Voor mij persoonlijk heb ik mijn dochter alleen gelaten in de auto toen ik haar kon uitleggen wat ik ging doen.....zodat ze het wist en niet in paniek schiet. Eerste keer alleen bij het tanken.....ik denk 3,5 jaar. Wel alle deuren op slot....en alleen tijdens het pinnen dat mijn blik van de auto af was. Eerste keer alleen boodschap......ik denk van de week....toen er nog een vriendinnetje bij was.....en het niet warm was......dat is dan wel erg belangrijk. Echter helemaal alleen nee, dan gaat ze bij de appie tv kijken....mag ze nu sins een half jaar. En ik praat veel met haar over meegaan met vreemden. Ze weet dat het in geen enkel geval mag. Ik hoop dat ze nooit op de test gesteld wordt.
Ja dat was een slimme vraag van mij of niet... gnegne Ik denk dat we allemaal het antwoord wel weten, maar dat dds gewoon zegt dat ze haar overvolle uitnodigende portemonnee gewoon in het zicht op de bijrijdersstoel laat liggen.... moest trouwens ineens weer denken aan dat meisje van 6 in Den Haag. Seksueel misbruikt in 10 minuten.... moet je nagaan wat er dus in 20 kan gebeuren. Ik lees bij sommigen in het onderschrift dat ze zo ontzettend veel moeite hebben moeten doen om überhaupt in verwachting te raken en dat je dan je kind zo in de auto achterlaat .... dat gaat er bij mij eenvoudigweg niet in... sorry. Draai het eens om... zou jij het leuk vinden als je eigen moeder je zou vertellen dat ze je rustig een uur of langer in een auto liet slapen omdat je in slaap was gevallen in de autostoel. Je moeder is dan ondertussen gewoon al binnen in huis en laat je alleen achter in de auto. Ik geloof dat je er not amused van zou zijn... wees eens echt eerlijk. Nee dus. Om nog maar niet een ander onderwerp erbij te halen over wat het met een kinderruggetje doet om zo te liggen slapen, maar dan kaart ik weer een andere discussie aan. Hier laat ik het bij, heb m´n punt wel gemaakt denk ik.
Ik was vanmiddag met mijn zoontje wezen zwemmen en hij sliep lekker in de auto toen we thuis kwamen. Toen heb ik 30 minuten op de stoep gezeten, deuren open, tot hij weer wakker was. Alleen laten in de auto? Nooit... Ik ben doodsbang dat iemand hem wat aan zou doen... Je hoort zoveel verschrikkelijke dingen...
ik zou ze nooit in een auto laten zitten ongeacht wat het weer ook is. Ze gaan gewoon overal mee naar toe. Ik vind dat sowieso anno nu niet meer kunnen met al die kinderlokkers op de loer
dds ik begrijp dat je niet overal bang voor wilt zijn, maar je neemt je portemonnee wel mee en je kind niet....... need I say more? Ja, ga ik wel doen. Nee ik geef er geen vervelende draai aan....ik vertel wat ik ervan vind, en dat vind je begrijpelijkerwijze niet leuk. Heb bij voorbaat al gezegd dat ik je er niet mee wilde kwetsen, maar echt... je bent niet goed bezig zo en diep in je hart zul je dat toch wel met mee eens moeten zijn. Wat nou als het een keer niet goed gaat? 1x is genoeg. Dat kan niet opwegen tegen de keren dat het wel goed gegaan is. En ja Madeleine is uit een hotelkamer ontvoerd waar ze alleen was met 2 broertjes en alleen een babyfoon. De ouders zaten verderop te borrelen op een terras (ook zogenaamd binnen oogzicht) en beweren elk half uur te zijn gaan kijken. Dat is 10 minuten langer dan jouw 20 minuten waarbij je in een winkel zit en geen enkel zicht hebt op je 2 jarige die moederziel alleen op een rustig stukje van een parkeerterrein staat.... echt..... nou dan maar een vervelende draai eraan geven. Het zij zo. Je neemt je portemonnee wel mee.
Tja ik laat mijn kinderen ook wel eens zitten als ik moet tanken of idd ergens heel snel naar binnen. Vind idd wel dat sommige wel heel snel politie bellen of moeder aanspreken. Ik was laatst met dochter in een superdrukke v&d en stond in de rij om af te rekenen.heb ik afgerekend ben ik ineens dochter kwijt van 5. Ik zoeken en schrok enorm. na ong 10 minuten zweten kwam ik haar tegen en ben ff flink boos geworden en haar bij haar arm gepakt en en tik op haar billen en gezegd daat mama enorm geschrokken was en dat ze dit nooit meer mocht doen. Komt er toch gewoon een vrouw naar mj toe en roept naar mij dat ik het niet in mijn hoofd moet halen om mijn kind zo te mishandelen en dat ze anders de politie belt. en dat ik het niet verdien om kinderen te hebben. Ik stond perplex echt. gelukkig kreeg ik bijval van mensen dat ze vonden dat ik gelijk had en dat die tik op de billen weinig voorstelde. Tuurlijk schiet ik er niks mee op maar ja was mijn eerste schrik.
Stuitend!!! Wat als iemand je auto steelt, aangezien hij op een lekker rustige plek staat? Dit gebeurt echt hoor.. Denk je dat die gasten kijken of er een kind inzit? En boodschappen gaan doen? Wat als een andere auto je auto ramt? Wat als jou iets overkomt in de winkel (onwel/overval/etc.) Ik vind het echt onverantwoordelijk... Dat programma op Discory heb ik gezien (of Animal Planet) met die hond.. Stel dat het je kindje is, die verhalen heb ik ook gehoord.. Die ouders hadden niet gedacht dat het binnen enkele minuten boven de 40 graden kan worden in het (lente)zonnetje. Ze doen het nooit meer..
Het gaat niet om mijn 2 jarige, die neem ik mee. Het gaat de jongste die 9 maanden oud is.... En ja ik neem mijn portemonnee mee, die slaapt niet en die heb ik ook nodig om boodschappen te doen.....rare vergelijking!
Ik neem aan dat je het over mij hebt aangezien ik de enige ben die er moeite voor heeft moeten doen en mijn kind in de auto nog even laat slapen. Ik vind die opmerking overbodig en er niet toedoen. Ik ben enorm zuinig, zorgzaam en liefdevol met en op mijn kind. En dat ik er meer moeite voor heb moeten doen, zou daar verder niet toe moeten doen. Je maakt er ook steeds meer van. Nee ik zou het niet erg vinden als mijn moeder dat zou vertellen. Daarnaast weet je niet hoe ik woon en wat ik doe is niet slechter dan 30 minuten naast de auto zitten zoals een ander hier schreef. Mijn voordeur staat gewoon open, wij hebben kantoor aan huis, zicht op de auto en check de hele tijd. Daarnaast staan onze huizen gewoon niet zo dat ze zomaar door een vreemde mee genomen kan worden, maar dat is moeilijk uitleggen. EN dan dat hele gedoe over slapen in een autostoeltje. Nee dat is niet goed voor kinderruggetjes lange tijd. Sorry maar ik denk dat ieder kind dus wel eens slaapt in de auto (terwijl jullie rijden) omdat jullie eens familie opzoeken die niet in de buurt wonen, of omdat jullie op vakantie gaan? En wat van al die moeders in de stad die de hele middag gaan winkelen met slapende kinderen in de buggy's? Dat doe ik dus niet. Want dan kunnen we half Nederland scheef gaan aankijken. Want dan is het wel goed dat een kind langer dan een uur in een autostoeltje zit? Zoals ik schreef het is uitzondering. Ik ben meestal thuis rond slaaptijd, ik kreeg zelfs in het begin commentaar van mijn omgeving dat ik me wel totaal aanpaste aan alle slaapjes (wat ik deed omdat ze slecht sliep en wanneer ik de maxicosi loshaalde werd ze meteen wakker, dus ik ging helemaal niet meer weg rond die tijden). En nu wanneer ik eens na een vriendin ga of mijn oma, ja dan valt ze in slaap in de auto en dan laat ik haar gewoon lekker nog even slapen tot ze uit zichzelf wakker wordt, meestal na een half uurtje, want ja het is geen bedje dus ze slaapt sowieso wat korter. Dat jij het niet zou doen prima, maar kom niet aan met dat juist omdat ik moeite heb moeten doen om zwanger te raken het absurd is dat ik mijn kindje per uitzondering in de auto laat slapen. Of dat ik snel de winkel in ren. Ik weet precies bij welke winkels ik dat (kan) doen en waar ik er zicht op heb. Bijv. nooit bij de AH, maar wel de C1000 omdat ik daar bij de kassa zicht heb op mijn auto en omdat ik voor 1 dingetje kom, niet om hele boodschappen te doen. Mijn kind heeft nooit gehuild en nu gaat ze gewoon altijd mee.
Ik ben het met de andere dames eens. Ik weet in welke stad/dorp je woont van een eerdere topic) en daar zijn het afgelopen jaar veel inbraken geweest, tevens zijn er nog pyromanen actief geweest die onder andere auto's in de fik staken, dus het zijn zeker geen overdreven gedachtes helaas.
Mijn laatste opmerking: Overdrijf toch niet zo! Ik ga mij niet verdedigen want sommigen lezen mijn berichten niet goed of bedenken scenario's die er niet toe doen. Ik ben een VERSTANDIG, zorgzame moeder die weet wat wel en niet kan.
Het zijn scenario's die er wel toe KUNNEN doen, zeker in deze tijd...het zijn geen verzonnen verhaaltjes ofzo, dit soort dingen gebeurd echt, elke dag.
Niet het hele topic gelezen. Zou het zelf nooit doen,als ik het bij een ander zie kijk ik het een minuutje aan en dan bel ik de politie.Vind het echt niet kunnen!
Ik heb nooit mijn kids alleen in de auto achter gelaten, ook niet toen ze baby waren. Mijn kids zijn mijn kostbaarste "bezit" en ben daar heel zuinig op. Ik heb vaak genoeg in de krant moeten lezen dat dieven er met een auto vandoor gingen waar nog een kind achterin lag te slapen, brrrrrrrrrrrr moet er niet aan denken. Het zal je maar overkomen. En hier zaten de kids nooit lang in een maxi cosi, als ik met de auto weg ging en lang ging winkelen, dan haalde ik de wandelwagen met reiswieg uit de auto en haalde de baby uit de maxi cosi en legde het in de reiswieg. Alleen voor korte boodschappen liet ik ze in de maxi cosi. En op visite gaan bij mensen en dan je kind (baby) in de auto te laten slapen, zou ik ook nooit doen. Het is toch een kleine moeite om je kind uit de auto halen....ik nam altijd mijn wipstoel mee of speelkleed zodat daar mijn kind in kon.
Precies... Je leert je kind toch ook om niet met vreemden mee te gaan? Of vind je dat ook overbodig omdat 99,9% van de mensen het goed bedoelt? Je wilt niet weten hoeveel kinderen vermist worden, waar je niks over leest in de krant... Ik ben echt niet iemand die altijd in angst leef, maar als het om mijn kind gaat maak ik me toch snel zorgen!
Volgens mij leef jij nog een beetje in het stenen tijdperk, ik wil je niet bang maken maar dit is 2012, momenteel is het aan de orde van de dag dat kinderen door vreemden worden mee genomen, mensen die dronken achter het stuur zitten en ongelukken maken, dus kom onder je steen vandaan en open je ogen want deze scenario's zijn niet overdreven maar de realiteit.
Ik ben liever een scenario voor als dat ik achteraf moet zeggen had ik maar... Nee sorry. Ik vind het dan ook nog een heel groot verschil of het bij een supermarkt op de parking is of op de oprit bij je voor de deur waar je op uit kijkt. Ik zelf woon in een appartement en ik kan zo de auto zien als hij voor de deur staat maar toch maak ik mijn zoontje gewoon wakker dan slaapt hij maar een x wat minder maar zijn veiligheid gaat voor alles!