Ik ben gek op koffie maar een vriendin van me (alleenstaand, drinkt geen koffie) heeft ook geen koffiezetter, en ga er echt niet minder vaak heen. Aan de andere kant, ik vind het een kleine moeite als ik weet dat iemand iets graag heeft om dan te zorgen dat ik dat in huis heb. Waarom koop je geen camping senseoapparaat? Die hebben wij voor op vakantie, kun je 1 kopje per keer mee maken (padje en beker water erin doen) en neemt amper ruimte in. Kun je dus gewoon in je keukenkastje zetten en kost maar een tientje bij blokker. Schoonvader blij, hoeven jullie niet steeds naar hun toe en ben je van het gezanik af. hoewel ik het dus geen probleem vind vind ik het wel een beetje raar als iemand om zo'n reden niet op visite komt
Wij hebben ook geen koffie apparaat, maar wel oploskoffie in de kast staan, voor als de visite graag koffie zou drinken
Ik had even een WTF-momentje toen ik dit las. Dit is wel heel erg als ze dit serieus bedoelen hoor! Wij hebben toevallig wel een koffiezetapparaat in de berging staan maar meer omdat mijn vriend die 5 jaar terug gekregen heeft omdat hij op zichzelf ging. Hij drinkt alleen een bakkie buiten de deur af en toe en ik drink het niet. Ik vond het zonde om elke dag tegen dat apparaat aan te kijken Moet wel zeggen dat ik ook op verjaardagen wel eens te lui ben om hem tevoorschijn te halen hoor. Dan maar niet gastvrij volgens sommige hier, ik weet dat mensen graag op bezoek komen!
Ik snap het van jullie aangezien jullie geen koffie drinken... Maar zelf drink ik graag koffie ... Dus ook als ik op visite ga... Maar ik zal nooit een punt maken en me altijd netjes aanpassen... Daar in tegen drinkt mijn man alleen maar koffie... Die vind het al erg jammer als hij een hele dag bij mensen moet werken en hij niet een bakkie aangeboden krijgt. Wij hebben dan ook een Senseo voor als we een weekendje weg gaan en een mega de apparaat in de keuken staan... Maar goed dat kan een ander weer overdreven vinden natuurlijk. Maar ik denk vooral ook de manier waarop... Als hun gewoon netjes tegen jullie zeggen... Goh we drinken graag een bakkie als we op visite komen vinden jullie het oke als we hier een apparaat neer zetten zodat je ons koffie kunt schenken als we komen zou het Mss anders over komen. Maar Mss even gewoon ook jou irritatie op tafel leggen dat het uit de wereld is... Anders blijf je je irriteren... En dat om een stom kopje koffie... Er zijn zoveel ergere dingen in het leven
Ik vraag me serieus af waar sommige mensen zich druk over kunnen maken! Weet je zeker dat de koffie de (enige) reden is dat ze niet zo vaak op bezoek komen? Dat vind ik namelijk echt nergens op slaan en ik kan het me haast niet voorstellen. Ik ben ook de enige in de familie, die koffie drinkt, en bij mijn zus heb ik zelf mijn oude Senseo aangesleept, zodat ik daar s'ochtends mijn bakkie kan drinken (ik logeer daar vaker ivm de reisafstand). Daarvoor dronk ik er oploskoffie. Is minder lekker, maar does the job. Ik vind een bakje koffie op visite heerlijk, maar het zou me er niet van weerhouden op visite te gaan als ik het niet kreeg. Dan moet je wel extreem verslaafd zijn aan koffie...
Ik zou oploskoffie aanschaffen, of eventueel zo'n campingfilter kopen, je weet wel zo'n opzet ding. Neemt minder plek in beslag dan een heel apparaat. Als er maar één koffie drinker in je familie is zou ik zeker geen apparaat aanschaffen.
Het is jullie huis dus jullie beslissen. Ik drink graag cola maar ga ook niet zeuren als iemand dat niet heeft. En soms koop ik iets waarvan ik weet dat hun dat graag drinken, dan komen ze en moeten ze iets anders hebben. En ik zit dan met dat drinken opgescheept wat wij niet drinken.
Ik vind het best triest, heel gezeur om een bakje koffie😂. Blijft hij toch lekker weg... Of komen ze alleen om de koffie? Zo komt het namelijk over..
Ik vind koffie en thee ook iets anders dan beschikbaarheid van andere dranken. Vind persoonlijk dat het bij de standaarduitrusting hoort. Ik drink ook geen koffie, maar heb speciaal een Senseo voor bezoek. Ken genoeg vrienden die dat ook zo hebben, of inderdaad zo'n mini-koffiezetapparaatje van 10 euro die ze makkelijk opbergen. Je gebruikt hem een aantal keer per jaar, maar vind het wel fijn om koffie te kunnen aanbieden als mensen daar om vragen! Misschien niet alleen je schoonouders, maar andere mensen ook die 's avonds rond 8 uur wel een kopje koffie lusten als ze op bezoek zijn en de mogelijkheid er is. Dus ja, ik vind wel dat je schoonouders wat doordrammen, en als echt die koffie het belangrijkste is kunnen ze ook hun eigen apparaat meenemen. Maar als ze er echt al zo vaak over begonnen zijn, is het waarschijnlijk toch een groot ding voor ze, en dan zou ik zelf die kleine moeite doen om hen (en je andere bezoek) tegemoet te komen. Zo erg is dat toch niet, een koffiezetapparaatje van 10 euro in een kastje waarmee je je schoonouders hartstikke blij maakt? Ben dan natuurlijk wel benieuwd of ze ook daadwerkelijk langs komen dan! En anders kun je ze dan daar op aanspreken, hee, de koffie staat klaar!
Haha wat een onzin. Wij drinken ook geen koffie. Cheap-ass koffiezetapparaat is na de verhuizing meteen de deur uit gegaan. Nu hebben we oploskoffie voor wie dat wil. Maar eerlijk gezegd, als iemand zijn bezoekje laat afhangen van het wel of niet hebben van iets als koffie, kunnen ze beter gewoon sowieso wegblijven. Dat heeft i.m.o. trouwens niets met gastvrijheid te maken. Onze tafel staat voor visite altijd vol met versgebakken hapjes en er zijn genoeg andere drankjes, maar een koffiezetapparaat aanschaffen omdat er af en toe misschien iemand langs komt die eventueel wel een bakje lust, vind ik zelf echt te gek voor woorden. Volgens mij gewoon een triest excuus van je schoonouders, kan me niet voorstellen dat iemand daar echt zo over valt. First world problems.
En zoals ik uit je verhaal opmaak, vind je schoonvader het zelf ook niet zo, n levensgroot probleem, maar kwam het ter sprake toen die koffiezetter van je moeder op de verjaardag er stond. nders had hij er toch wel eerder over gesproken? En als jullie elke week naar hem gaan, vind hij het idd misschien wel best zo en komt hij daarom niet zo vaak bij jullie. Ik denk dat je het probleem zelf veel groter maakt dan dat het is. Zonde.
Ik begrijp je schoonouders erg goed. Ik drink bij voorkeur alleen champagne, maar niemand die daar rekening mee houdt :x.
Euuuh...wtf...minder langskomen omdat er geen koffie is? Bizar... Ik zou er geen apparaat om kopen. Men lust toch ook wel wat anders? Of anders idd oploskoffie in de kast zetten. Vind het eigenlijk wel een beetje zielig ook. Om koffie.... Wel vervelend voor jullie natuurlijk. Het lijkt wel een rookverslaving die koffie dat ze niet een paar uurtjes zonder kunnen.
Mijn vader zou het ook heel erg irritant, maar die zou nooit om die reden niet meer bij ons komen. Als je beiden geen koffie drinkt zou ik niet speciaal voor de visite een koffieapparaat aanschaffen. Aan de andere kant, die dingen kosten een paar tientjes en er zijn wel veel mensen die koffie drinken.
Tsja, ik zal dan wel gek zijn maar ik heb altijd drinken in huis voor eventuele gasten. En daarmee bedoel ik drinken dat wij zelf niet drinken. Bier en cola worden hier ook niet gedronken, maar staan wel standaard in de voorraadkast voor het geval er bezoek komt. Als ik geen koffie zou drinken, dan zou ik zoals iemand voor mij al voorstelde zo'n campingapparaat aanschaffen. Ik vind het toch een stukje gastvrijheid. Maar als ik het goed begreep, was die steek onder water toch niet de eerste opmerking die er over is gemaakt, maar is er eerst ook gewoon naar gevraagd? Of lees ik het niet goed?
De oma van mijn vriend komt niet op onze verjaardagen/feestjes omdat we geen alcohol schenken.. Wij schenken trouwens koffie gewoon met zo'n ding wat je op t kopje zet net zoals op de camping