Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij drinken beiden ook geen koffie maar de rest van de familie wel. ik heb dus voor de familie een Senseo aangeschaft. ze drinken aardig wat koffie dus was opzich wel een goede aankoop voor anderen. zelf heb ik er natuurlijk helemaal niks aan.

maar als 1 iemand koffie drinkt en die ene zit te zaniken dat ze niet komen als er geen koffie is.. nou dan blijf je toch weg? drink je maar aan bakkie voordat je weg gaat en lurk je weer aan een kop koffie als je weer thuis bent. ik hou van cola, ga ik toch ook niet eisen dat iemand dat moet halen als ik langs kom?
    mijn schoonmoeder drinkt geen cola en heeft t dan ook nooit in huis. nou prima, drink ik toch wat anders. zie t probleem niet zo

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oploskoffie is dan toch een mooie oplossing? Waarom zou TS een koffiezet apparaat aan moeten schaffen? Staat dat ding maar te staan in de keuken en word alleen maar gebruikt als schoonvader er is. Beetje zonde van je geld en de ruimte in je keuken.

Jij zou dus ook een ijsmachine aanschaffen als jouw tante aangeeft dat ze alleen zelfgemaakt ijs wil als ze op visite is? ( even als voorbeeld )

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee. Omdat koffiedrinken een traditie is in NL, ff onthaasten. Ijs eten is totaal anders.

4. megacarls

megacarls Niet meer actief

Weet je wat het punt is, ik heb een heel kleine keuken en een koffiezetapparaat is echt een sta-in-de-weg als je het niet gebruikt. Ook in een kastje want ik heb mijn kastjes al vol staan zonder koffiezetapparaat erin. Dus ik snap dat heel goed. En ik heb gewoon een koffiezetapparaat staan want wij drinken wel koffie. Maar waarom zou ik zo'n apparaat aan moeten schaffen voor anderen?

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jeetje, ik snap echt al die overdreven reacties niet! Je hoeft toch geen enorm apparaat aan te schaffen om een bakje verse koffie te zetten? :(
    En zeker voor je familie vind ik het gastvrij om er iets te hebben om koffie te kunnen zetten.

Tadaaaaaaaaaaaa: en koffie!

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ach ja, lang leve de oploskoffie dan maar :D

7. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zou wel raar kijken als iemand helemaal geen koffie in huis zou hebben. Zeker als je weet dat je bezoek krijgt die dat wel drinkt. Ik zou dan geen apparaat aanschaffen maar van die stickjes met oploskoffie bijv.
    Zelf drinken wij onze koffie zwart. Maar als we bezoek krijgen of een verjaardag vieren zorg ik wel dat we koffiemelk in huis hebben.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Er worden vergelijkingen gemaakt die kant noch wal raken maar vind het altijd wel leuk om te lezen dat wat voor de één vanzelfsprekend is voor een ander een hele opgave blijkt te zijn...

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Tja.... ik drink zelf geen koffie, maar ik vind het kunnen aanbieden van iets koffieachtigs wel onderdeel van de gastvrijheid (ook al staat het woord koffie niet letterlijk in de omschrijving op p1, de omschrijving impliceert wel dat je wat actie onderneemt om mensen gastvrijheid te laten ervaren). Ik denk dus dat ik zo'n gaar eenkopskoffiezetapparaat zou hebben of een pot goede oploskoffie en daar mogen ze het dan mee doen ;)

Maar weet je, ik kan er niet echt wakker van liggen als andere mensen dat niet doen. Jouw huis en jouw regels toch? :)

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik vind dat ze maar wat anders moeten drinken, zou er geen koffiezetapparaat voor aanschaffen. Je moet ook de koffie kopen, en die ene keer dat ze komen. Keer erop is de koffie waarschijnlijk al oud en ook niet lekker meer.

Sticks oploskoffie zou ik kopen en willen ze dat niet, jammer dan. Dan drinken ze maar íets anders..

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een gezeik om een bakje koffie zeg.
    Ik zou echt geen koffieapparaat aanschaffen voor een ander. Die koffiezet kan/glas ding voldoet prima. En anders oploskoffie.
    Ik drink 1 keer per week een espresso, en heb een nespresso apparaat staan. Ding ziet er wel mooi uit op het aanrecht.

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja ik zou gewoon een goedkoop apparaat kopen, kleine moeite er zijn genoeg mensen die wel graag een bakkie koffie willen. en zeker bij ouders zou ik dat wel doen.

13. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Vrienden van ons hebben ook geen koffiezetapparaat of een Senseo, geen probleem.. Drinken we daar wat anders.

Ik zou het zelf alleen wel vervelend vinden als iemand bij mij thuis om koffie zou vragen en we hebben het niet .. Maar dat is meer mijn eigen gevoel denk ik.

14. Haha, ik vind dit topic echt té leuk :D Dat er mensen zijn die zóveel waarde hechten aan koffie. Je zou door alle reacties hier bijna denken dat het iets met 'status' te maken heeft. Een beetje beschamend om te lezen wat anderen zeggen over mensen die géén koffie in huis hebben, is het wel. Ik kom liever bij mensen over de vloer die geen koffie in huis hebben, maar die wél heel gezellig zijn, dan bij mensen die wel koffie voor me in kunnen schenken, maar die anderen om iets simpels als 'geen koffie' durven te veroordelen.. :) Misschien is het wegblijven bij je kinderen, alleen maar omdat ze geen koffie in huis hebben, ook een reden om je af te vragen hóé verslaafd je bent aan koffie ;)

15. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Nee oploskoffie is ook wel oke! Maar snap niet dat je dan niet gewoon een simpel apparaat aanschaft. Anders moet je én oploskoffie halen én op verjaardagen etc een koffiezetapparaat lenen.

16. minon

minon Niet meer actief

Ik vind het wel onzin om daar zn drama van te maken hoor. Aan de andere kant haal een paar van die zakjes oploskoffie in huis en klaar. Geen apparaat nodig en ze hebben wel koffie.

17. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Nou als mensen daardoor niet op visite willen komen...komen ze toch niet ;)

Overigens heb ik zelf wel een kza en senseo app terwijl we het beide niet drinken, maar het gaat mij erom dat mensen niet hoeven te bepalen wat ik in huis moet hebben of moet halen.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Omdat sommigen geen plek hebben voor een apparaat ;)

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ben een koffieleut, drink heel graag koffie en ook best veel (12 a 15) maar als iemand geen koffie zou schenken tijdens bezoek zou het me niet tot weinig boeien eigenlijk.
    Er is nog genoeg anders wat je kunt drinken he!
    Al kunnen sommige mensen echt niks anders drinken dan koffie, m'n vader bijv. Die drinkt alleen maar koffie. of 1 kop thee in de ochtend bij het ontbijt of rode wijn savonds haha
    Voor de rest koffie inderdaad.

Maar dan nog, ik zou niet aan iemand opdringen dat ze een koffiezetter moeten kopen omdat ik koffie wil drinken als ik op visite ben.

En anders zakjes oploskoffie? Met kokend water maken.
    Hebben ze toch nog koffie, het is niet super lekker haha maar dan moeten ze niet zeuren vind ik.
    Of op de 'ouderwetse' manier.
    neemt niet veel ruimte in en hebben de 'zeurders' toch koffie ;)
    koffie.jpg

20. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Sorry maar bovenstaand verhaal slaat natuurlijk nergens op. We hebben het over een simpele bak koffie, die notabene je eigen vader (!!) erg graag drinkt. Wat heeft dat te maken met wel of niet gezellig zijn of nog erger, met 'status'??

Deel Deze Pagina