Zou jij emigreren voor je werk/werk van je man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ahava, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja maar niet zonder goed nadenken.

- We moeten dr financieel wel op vooruit gaan, met vastigheid, anders neem ik de gok niet.

- Voor langere tijd

- Onze zoon mag niet al zo oud zijn dat hij bijna naar de middelbare gaat, dan blijven we hier

- Niet elk land is acceptabel. Hier hangen bepaalde 'eisen' aan.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.554
    14.095
    113
    Vrouw
    Lijkt mij geweldig! Als wij met (pre) pensioen gaan willen we sowieso al emigreren. Daarnaast hebben we ook aardig wat familie en vrienden die geëmigreerd zijn dus ik weet dat het niet altijd feest is.
    Natuurlijk ligt het wel aan het land waar we naar toe zouden gaan. Een hutje bij een plaatselijke stam in Afrika zie ik niet echt zitten. ;)

3. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Zeker, wel afhankelijk van de locatie en de mogelijkheden voor de kinderen. Wij hebben het er wel eens over, maar durven niet goed omdat we dan helemaal bij 0 moeten starten met werk zoeken, huis etc. en we dat risico met 2 kinderen niet durven nemen. Als een van ons sowieso voor werk zou kunnen gaan, zou dat het juist makkelijker maken ;). Maar goed, dat is wat ons werk betreft totaal niet aan de orde.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Nope. Of het moet net over de grens hier in Belgë zijn. Als mijn vader niet ziek was en ik zou weten dat mijn moeder tot haar oude dag samen zou zijn, in plaats van voor haar 60e wss al weduwe te worden, zou ik het wel overwegen...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Emigreren, ja hoor onder goede voorwaarden... En 't liefste neem ik mn ouders mee haha.... We zijn nu ook al het land van uiterste zuiden naar uiterste noorden doorkruisd voor zn werk.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat ligt aan de locatie, de leeftijd van onze kinderen op dat moment en of het tijdelijk of permanent is.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Dat is hier zo niet aan de orde dat ik er eigenlijk geen antwoord op kan geven. Zoals door de meesten al genoemd is ligt het helemaal aan de voorwaarden en omstandigheden.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Als we geen kinderen hadden....JA!

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ja, sterker nog wij gaan het doen. 14 janauri verhuizen we voor minimaal een jaar naar New York maar de kans is groot dat we langer blijven. Nu houden wij ook echt van NY dus de keuze was makkelijk gemaakt. Onze zoon van 5 vind het heel spannend maar ook heel gaaf.

Zelf zal ik nooit kiezen voor een islamitisch land, maar verder staan we overal voor open

10. Dit! Nooit alleen maar vanwege werk, maar als er een aanbod zou komen voor een land waar wij zelf heel graag heen willen, dan uiteraard wel!
    Maar goed, ook ik kan het mijn moeder niet 'aandoen' om te emigreren..

Maar als het bijvoorbeeld voor een half jaar zou zijn, naar de USA bijvoorbeeld, zou ik zonder twijfelen ja zeggen!

11. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik heb het gedaan.
    Maar voor ons heeft het veel plussen. Door de expatregeling verdient mn man meer, gaan de kinderen naar een goede (dure) school die wordt vergoed.
    Alleen ik kan helaas geen baan vinden. Dit zou voor mij wel weer een reden zijn om terug naar nederland te gaan.
    Alhoewel, als geert wint, blijf ik nog liever even hier.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, absoluut niet. Ik wil best binnen Nederland verhuizen (heb ik al eens gedaan, van de randstad naar Twente) maar niet naar het buitenland.

13. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ja zeker , we zijn aantal maanden gelden weer verhuisd.
    6 jaar geleden weg gegaan uit Nederland naar azie, en nu naar Engeland.
    Voor ons is het belangrijk dat het niet alleen voor mijn man goed is maar ook voor de rest van het gezin.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nee, tenzij we geen toekomst meer hebben in NL, bijvoorbeeld als we werkloos zouden raken, huis daardoor niet meer kunnen betalen en praktisch gezien op straat staan... dan zou ik alles aannemen om mijn kinderen een goed leven te kunnen geven, ook als dat niet in Nederland is.

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij zijn net bijna vijf jaar weggeweest en gaan waarschijnlijk volgende zomer weer weg en dan echt emigreren. Spannend en moeilijk (zoon heeft ASS), maar je krijgt er zoveel ervaring voor terug. Het idee altijd 'hier' te moeten blijven, maakt me gek.
    Op onze eerste date was reizen en emigreren al een topic. Nu verklaart iedereen ons voor gek en is het zielig voor de kinderen.
    Maar waar mijn man gaat werken, hebben we veel meer gezinstijd en vrije dagen dan hier, en iets meer centjes.

16. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Nee nooit! Ik wil dicht bij mijn familie en vrienden zitten.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Absoluut! Mijn man komt uit Zuid Afrika en we hebben op het punt gestaan daar te gaan wonen. Maar toen bleek de oudste ASS te hebben dus bleef ik liever hier. En nu het daar steeds grimmiger wordt, hebben we er helemaal vanaf gezien. Het is er niet veilig :( zo erg, ik hou van za. Mijn man heeft een beroep dat erg gewild is, dus we zouden overal heen kunnen. Maar voor de kinderen blijven we beter hier.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Het ligt eraan waarheen. Man heeft een aanbod gehad voor Ierland, dat is niet doorgegaan (hij zou dan eerst alleen gaan ). Ook een aanbod voor de Arabische Emiraten, maar daar willen we allebei niet heen. Daar wil ik mijn kinderen niet laten opgroeien.

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik zou wel willen. Andere omgeving, nieuwe mensen. Al lijkt het me wel eng, een andere cultuur en taal.
    Ik heb geen geweldig leuke baan ofzo. Zoonlief is nog klein en kan zich nu nog goed aanpassen.

Een aantal jaar geleden hebben we het overwogen, maar toen toch besloten om het bedrijf van mijn man verder uit te breiden. Nu met een goedlopend startend bedrijf zal het er de komende jaren niet van komen.

We houden er in ons hoofd wel rekening mee, zo wil ik bijvoorbeeld dat de school waar zoontje naartoe gaat al vroeg Engels geeft.

Deel Deze Pagina