Jouw reacties.. Soms echt geen woorden voor. Obese betekent niet dat je niet kan bewegen. Zal misschien niet even snel gaan als iemand die geen overgewicht heeft, maar het zal echt geen 10 minuten langer duren. Maar het lijkt me beter dat dit topic gesloten gaat worden. Wat een reacties.. Snap wel dat ts erover nadenkt. Het gaat namelijk wel over je kind. Maar ik sommige reacties zijn in mijn ogen echt overdreven.
Dat ze niet zo mobiel is, wil toch niet zeggen dat ze niet adequaat kan handelen? Hier wordt van kleuters ook wel enige zelfstandigheid verwacht en het helpen van elkaar, ook de kleuterjuffen van mijn zoontje zijn niet de slanksten en de een heeft vaak rugklachten waardoor ze niet makkelijk kan bukken. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn kinderen daar niet veilig waren en zijn. Als er een kind valt, buiten, dan is juf/meester er ook niet altijd a la minute bij. Dan kan haast niet bij 35 kinderen.
Om heel eerlijk te zijn zou ik ook niet blij worden van een kleuterjuf met een dwarslaesie, nee... in de hogere groepen is het niet meer zo'n punt, maar in mijn ervaring ben je bij de kleuters nog zo veel fysiek met die kinderen in de weer. Dan moet je gewoon overal bij kunnen en goed kunnen voortbewegen, in mijn optiek. Heel jammer dat je dan met je handicap niet het beroep kunt doen dat je graag wilt, maar dat is nou eenmaal zo. Ik kan met mijn slechte ogen ook niet bij de politie (en geloof me, daar heb ik van gebaald).
Inderdaad de juf moet kunnen instaan voor de veiligheid van de kinderen en aangezien TS schrijft dat ze normaal in een andere klas staat maar nu even moest invallen in de klas van haar kind, mag je aannemen dat school hier geen problemen in ziet. Vind het wel grappig om te lezen dat ze eerst wordt 'beschuldigd' dat ze niet met de kinderen kan spelen zo terwijl er vlak voor of na wordt geschreven dat de angst bestaat dat ze op de kinderen valt omdat ze zo moeilijk opstaat nadat ze bij de kinderen op de grond heeft zitten spelen. Laten we gaan omdenken. Wat knap van de juf dat ze bij de kinderen op de grond gaat zitten ondanks dat ze zoveel moeite heeft om weer op te staan van de grond.
Ik heb allang al om een slotje gevraagd. Zeker een paar uur geleden. Ik denk dat er tegenwoordig echt nog maar heel weinig beheerders actief zijn op zp.. Voorheen was een topic binnen een uur gesloten.
Te dik zou mij totaal niet interesseren. Een verhoogd risico op onveilige situaties vind ik wel reden om te klagen. Ik durf zo niet te zeggen of dat in dit geval echt zo is. En ja dat betekent dat er soms bepaalde "categorieën" mensen afgewezen moeten worden voor een beroep. Dat is erg verdrietig voor diegenen, maar wel de realiteit.