Knobbeltje

Discussie in 'De lounge' gestart door misa, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Die voel ik zo net in mijn borst. De grootte van een erwtje ongeveer. Morgen ga ik uiteraard de huisarts bellen. Ik kan me niet voorstellen dat het iets ernstigs is, maar stiekem knijp ik 'm toch wel een beetje.....

Wie heeft dit ook gehad?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Oef, sterkte!!

3. angel229

angel229 Niet meer actief

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het een tijdje geleden gehad ik mijn tepelgebied. Was ook echt een erwtje en je kon het pakken.
    Het bleek een melkkliertje te zijn, die konden soms opspelen tijdens je menstruatie door de hormonen. Het is vanzelf weggegaan.

Kan me goed voorstellen dat je hem knijpt hoor, zoiets is altijd eng. Sterkte morgen bij de huisarts, ik zal voor je duimen dat het niks ernstigs is.

5. misa

misa Niet meer actief

Dankjulliewel.

Esmeralda, heb je toen ook onderzoek gehad?

6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Jaren geleden ook eens gehad. Bleek een cystetje (volgens mij) te zijn. Is leeggezogen in het ziekenhuis, was verder gelukkig niet verkeerd. Altijd spannend, zoiets, sterkte!

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft het onderzocht. Maar alleen door gewoon te voelen, dus geen tests ofzo. Maar dat was niet nodig volgens hem. En dat klopte want het is vanzelf weggegaan.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Oei, ik snap dat je geschrokken bent. De kans is groter dat het iets onschuldigs is maar toch..
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

9. misa

misa Niet meer actief

Oke, goed om te horen esmeralda. Ik denk zelf ook zoiets, maar stiekem dwalen mijn gedachten soms even af. Brr moet er niet aan denken.

Marihi, was dat niet erg pijnlijk?

Logan, ja ik lees ook veel dat het in de meeste gevallen niets ernstigs is. Ik denk dat zelf ook echt, maar ik wil daar zeker niet op gokken, want wie weet hoelang het er al zit (check het niet elke week...) :)
    Ik laat wel even weten wat de huisarts zegt!

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dat had ik ook hoor, had echt zoiets van stel nou dat, nee dat kan toch niet, ben nog zo jong, ik flipte hem een beetje. Maar gelukkig viel het mee. Ik hoop dat voor jou ook. Sterkte morgen.

11. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel...! :)
    In mijn achterhoofd hou ik het flippen ernstig tegen. Het heeft geen nut en helemaal als er niets aan de hand is, is het helemaal voor niets geweest...! ;) dus ik probeer mijn hoofd koel te houden en mijn eerste gevoel vast te houden (niets aan de hand).

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben daar ook heel slecht in! Vorige week begonnen ineens mn tepels te lekken en toen had ik ook al honderd ziektes bedacht. Ben echt geen stresskip maar poeh.. ik denk dat ik snap hoe je je voelt :)
    Ik kom morgen ff spieken wat het is bij je.

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik voelde ook zoiets, na een paar maanden borstvoeding. Huisarts heeft me doorgestuurd voor een echo. Ik kreeg een echo omdat ik nog borstvoeding gaf, anders krijg je een mammogram geloof ik. Bij mij ging het ook een goedaardige cyste.
    Nu ik zwanger ben voel ik hem weer.

Ik snap je zorgen, ik werd ook heel gestressed toen ik het ontdekte.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook gehad borst vol knobbels foto.s laten maken echo alles was goed. Vetknobbels waren het hier.

Vorig jaar omdat ik ( nog steeds in een borst bv heb ja nu nog steeds na 4.5 jaar ik laat het maar zo denk dat het door mij hangende borsten is dat het toch blijft die bv) ook foto.s gemaakt ik heb te veel borst klieren. Was nu het antwoord.

De eerste keer was voor mijn jongste geboren was was een jaar of 34 daarna zwanger geraakt van de jongste.

15. misa

misa Niet meer actief

Ja dan moet je jezelf daarin beschermen en niet doordraven he. Lastig soms!

Ik heb het ooit eerder gehad in diezelfde borst, maar dat was meer een pijnlijke harde plek op een heel andere plek in die borst. Bleken opgezette klieren te zijn. Dat speelde ook heel vaak op, maar de laatste jaartjes steeds minder eigenlijk. Ik heb toen ook een mammografie gehad (auw!). Maar dit is wel iets wat heel anders aanvoelt. Al kan ik het niet pakken ofzo. Morgen om 8:00 hang ik aan de telefoon. :cool::)

16. misa

misa Niet meer actief

Dat is ook niet fijn pnirmal, dat het steeds terug komt of blijft....! Maakt je toch wat onzeker lijkt me.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Valt wel mee:) ga er niet meer naar de ha. Van je moet er niet aan zitten nou ja haha ik zit de hele dag aan mijn borsten;) en in de avond heb ik geen bh aan ben het na een dag wel zat dat ding:);)

Maar hoop dat het voor jou ook goed uit pakt en het een vet knobbeltje is of zo. Laten we daar van uit gaan goed! Snap de gedachten wel hoor ze vragen ons om onze borsten na te kijken en als je dan wat voelt ja dan is het tijd voor foto.s die mama.... doet idd pijn trekken gewoon je borsten uit elkaar. En drukken ze plat als of er alleen vel tussen zit en geen klieren.

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Sterkte morgen, lijkt mij idd ook akelig om te ontdekken en dan rustig te moeten blijven.
    Ik hoop dat de huisarts je direct gerust kan stellen!

19. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Voelde wel wat, maar niet veel. Waarschijnlijk ook door een bvk van vroeger, dat ik nu véél minder gevoel in borsten heb. Maar evengoed heb ik een hekel aan geprik:)

20. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik had het in m'n zwangerschap. Dus echo ipv mammografie.
    Godzijdank was er niets aan de hand.

Hopelijk is het bij jou ook 'niets'. Net als wat iemand hierboven al zei: Vaker blijkt het vals alarm te zijn dan dat er iets aan de hand is.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina