Nou ik zou wel even rond kijken of ik een vader of moeder zie. Ik doe eerst de kinderen in de auto en breng dan de kar weg. Na het tanken haal ik ze echt niet uit de auto als ik moet betalen.. Bij de groenteboer staat de auto voor de ingang, veel glas, dus kan prima zien hoe druk het is.. Als er niemand anders is in de winkel haali k wel een zak aardappelen.. Die ligt tegenover de kassa, naast de ingang.. Ik kan ze zien vanaf de kassa.. Met dit weer overigens niet, dan ga ik echt de auto niet in als het niet nodig is
ik laat hem nooit alleen zitten ho tenzij ik tank wij tanken bij een onbemande pomp, maar dan sta ik naast de auto. heb dan een raampje open en staat onder een groot afdak. als hij blijft zitten bij de supermarkt is dat altijd als papa erbij is, kan ook niet anders heb zelf geen auto, hahaha. maar dan hefet papa een raam open of de airco aan, ik heb hem nooit laten zitten je hebt dan toch ook geen zicht meer als je binnen bent?
Dat ligt eraan hoe lang ik weg ben. Tanken laat ik hem gerust zitten. Ff de buurtsuper in ( nooit druk of lange rij) voor een pak melk, auto pal voor de deur laat ik hem ook zitten. Dus ja voor ff snel als ik zeker weet zo terug te zijn laat ik hem zitten. Ik ga niet uitgebreid de reclames bij de AH door spitten terwijl L. in de auto zit.
Ik vind het al lastig om de winkelwagen terug te zetten als ik de maxi cosi al in de auto gezet heb, al heb ik altijd 100% zicht op de auto loop ik toch een versnelling of 10 sneller dus nee, ik zou het nooit doen!
Tanken aan een onbemande pomp (waar je dus je pinpas instopt en meteen tankt) doe ik wel, winkelkarretje weg zetten ook (al vind de kleine dat ook leuk om mee te doen) maar langer wegblijven?? Nee! Was laatst bij het kdv waar ik een kindje in mc en eentje in gewone autostoel zag zitten.. Ben even blijven staan: kwam niemand... Ik naar binnen op het kdv om dochtertje weg te brengen en heb het daar ook aangegeven.. Tien min later kwam ik terug zaten ze er nog!! Stonden er twee mensen bij school te praten dus ik vraag: weten jullie van wie die auto is? Dat wisten ze en zouden het in de gaten houden.. Nou ik vond het ook niet normaal! Vooral niet dat die mensen die stonden te praten net deden of het normaal was...
Ik zou het niet doen.. Maar mijn man en ik gaan dan ook altijd met zijn 2en als we wat moeten doen met hem erbij, dus dan is er sowieso iemand bij hem.
Vreselijk, hoe dom kunnen mensen zijn. Is ook met honden, die beesten hebben het gemiddeld al 10 graden warmer dan wij en dan gewoon stug in de auto achter laten. Ik vind het mishandeling, hoe kort je ook wegblijft. Het is zo ruim 40 graden in die auto.:x
Ik denk ook wel dat het heel erg aan de leeftijd ligt. Ze mag van mij nu pas blijven zitten en eigenlijk ook niet als ze alleen is want dan gaat ze weer mee. Maar de plitie bellen vind ik dan echt wel weer ver gaan....
Wij stonden.vorig jaar naast iemand geparkeerd, die stapt uit...loopt weg.ik denk.huh.ze vergeet het kind...nee hoor.ze was de handrem vergeten...dus de handrem erop.loopt.weer weg..babietje in de auto...maand of 4...echt kleintje.nog...dus ik denk nou misschien loopt ze even snel.heen en weer...nee hoor na 10 minuten is mijn man de winkel.in gegaan maar kon haar niet vinden dus personeel ingeschakeld...konden er ook niet veel mee...dus al met al 20 min zat dat kleine humpie al.in de auto...mn man zegt nu is het genoeg ik.bel de politie. Komt ze net aangewandeld....mn man helemaal over de zeik waar ben jij mee bezig joh? Dus uitgelegd wat er allemaal kon gebeuren....auto kan aanger aangewandeldeden worden, auto kan in de fik vliegen, kind kan.het te warm krijgen etc etc....en ze keek echt zo van.shit.nooit over nagedacht....denk niet dat ze het nog eens zal doen
het is dus weer zo ver nee ik laat mijn kinderen nooit alleen in de auto niet met een kar weg zetten niet met tanken met niks niet er zou maar in die tijd iets gebeuren geen haar op mn hoofd die daar over denkt.. tanken doe ik overgens altijd alleen als mijn man thuis is of mijn man doet dit..
Ik zou dit ook nooit doen. Sterker nog ik laat me zoontje niet eens in de auto zitten als ik na het tanken even ga betalen. Niet alleen op warme dagen niet, nooit niet. Ik vind het gewoon geen prettig idee. Dus dan maar weer even uit het autostoeltje pakken, op de arm mee naar binnen en betalen. Is wat meer gedoe maar in de auto laten is voor mij geen optie.
Hoe lang zat het kind in de auto eigenlijk? Je hebt zeker niet even gewacht tot de moeder terug was,stel dat het te lang duurde dan had je in kunnen grijpen. Wordt altijd een beetje moe van dit soort topics. Dat gemiep op andere moeders.... Maar mocht die moeder dat kind een uur in de auto laten zitten is dat inderdaad not done
Ik zou de politie niet bellen, ja als ik zie dat het niet goed gaat met het kind (kinderen) in de auto. Zou dan alleen eerder 112 bellen. Ben gewoon erg verbaasd hoevaak ik het zie en vroeg me af hoe andere er over denken. Begon bijna te denken dat ik 1 van de weinige ben die het NOT DONE vindt! Niet dat dat voor mij veel uitmaakt, want iedereen doet wat ze zelf willen. Maar zou het wel zielig vinden voor al die kinderen die zitten te zweten in zo'n hete auto.
Hier heb ik gisteren eerst de boodschappen en buggy naar binnen gedragen, voordat ik mijn zoontje uit de auto haalde. Die paar minuten voelden al heel lang aan . Langer dus echt niet. Wanneer ik een kind in de auto zou zien zitten met dit weer, zou ik direct de politie bellen. Met vermelding van kenteken van de auto. Als de ouders dan terug zijn in de tijd die het de politie kost om te komen, dan mooi, anders hebben ze (terecht) een groot probleem. Laten ze dan blij zijn dat ze hun kind nog hebben. Welk nummer hangt af van of het kind wakker is of niet. Is het kind niet wakker, dan bel ik 112.
Nou dan ga ik iedereen hier waarschijnlijk shockeren en heel veel drek over mij heen krijgen, maar ik liet wel af en toe mijn dochtertje alleen in de auto zitten, als ik even snel 1 dingetje in de winkel moest halen. Niet met warm weer en ook nooit langer dan enkele minuutjes. Ik ga bijv. dat niet rond spitsuur doen. Zag ik dat het toch druk was in de winkel haalde ik haar alsnog op. Maar als ze bijv. sliep ging ik haar echt niet wakker maken. En was ze wakker dan vermaakte ze zich met een boekje ofzo. Nu is ze bijna twee en kan goed lopen en gaat ze wel gewoon mee en laat ik haar niet meer zitten.
Ik laat de jongste als zij slaapt ook in de auto. Wij zoeken een parkeerplek op waar het rustig is, zodat andere automobilisten haar niet wakker maakt door dichtslaande deuren enz. Hup de supermarkt in (ong. 20 min.) en dan terug. Het is altijd goed gegaan.... Bij warm/bedrukkend weer niet want dan moeten de ramen dicht en dat vind ik eng. Als we op visite gaan neem ik vaak de babyfoon mee (kan op batterijen) Dan leg ik de babyunit in de auto en neem de ouderunit mee naar binnen. Ik weet niet of dit wettelijk mag, maar zou niet amused zijn als iemand de politie zou bellen. Ik ben een vrouw met gezonde verstand en kan zelf beslissingen maken over mijn kinderen!
Dat is dus een heel verschil. Het gaat nu juist om het warme weer. Met 18 graden een kind in de auto laten zitten, niet mijn keuze, maar dat moet iedereen zelf weten. Met 25 graden of meer (zeker in de zon), dat is kindermishandeling. Zelfde geldt voor winterkou, als het vriest is het ook gevaarlijk.
20 minuten op een rustige plek is precies genoeg voor een gek om je kind te ontvoeren uit de auto..... en we weten allemaal wat er dan kan gebeuren. Kranten staan er vol mee. Het is altijd goed gegaan zeg je, maar het hoeft slechts 1 x fout te gaan, dat is al genoeg. Zorgelijk dit. Maar gelukkig jouw eigen verantwoordelijkheid. En heb je er ook bij stilgestaan wat het met een heel jong kindje doet die wakker wordt in een lege auto zonder papa of mama in oogzicht ergens op een verlaten stuk parkeerterrein? Kun je je die angst voorstellen? Ik denk dat je het nooit meer zult doen. Je kind kan ook in de maxi cosi slapen, die kun je meenemen of bij visite op een bedje.... niet in de auto. Dus ja, ik twijfel eerlijk gezegd wel een beetje aan het door jouw genoemde gezonde verstand. Maar lees ik het nou goed in de rest van je post dat als jij op visite gaat ook je kind in de auto laat met een babyfoonunit erbij? Dat lees ik vast fout... toch?
Dat vraag ik me ook af idd, maar ik hoop toch dat dat niet waar is! Menn..zoek dan gewoon een oppas voor je kindje. En idd 20min! op een rustog plekje.... Tijd zat dus om je kindje mee te nemen. En wat idd als je kindje wakker word? Neehoor, dan maar op een ander tijdstip boodschappen doen.