Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik weet wat!! Je vraagt voor een verjaardag oid een koffiezetapparaat aan je (schoon)vader. Probleem opgelost! :D

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en bedankt Shaddixxx..

*zet snel stroopwafels op boodschappenlijstje*

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een gemene opmerking inderdaad!
    Ik snap jou heel goed en zijn kant ook wel een beetje, natuurlijk moet je je aanpassen aan waar je op visite bent maar koffie hoort er nou eenmaal een beetje bij.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    snap het hele gezeur niet over dat iemand geen koffie in huis heeft. dan drink je toch gewoon wat anders of ben ik nou gek? hoe verslaafd ben je als je bezoek afhangt van wel of geen koffie. dan liggen je prioriteiten toch echt verkeerd hoor. is iemand dan opeens niet meer geliefd als die geen koffie voor je heeft?

en hoe zit dat met een feestje en geen alcohol. kom je dan ook niet? want als bezoek gelijk is aan koffie drinken, dan is feest gelijk aan alcohol drinken? blijf je dan ook thuis omdat jij perse een biertje moet hebben. nee want dan ben je opeens bestempelt als een alcoholist. waarom is dat anders met koffie

ts: als jij geen koffie drinkt en je kan zo'n apparaat ook niet kwijt. dan moet je vader maar gewoon lekker zelf een thermosfles meenemen met koffie ;)

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    potverdorie en nu ga ik stroopwafels halen!

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Je bent niet verplicht om een koffiezet apparaat te hebben staan. En anders halen ze het maar onderweg bij een tankstation.

7. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ergens niet langsgaan omdat er geen koffie is gaat wel erg ver! Maar ik en mijn vriend drinken geen koffie, vinden we niet lekker. We hebben hier wel een Senseo apparaat staan. Heel simpel omdat er hier genoeg visite is dat wel koffie drinkt. En ik vind het dan dus ook geen probleem om zo'n ding te hebben maar voor degenen die dat wel een probleem vinden om zo'n ding aan te schaffen voor visite zou ik zeggen doe je het toch niet.:)

8. Hahaha! Ik heb elke keer ontzettend veel zin in stroopwafels, behalve als we in de winkel zijn.. Dan denk ik; 'Nouja, laat maar, scheelt weer geld en ik heb er toch niet zoveel zin meer in.' Tot we thuis zijn. Dan heb ik ongelooflijk veel zin in stroopwafels en heel veel spijt dat ik ze niet tóch mee heb genomen.

Momenteel heb ik geen zin in stroopwafels trouwens. Een McFlurry Stroopwafel daarentegen.. :(

9. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

haha dit vind ik nou een goede oplossing! :D

10. Alf

Alf Niet meer actief

Als je beide geen koffie drinkt is het natuurlijk flauwekul om standaard een kza op het aanrecht te hebben staan. Haal gewoon met verjaardagen en partijen oplos koffie in huis. En als ze dat niet blieven; ja.. jammer dan!
    Hier heuze koffie junk, maar ben ook echt wel blij met een kopje oplos!

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb dat altijd andersom. in de winkel heb ik overal zin in, dan haal ik t ook allemaal en thuis ligt het weken in de kast omdat ik er dan geen trek in heb :p

12. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Als je toch zoveel zoekt achter het wel/niet koffie aanbieden en de interpretatie ervan, dan moet je ook meenemen waar koffie zeer waarschijnlijk symbool voor staat bij vader: dat hij welkom is, dat er rekening met hem gehouden wordt en dat men moeite voor hem doet. Waarschijnlijk (maar ben nu ook aan het invullen) voelt hij zich niet gewaardeerd of (heel) welkom in het huis van zijn kind.

Misschien een generatie ding of iets dat je met je opvoeding meekrijgt. Ik zou mij in ieder geval heel vervelend voelen als ik geen koffie kan aanbieden.

Alle vergelijkingen met ijsjes of whisky gaan trouwens niet op. Dat zijn geen standaard dingen die mensen willen. Maar zelfs als er mensen komen die dichtbij staan en waarvan ik weet dat ze bepaalde niet standaard voorkeuren hebben, dan doe ik mijn best om dat in huis te hebben. Zo heeft mijn man een tante die het liefst Rivella drinkt. Als zij komt, dan zorg ik dat het in huis is en krijgt ze na afloop fles mee, omdat wij het toch niet drinken. Prima toch. Ze zal er heus niet boos om worden of er minder om komen als we het niet in huis hebben, maar ze voelt zich wel extra gewaardeerd.

13. mumija

mumija Niet meer actief

+100. Haha voorbeeldje van de rivella hebben wij hier ook: schoon moeder drinkt dat graag, na afloop hup die fles mee.
    Wat kan mij die fles van een euro nou schelen.

14. Tja.. Ik schreef zoiets later al sarcastisch richting Micchan; bij ons hangt je welkom of gewaardeerd voelen gelukkig in de verste verte niet af van wat iemand voor eten of drinken in huis heeft. Ik vind in dit geval echt dat het probleem zo groot is als je het zelf maakt. Wij zijn blij als we elkaar zien, omdat we om elkaar geven en simpelweg graag bij elkaar zijn. Ik kan me écht niet voorstellen dat dat gevoel minder zou zijn omdat zij geen stroopwafels (of wat dan ook) in huis heeft, of als ik geen cola in huis heb. Zulke dingen hebben we niet nodig om te weten hoe onze band is. Maar goed, misschien ligt het geen waarde hechten aan eten of drinken inderdaad aan onze opvoeding, ik weet het niet :)

15. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik bedoel opmerking over opvoeding overigens niet naar, maar meer dat iedereen andere dingen vanuit je jeugd meekrijgt. Bij mij was het ondenkbaar dat je iemand op de koffie vroeg en dan geen koffie zou aanbieden. Dus dat gevoel heb ik nog steeds.

Het tegenstrijdige weer is dat ik er zelf op zich geen moeite mee zou hebben als mij op bezoek bij een ander geen koffie zou worden aangeboden. Ik pas mij wel aan. Lust wel thee, als je mij alleen Rivella kan aanbieden wordt het weer ander verhaal :).

Wat ik wel een ander irritant iets vind omtrent het hele koffie gebeuren is dat mijn schoonouders alleen stikt om 16 uur koffie willen drinken. Niet later, niet eerder. Maakt niet uit of 15.30 uur beter uitkomt. Stikt 16 uur is het koffiedrink tijdstip.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik voel me niet welkom als er geen kroketten klaar staan als ik aankom hoor. :(

Nee, echt. Serieus. Je niet welkom voelen door het ontbreken van een kopje koffie. Lijkt me best een complex. 'Ze houden zo weinig van me, er kan niet eens, speciaalvoormijomdatverderNIEMANDdrinkt, een kopje koffie vanaf.' De stakker. :(

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zo halen schoon Ouders speciaal cola voor mij, heel lief! Al vind ik het ook niet erg als het er niet is. Maar dan wel zwaar gepikeerd zijn als ik iets anders kies als cola want dat hadden ze speciaal voor mij gehaald en moét ik dus drinken???

18. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Heel herkenbaar... ik eet geen varkensvlees en dan halen schoonouders dus speciaal iets van kip op brood ofzo.. maar daarnaast hebben ze ook lekker zalm e.d. (met paasbrunch bijv.) maar dan ben ik dus eigenlijk verplicht om die kippenworst te eten omdat zij dat speciaal voor mij hebben gehaald.. terwijl ik dus liever dat niet neem en gewoon wat anders uitkies, wat ik liever lus... ach ja, is lief bedoeld:)

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ook zoiets ja..

20. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik kan mij niet voorstellen dat het echt om de koffie gaat, maar wat ik dus al zei waar het symbool voor kan staan bij iemand. Tja, dat is een gevoel dat iemand kan hebben en dan kan je het beter daarover hebben dan verharden in je standpunt over het wel/niet koffie aanbieden.

Deel Deze Pagina