Nooit! ik had de politie gebeld, niet eens even gewacht.. Dit zulk dingen gaan zo vaak, heel snel mis!
Ik vind het ook not done, maar ik vind dat iedereen dit zelf moet weten... Moeders blijft heus geen half uur weg!
ik zou mijn kinderen ook nooit in de auto laten ook niet als ze slapen. mijn zoontje was laatst in de auto in slaap gevallen en ik vond het zielig om hem wakker te maken dus ik heb er gewoon een uur naaast gezeten.
Zou ook nooit kinderen alleen in de auto laten zitten terwijl ik boodschappen doe. Sowieso zijn het mijn kinderen niet (zijn gastkinderen) dus dan ben je nog eens extra verantwoordelijk. Maar ook met eigen kinderen zou ik dat niet doen. Hooguit even winkelkar wegbrengen, maar dan heb ik de auto in zicht en is paar seconden werk. Vorige week toevallig wel net als mamazeyad 2 kinderen die in de auto in slaap waren gevallen. Vond het wel erg sneu om ze wakker te maken, dus ben erbij gaan zitten in de auto. Raampjes open, tijdschriftje erbij en ze hebben nog even heerlijk geslapen. Maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ze in de auto te laten en zelf binnen te gaan zitten.
Oh jee, weer zo'n topic.. Laat iedereen toch gewoon lekker zelf weten. Als je zeker weet dar het om een lange tijd gaat bel je de politie, maar wie weet was ze het wagentje terugzetten ofzo. Maar ik word hier af en toe moe van, niks mag nog tegenwoordig..
Nou Marieke idd, als het gaat om uren wegblijven en dan je kind in de auto laten, dan kan ik erin komen dat zou ik zelf ook nooit doen, maar weet jij veel. Misschien was die moeder der portemonee vergeten of iets dergelijks. Hoe weet je nou opzeker dat ze ff op der gemakkie boodschappen is gaan doen? Je moet bijna nog bang zijn of je niks ''fouts'' doet met je kind, want wat als de verkeerde persoon het ziet, die het er niet mee eens is en besluit ff de politie te bellen of een melding te maken. Nee sorry, ik vind het echt belachelijk worden. Gaat het niet over eetgewoontes, dan wel weer over een kind wat in de auto zit. Hou je lekker allemaal bezig met je eigen kind zeg in plaats van te ''letten'' om erover te vallen wat andere zonodig moeten doen. Het is niet jullie plek. Gaat het nou over ernstige mishandelijk ofzo, dan kan ik er (mits het hier om een zeeeeeer sterk vermoeden gaat) misschien inkomen, maar over die pietluttige dingen, waarvan de moeder misschien net hooguit 5 a 10 minuten weg is geweest. Kom op hoor...
Och heden.. ja inderdaad even winkelkar wegzetten of gauw pinnen als auto in zicht is kan nog.. maar echt weggaan niet vind ik, Zeker met dit weer niet. Als ik het zou zien zou ik net zolang wachten tot die moeder terugkomt en als het mij te lang duurt knal ik zo een raam in. Maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand zijn kind voor langere tijd alleen laat in een snikhete auto.
NOOIT. Niet met dit weer en niet met minder weer. En dat geldt ook voor dieren. Die laat je gewoon niet in de auto zitten. Daarom neem ik in principe mijn honden ook nooit mee als ik weet dat ik ergens langs moet.
Heh gatver had me dat 6 jaar geleden gezegd! Zit ik potdorie al al die tijd elk topic zorgvuldig te lezen en reacties te verzinnen! (j/k) Iedereen moet t zelf weten tot op zekere hoogte. Zodra het de gezondheid of de veiligheid van een kind of dier in gevaar brengt vind ik dat een ander verhaal. En op een dag zoals vandaag zijn een paar minuten voor een klein kind al te lang (afhankelijk van hoe koel de wagen was en of die pal in de zon staat, etc.) Dat is al zo vaak in het nieuws geweest dat je zou denken dat nu iedereen wel op de hoogte is. Maar toch zijn er steeds weer ouders die Russisch roulette spelen met de gezondheid/het leven van hun kindje. Snap dat ook niet zo goed.
Nee, ik vind dat ook absoluut niet kunnen.......heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen. Mijn kids gaan altijd mee uit de auto en tanken doe ik als de kids er niet bij zijn
kids blijven niet alleen in de auto, behalve als ik ga tanken. maar kom, binnen 3 min ben ik weer terug in de auto van het betalen....daar gaat echt geen kind dood aan en tjsa tanken moet ik toch echt. maar mocht ik nu bijv bij het tanken ook moeten plassen, ja hoor dan gaan beide kids mee verder never nooit niet!!
Kinderen gaan bij ons altijd mee! Tanken doe ik wel zonder ze en als dat niet kan gaan ze mee naar binnen. Dan wacht de volgende maar wat langer. Kar terug zetten doe ik ook met kind, daarna lopen we samen wel weer terug (of ik draag ze, als ze nog niet kunnen lopen Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om ze te laten zitten, er zou maar wat gebeuren.
Nee, kind gaat gewoon mee uit de auto, tanken oid doe ik of mn man wel als Tim er niet bij is. Ik denk altijd maar: zou ik alleen in die bloedhete auto willen zitten en mama is weg? Nee dus. Daarbij kan het dus ook gevaarlijk zijn.
Mijn oudsten (12 en 11) laat ik wel eens in de auto, en ook wel met de jonkies als ik snel ff wat moet. Maar niet met dit weer hoor... Veel te warm.... heb ooit bij animal cops miami een filmpje gezien waarbij ze een hond uit een auto haalden die daar al een middagje in lag te bakken... hond was allang dood (waarschijnlijk binnen een uur) en was inmiddels helemaal uitgelopen, compleet vloeibaar geworden... dat beeld vergeet je nooit weer...
Op veel tankstations mogen je kinderen niet eens uit de auto. Ik laat ze bij de pomp altijd zitten... veel te onoverzichtelijk zo'n pomp, gelekte benzine enz. Ik zie hier trouwens bijna nooit iemand die zijn kinderen uit de auto haalt bij het tanken.
Ik heb zelf als kind (jaar of 7) met mijn zusje in een auto gezeten met de raampjes op een klein kiertje, in de zon, vol zomer. Mijn moeder ging even wat bij de drogist halen. En toen bleek de rij langer dan gedacht, ging het pinnen niet meteen goed, moest de cassiere nog wat vragen. Ik denk dat we er zo'n 30 - 45 min in gezeten hebben en ik heb serieus nog nooit zo'n dorst gehad. Even pinnen aan de automaat, even een winkelkar terugbrengen vind ik nog te doen. Even een winkel binnenlopen "voor iets kleins" absoluut niet.
Ik vind het niet kunnen en zou ook zeker er wat van zeggen als ze terug zijn voor de politie er is die ik dan gebeld heb. Politie bureau zit hier gelukkig tegenover het winkelcentrum, dus die zijn er snel.