Zou jij een oppas willen voor een uurtje?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zwangerevrouw, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Daarvoor heb ik een oppasmeisje. Maar die komt alleen als ik geen kind(eren) kan meenemen. Niet voor boodschappen ofzo, dat vind ik onzin
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.633
    113
    Vrouw
    Eigenlijk zijn wij gewoon van onze plan te trekken daarin.

    Wat hapjes en een wijntje als de kinderen in bed liggen vinden we ook wel tof.
    De laatste keer dat we wat gingen eten namen we gewoon alle 2 een paar overuren op.
    Dan gingen we rond 13u wat eten en erna naar school om de kinderen.

    Zaken die alleen kunnen(in mijn ogen is dat vrij veel) , doen we ook alleen.

    Zaken die alleen kunnen maar beter met 2 zijn, bekijken we. Als we iemand vinden of we kunnen het plannen tijdens de schooluren doen we dat.
    Zo niet, dan is dat jammer maar dan gaat er 1 iemand.

    Afspraken die met 2 moeten(notaris, bank,... ) plannen we tijdens de schooluren.

    Wil 1 van de 2 alleen iets doen, dan kan dit als de andere thuis is.
    Kapper, tandarts, dokter, kiné kan hier ook allemaal gewoon tijdens de avond.
     
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Ja, naast de kinderopvang, dat is voor werk, hebben we iedere week een oppas voor 2 uurtjes en dan gaan mijn man en ik samen sporten onder begeleiding van een personal trainer (dat is nu buiten natuurlijk).
    Wij vinden het heerlijk om dat samen te doen. Goed voor je relatie en goed voor je figuur. ;)
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.603
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #24 hummeltje5, 19 feb 2021
    Laatst bewerkt: 19 feb 2021
    Soms is het gewoon nodig. Bijv. met een tandartsafspraak of kappersafspraak ofzo.
    Gelukkig hebben we 9 van de 10x onze super lieve buurvrouw die ons met dat soort ''uurtjeswerk'' graag uit de brand helpt! :)

    Verder zou het soms handig zijn als we wat vaker een meer onafhankelijke oppas in kunnen schakelen, als ik bijv. een pedicure ofzo wil. Voor dat soort dingetjes voel ik me toch iets te bezwaard om de buurvrouw te vragen... :oops: (maar ik vraag het ook niet graag aan m'n man :rolleyes:).
    Even alleen naar de winkel willen en dan m'n kind bij een ander stallen zou niet eens in m'n hoofd opkomen.

    Nog <11 maanden en dan gaat ook de jongste naar school. Dan zou het voor mij een stuk makkelijker worden allemaal.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.603
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat een luxe!!!!!
    Kapper hier enkel op donderdagavond normaal gesproken. Maar omdat de enige avond in de week is (koopavond) zit dat al gauw vol.
    Tandarts en dokter in avonduren (buiten de SEH om natuurlijk) heb ik hier in NL echter nog nooooooit gehoord.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.633
    113
    Vrouw
    Hier is de kapper donderdag open tot 21 u. De andere dagen tot 18 u.
    De huisarts en kinderarts kan je iedere ochtend heen en vanaf 17u30 tot 20u terug.
    Tandarts weet ik niet of die iedere avond werkt. De groepspraktijken werken wel meer met die typische daguren.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. roever

    roever Niet meer actief


    Ik ga hier ook weer even op reageren :)
    Hier ook heel zelden oppas.
    Tijd voor mezelf heb en neem ik als man thuis is... en heel eerlijk, soms als de kids lief spelen ga ik bijv gewoon even naar buiten met een bak koffie of rondje dieren oid.
    Hele kleine momentjes.. maar wel heel voldaan voor mij :)

    En tijd voor m’n man? Die hebben we zat eigenlijk... alleen hoeven we daar niet specifiek de deur voor uit haha
    Jonge kids liggen normaliter al vroeg op bed.. dus elke avond hebben we tijd voor elkaar. En ipv uit eten bestellen we dan wat of gourmetten etc!

    tijd voor jezelf of partner oid hoeft niet altijd buitenshuis.. je word er vanzelf creatiever in:D
     
    Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja voor medische dingen oid is het fijn even de kinderen te kunnen onderbrengen bij oppas.

    En in normale tijden als we uit eten, theater oid doen. Vaak gaan we dan pas weg als we de kinderen hebben laten eten en al in pyjama zijn.
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Nee. Ik vertrouw heel slecht andere mensen met mijn kinderen. Bij familie gaat nog maar dan nog heb ik een zeikend stemmetje in mijn achterhoofd die nare dingen naar me roept. Ik zou knetter worden bij een vreemde.
    Misschien over een paar jaar, als ze bijna uit huis gaan ofzo.
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Voordeel is dat je die oppas dan niet eens meer zelf hoeft uit te zoeken, dat doen je kinderen dan zelf wel. ;)

    Wij hebben het heel luxe; beide groot-ouder-paren wonen in de buurt en passen graag op. En anders hebben we ook nog een oom & tante achter de hand. Of sinds ze op school zitten, komt het soms ook wel voor dat ze ergens afspreken.
    Wij hebben dus voor 'af en toe een uurtje of twee' nooit betaalde oppas gehad. Wel de structurele oppas onder werktijd (eerst gastouder, nu BSO). Juist doordat we de vaste oppasdagen professioneel geregeld hebben, kunnen we bij die incidentele dingen vrij makkelijk terugvallen op ons netwerk. Het komt niet al te vaak voor. En we kunnen het dus ook nog verdelen. Het komt maar heel zelden voor dat we het niet geregeld krijgen. En dan is de oplossing anders; dan moeten we die afspraak maar verzetten.

    Overigens herken ik ook wel wat iemand anders zei over 'die tijd komt wel weer'. Dat is ook echt zo hoor. Onze kinderen gaan beiden naar school. Dat levert al een hoop extra tijd op voor kappersbezoek, even alleen naar de stad etc. Ik spreek ook wel eens met vriendinnen af op een door de weekse ochtend. Laat ik de kinderen een keer extra overblijven en doen we een high-tea ofzo. Of gewoon bij iemand thuis.

    Onze oudste is ook geregeld even alleen thuis. Nog een jaar of 2 - 3 en dan kan de jongste dat ook. Dan wordt het helemaal makkelijk. Dan heb je eigenlijk al geen oppas meer nodig.
    En heel eerlijk; wat dat betreft vind ik dat deze pandemie ook wel voordelen heeft gebracht. Want er zijn inderdaad ook een hoop dingen die je nu veel makkelijker vanuit huis doet. Als ik toch eens op een vrije dag een vergadering of oudergesprek heb, moest ik normaal iets regelen/ Nu geef ik de kinderen wat te drinken, een snoepje en een kus en zeg dat ze me even niet mogen storen.

    Overigens: omdat we nu (door leeftijd en corona) minder vaak oppas nodig hebben, spreekt onze oudste soms zelf met mijn ouders of schoonouders af om daar een middagje heen te gaan.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik doe eigenlijk alles met kinderen of als mijn man thuis is of onder schooltijd. Als we eens een avondje weg zijn (komt niet vaak voor, zeker nu niet...), dan gaan ze naar opa en oma of ze logeren ergens. Een oppas voor een uur oid hebben we dus ooit nodig (of nodig gehad).
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Geen vreemde oppas.... hier de mogelijkheid van twee stel opa's/oma's die regelmatig oppassen. Een vaste middag in de week ivm werk en verder wel eens hoe het uitkomt. Hadden we die omstandigheid niet gehad had ik denk ik wel iemand anders geregeld, maar wel een vast gezicht, ik zou nooit via een oppascentrale een oppas willen.

    Wij hebben genoeg ruimte om eens iets voor onszelf te doen, sporten/wandelen, winkelen of wat dan ook. Alleen niet samen, maar ja uit eten of iets kan nu toch niet. Deden we eerder wel eens (2x per jaar ofzo) en dan vragen we gerust onze ouders om op te passen.
    Zomaar een middag even oppas regelen zodat ik kan shoppen? Nee dat doe ik niet. Dan wacht ik wel tot een moment dat mijn vriend thuis is dat ik dan even weg kan.
     
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Hier vroeg ik daar opa en oma wel eens voor, nu ze wat ouder zijn kunnen ze vaak wel eventjes alleen thuis blijven of als het wat langer duurt dat ze ergens uit spelen gaan.
    Dat durf ik ook gerust aan andere moeders te vragen, die vragen mij andersom ook wel, mooi opgelost zo!

    Voor 's avonds deden we als we vlakbij ergens heen gingen wel met de babyfoon bij de buren of anders oppas vragen, maar dat was dan wel voor een hele avond en ook altijd familie.

    Eigenlijk nog nooit betaalde oppas gehad. Best wel een luxe positie :)
     

Deel Deze Pagina