensen zijn geweest die haar hebben zien liggen en die er de mond over vol hebben gehad, maar ik voel me er totaal niet schuldig over.
ik laat haar alleen in de auto als ik bv een winkelkarretje terug moet brengen of een brief op de post doen. heb haar wel een keer laten slapen in de auto bij ons voor de deur. ze sliep in het begin echt slecht en was allang blij dat ze uberhaupt sliep, dus ramen open, en ik naar binnen. (zat wel voor het raam dus zag haar de hele tijd).
Belachelijk! Ik laat mijn kids echt niet alleen in de auto. Waarom gaan die mensen niet gewoon op de fiets, of ga op een moment dat je kind niet mee hoeft... Kansloos, van mij mag er een boete op komen.
Omdat een baby op de fiets niet zo makkelijk gaat bijv? en omdat de meeste echt wel grote boodschappen op een ander tijdstip doen, maar je soms alleen nog even doordeweeks een bepaalde groente moet halen o.i.d En dat wanneer je man thuiskomt het etenstijd is? Dat is toch gewoon een beetje raar die zin. Er is hier verder niemand die heeft gezegd, speciaal de grote boodschappen met kinderen te doen en deze in de auto te laten. Het gaat om uitzonderingsgevallen. Dat jij dat niet doet doet prima, maar waarom zo heftig meteen?
Hoe dan ook, feit blijft dat ze alleen in een hotelkamer lag zonder ouders. Er was geen zicht op de hotelkamer naar later bleek. Een kind van die leeftijd hoort niet alleen te zijn in een wildvreemd land. En geloof me, als er ergens een hoop weirdos rondlopen is het wel daar.
Politie haalt drie achtergelaten peuters uit bloedhete auto | Crimesite Camilleri De Telegraaf-i [] Binnenland - Oververhitte baby in auto Opnieuw baby gestorven in oververhitte auto - HLN.be Baby-rampen: een baby in een auto | Mens en Samenleving: Ouder en gezin Papa laat pasgeborene in auto: oververhittingBaby’s veiligheid in huis Autodief scheldt moeder uit voor achterlaten van kind in auto - WaarMaarRaar.nl Kindje doodgekookt in auto | Spitsnieuws Baby in auto overleden - WaarMaarRaar.nl Hier eentje van iemand die 20 minuten weg was geweest: Rotterdamse baby achtergelaten in snikhete auto | Baby Ga maar eens Googelen... er zitten wel hele extreme dingen tussen, maar ook de 20 minuten die hier ook al voorbij kwamen.... Ik denk dat je na het lezen van deze berichten het nooit meer doet.
Je kunt een slapend kind gerust uit de auto halen. Bij een diepe slaap zal die echt niet wakker worden. Als een van mijn kids in slaap viel liet ik die nooit achter. Altijd slapend naar binnen gedragen en dan op de bank gelegd of in de box. Vervolgens jasje en schoenen uitgetrokken (! nog steeds niet wakker!) en laten slapen. Waren we niet thuis maar bij de supermarkt of iets, dan wakker maken en mee naar binnen.
Vreselijk allemaal Heb het nooit gedaan, en zal het ook nooit doen.. Natuurlijk ook vanwege de warmte, maar er lopen tegenwoordig ook best veel idioten rond. Dus nee, mijn kind laat ik niet alleen in een auto.
Mijn zoontje (nu 3 jaar) is niet altijd de makkelijkste (geweest) in de winkels maar het is werkelijk nog nooit in mijn hoofd opgekomen om hem in de auto achter te laten... Wie doet nou zoiets? Niet alleen gevaarlijk kwa temperatuur maar god mag weten wat er allemaal kan gebeuren en je kind kan ook in paniek raken alleen achterin... echt zielig hoor Zelfs om een kar terug te zetten laat ik hem niet in de auto..
Nee maar jij antwoord zo snel, daar kan ik niet tegen tiep´n! Haha! Zo lijkt het net alsof ik jou iedere keer een oorvijg geef, maar dat is niet zo haha!
Ik zou mijn kind nooit alleen in de auto laten zitten. Je weet nooit wat er kan gebeuren en hij zit daar dan helemaal alleen. Ik snap niet dat er mensen zijn die hun kind kunnen 'vergeten' of even rustig boodschappen gaan doen. Je kan toch makkelijk de baby(als het kindje slaapt)met de maxi cosi rustig uit de auto halen en in het winkelwagentje zetten? En als het een ouder kindje is die in slaap is gevallen zou ik het kindje evengoed uit de autostoel halen en in het winkelwagentje zetten. Dan slaapt het kindje later maar verder. Maar ik zou hem nooit alleen laten!
Een paar pagina's eerder las ik ook dat iemand op visite gaat en de baby in de auto laat zitten, dat zou ik dan ook nooit doen. Laat de baby dan thuis met een oppas, of dat de baby gewoon lekker binnen kan slapen waar je op visite bent.
als ik het had gezien, had ik de politie gebeld. echt ongehoord het was vorige week 34 graden in limburg, ik moest plots naar het ziekenhuis voor een ctg. Mijn man stond buiten met hond, die mocht niet mee het ziekenhuis in natuurlijk, logisch. Maar de bewaker vond het maar heeeeel raar dat wij smiddags drie uur 34 graden niet even onze hond in de auto opsloten.. serieus!! echt dieren mishandeling..... neem je kind op de arm... verzin iets anders... maar ik laat nooit mijn kind in de auto.