Je hoeft hem ook niet op het aanrecht te laten staan? En zo groot is een eenmok koffie apparaatje nou ook weer niet
Ik drink zelf geen koffie dus ik zou gewoon nog naar mensen gaan die geen koffie apparaat hebben . Persoonlijk vind ik het wel "raar" als je geen koffie kan aanbieden aan gasten. Je kan desnoods nog filter koffie maken, dus gewoon koffie poeder in een filter en warm water eroverheen...net echt vanaf een apparaat maar dan anders. Als ik gasten krijg haal ik altijd graag in huis wat de gasten eten/drinken omdat ik wil dat ze het fijn hebben. Dat ze helemaal niet op bezoek komen vind ik dan weer ver gaan maar koffie schijnt toch een soort heilig iets te zijn onder koffie drinkers .
Maar laat je eigen vader zijn bezoek daarvan afhangen dan? Komt die niet gewoon voor de personen?? want als hij niet komt lijkt het meer alsof hij dan voor de koffie alleen komt..
Lijkt mij ook erg overtrokken. Mijn insteek is gewoon dat ik graag mijn gasten (dierbaren) wil schenken wat ZIJ lekker vinden, teken van waardering naar hen toe. Niks meer, niks minder.
Er zal wel meer spelen, het gezeik over een bak koffie is natuurlijk een 'symptoom' of uiting daarvan. Lijkt mij tenminste. Misschien voelen TS en schoonfamilie zich over en weer niet gewaardeerd of zoiets.
Ik heb geen koffiezetapparaat en ik drink zelf wel koffie. Vind het alleen onzin om dan een apparaat van 60+ euro aan te schaffen om het anderen aan te kunnen bieden. Als ik bezoek krijg waarvan ik weet dat ze graag koffie drinken, koop ik van Nescafe de oplosbare cappuccino/latte en dan zo'n variatiepak. Er zit bij je vader duidelijk meer dwars dan een bakje zwarte prut Echt gezeik om niks als je het mij vraagt...
Hetzelfde als wat het met 'gastvrij zijn' te maken heeft. Als je echt zó kleinzerig bent dat je anderen kunt veroordelen, niet gastvrij kunt noemen en dergelijke omdat ze geen koffie in huis hebben, vind ik je niet erg gezellig, inderdaad. En ja, ik vind het echt bizar dat een vader een kop koffie drinken belangrijker vindt, dan een bezoek brengen aan z'n dochter, schoonzoon en eventuele kleinkinderen. We hebben het inderdaad over 'een simpele bak koffie', je zegt het zelf al.. Er zijn blijkbaar mensen die die 'simpele bak koffie' niet in huis hebben. Nou en? Ik zou niet eens stilstaan bij de reden die daarachter zou kunnen zitten. Dan drink je thee. Of water. Of een sapje. Of iets anders. Of je blijft inderdaad lekker weg
Je hebt toch niet iedere week een verjaardag te vieren neem ik aan? Die ene keer in het jaar zou ik er dan inderdaad gewoon eentje lenen en daarnaast gewoon oplos koffie hebben. Moet er wel enorm om lachen hoe moeilijk er gedaan word om koffie, alsof je hele leven er van afhangt als je geen bakkie koffie krijgt als je op visite gaat Kom op zeg, zijn wel ergere dingen in het leven hoor
Volgens mij valt dat juist enorm mee.. Veel mensen zeggen dat zij er geen probleem van zouden maken en dus ook niet weg zouden blijven, maar dat ze het zelf wel fijn vinden om mensen van koffie te kunnen voorzien ook al drinken ze dat zelf niet. Dat betekent toch niet direct dat zij dan vinden dat iemand zijn hele leven van koffie afhangt?
Heb je wel stroopwafels? Wat, je woont in Oostenrijk? Ja eh, jammer dan. Dan haal je ze maar van zo'n veel te dure website af met Nederlandse producten. Anders voel ik me niet gewaardeerd hoor, dan kom ik niet :x Maar je bent m'n zusje? Nou en! Stroopwafels! Ik móét stroopwafels! :x Het spijt me als je nu zin hebt in stroopwafels
Nou sommige kunnen hier niet begrijpen dat TS niet gewoon een apparaat aanschaft want ja, het is een Nederlandse traditie dan vraag ik mij echt af of het nou zo ontzettend erg is als men geen koffie in huis heeft, het leven bestaat niet alleen uit koffie drinken. Oploskoffie is in dit geval dan toch gewoon een top oplossing?
Ik ken echt niemand die geen koffie in huis heeft. Ik vind het ook bij de standaard dingen horen die je in huis hebt. Maar kan mij voorstellen dat je er geen apparaat voor aanschaft, maar dan zou ik gewoon oploskoffie in huis hebben. Daar moeten ze het dan maar mee doen hoor. Als ze dat niet willen, dan is het hun probleem. Jij hebt er dan in ieder geval wel moeite voor gedaan. Ik ben echt een koffieleut, maar verwacht zeker niet van iemand dat ze dan speciale koffie of zo hebben. Dan is het maar oploskoffie. Maar goed, ik ben ook niet iemand die er een probleem van maakt als iemand helemaal geen koffie in huis zou hebben.
Ach als ik het vanuit praktisch oogpunt bekijk met het oog op verjaardagen en visites dan zou ik ook gewoon een simpel apparaatje kopen (sterker nog, daar hebben wij dus een Senseo voor), maar dat is simpelweg omdat ik merk dat wij nog aardig wat mensen over de vloer krijgen die graag koffie drinken. Als dat bij TS niet het geval is, dan lijkt oploskoffie me idd ook prima.
Nu heb ik zin in stroopwafels... En weet je het is maar net wat je onder gastvrijheid verstaat en iedereen heeft daar nou eenmaal een mening over. Natuurlijk kun je best wel je best doen voor je (schoon)vader, maar ik vind het raar dat iemand niet langskomt omdat er geen koffie is. Koffie is toch niet belangrijker dan je familie??? Het is maar koffie!
Nou vooruit, jij mag dat. Ik heb nog twee ongeopende verpakkingen staan, ik had er tijdens de zwangerschapje eentje weer uitgespuugd en dat was zo, ZO vies dat ik er daarna geen meer genomen heb. Dat was die ene in de Lidl.. in de plastic zak.. die eh, lek was.. waardoor alles over de vloer en onze boodschappen druppelde.. mmm, stroopwafel. Dus, nog een kopje?
Hier wordt door manlief per week 1 kopje koffie gedronken, de rest drink hij op zn werk Ik lust geen koffie, dus 's avonds drinken we samen thee. Maar we hebben vanaf het begin wel een Senseo in huis. Vind het toch wel fijn om mensen gewoon koffie te kunnen geven, ook al drink ik zelf dan thee. Ik zou het zelf ook jammer vinden als ik ergens geen thee kan drinken, en alleen maar koffie
Ik ben wat dat betreft met regelmaat, als er bezoek komt, een slechte gastvrouw. Ik heb vrijwel nooit drank in huis en als ik dat het wel heb danis het wijn uit een kerst pakket. Ook koffie had ik nooit in huis. Niet persé omdat ik het niet wil, maar ik denk er gewoon niet over na bij boodschappen doen. Wij drinken geen alcohol en koffie. Mijn Familie en vrienden weten dit, dus vaak nemen ze zelf een fles wijn, een biertje, oploskoffie of zelfs een koffiezetapparaat mee. Zodra ze daar dan binnen komen denk ik oeps oh ja vergeten Nou heb ik heel weinig bezoek en vieren we verjaardagen vrijwel altijd bij schoonouders(die daar wel aan denken en dit standaard in huis hebben). Snap werkelijk niet dat je (schoon) vader niet gewoon zelf wat meeneemt of genoegen neemt met oploskoffie. Als hij alleen daarom weinig bij jullie komt(kan het me haast niet voorstellen) dan mocht hij het van mij uitzoeken en zou ik het houden bij onze bezoekjes aan hun.