Om te beginnen: we blijven uiteraard heel veel thuis en gaan tot nu toe alleen in de buurt af en toe wat wandelen of fietsen. Maar het begint me wel wat te benauwen soms. Ik zou er bijvoorbeeld best eens met de auto op uit willen met de kinderen, maar wat kan je dan doen? Is er ergens iets leuks te zien vanuit de auto? Iemand Corona proof ideeën?
Gewoon door de provincie rijden, heerlijk soms zien we een leuk dorpje, stappen uit en wandelen even. Laatst kwamen we toevallig bij een bord met een uitkijkpunt dus daarheen gereden en stonden zo ineens op een dijk naar de zee te kijken Wij bedenken globaal een route en zien t dan wel wat we tegenkomen
Wij hebben zondag een rondje Volendam gedaan met de auto. Dochter vond het prachtig vooral al die hoge waslijnen vol wasgoed ze was nog enthausiaster over al die waslijnen dan een dagje dierentuin
Ja bij de dierentuin zeurt ze vooral gaan we al naar de speeltuin, nu was het wauwwwww daar hangen allemaal roze handdoeken.... ooooh kijk daar hangen allemaal zwarte sokken! Wauw mama kijk nog meer!!!!
Een ritje door de bollenstreek?? Zal wel mooi zijn nu daar. En dan ben je redelijk in de buurt van Schiphol, misschien kan je vliegtuigen spotten al zullen dat er wel veel minder zijn dan normaal
Leuke ideeën, heb ik helemaal niet aan gedacht Staan we dadelijk met zn allen alsnog in de Paasfile ☺
De kinderen willen heel graag ergens heen waar je de zee kunt zien. Of ergens waar je grote schepen ziet varen. Maar wij wonen niet echt in de buurt van de zee. Iemand een idee van zoiets, waar je nog wel met de auto kunt komen? Alleen even uit de verte er langs rijden vind ik dan weer minder leuk als we er zo ver voor moeten reizen, dan is er weinig te zien denk ik.
Dat mag gewoon nog in NL? Hier krijg je een boete als je bv de wagen neemt om 3 km verder naar een park te gaan, laat staan beetje doelloos te cruisen... De maatregel is sinds een paar dagen geleden versoepeld voor mensen met kinderen < 5j of ouderen (slecht te been): - Een frisse neus halen in de buitenlucht kan, maar enkel met het eigen gezin en één vriend of kennis. Ook moet hier anderhalve meter afstand bewaard worden. De auto of moto mag niet gebruikt worden voor plezierritjes of om naar een plek te rijden om daar te sporten
In NL mag het ook niet. Er is uitdrukkelijk gevraagd blijf thuis, maak enkel korte wandelingen/fietstochten uit huis. Ga niet reizen of dit soort dingen verder buiten de deur. Doe je dit wel draag je bij aan de verspreiding. Wees verstandig en blijf thuis. Des te sneller is dit voorbij!
Geen idee waar je woont, maar anders zou je richting maasvlakte kunnen rijden of evt naar de landtong bij Rozenburg. Maar ik weet niet of dat wellicht afgesloten is?
Wellicht staat er ergens op internet nog een uitgeschreven autopuzzeltocht? Deze worden andere jaren vaak met Pasen en Pinksteren georganiseerd