Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Tja,
    Ik drink ook geen koffie, maar toen ik op mezelf ging heb ik wel een koffiezetapparaatje gekocht voor bezoek die koffie wilden. Koffie is, vind ik, een basis die je aan je bezoek behoort te geven.

Tevens drink ik geen alcohol, maar op verjaardagen zorg ik toch wel altijd dat er wijn staat en bier (en wat over is gaat met het bezoek mee).

In mijn ogen zou het een kleine moeite zijn om een campingkoffiezetapaaraatje te halen, die neemt weinig ruimte in, en zorg dragen voor koffie.

Tis immers niet voor niks dat je moeder al aangaf om een koffiezetapparaat mee te nemen voor het bezoek.

En ja, je drinkt zelf geen koffie, maar hoe zou jij het vinden dat iemand geen thee in huis heeft omdat diegene dat niet drinkt, je zit er in de ochtend en je krijgt gelijk sinaasappelsap ofzo voorgeschoteld, dan sta je toch even raar te kijken, ik in ieder geval wel.

Vorige week waren we bij vrienden, om te vertellen dat ik zwanger ben, even gebeld van te voren en hij is snel even naar de supermarkt gegaan om cassis voor mij te halen.
    Dat vind ik dus heel attent en dat je dus ook aan de ander denkt, wat die graag drinkt. Ik vond dat echt geweldig van ze.

En het technische aspect, koffie is cafeïne, dat is verslavend, en als iemand altijd al veel koffie drinkt, dan kan diegene inderdaad niet appreciëren dat er geen koffie is in huis. Mijn man is ook verslaafd aan koffie, en zou ook niet zo snel op bezoek gaan bij iemand die geen koffie heeft in huis.

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Tja wij drinken zelf ook geen koffie. Eigenlijk alleen water en thee. Maar wij hebben wel een Senseo apparaat voor bezoek. Ik vind dat wel zo gastvrij staan, dat ik bezoek een kop koffie aan kan bieden.
    Ik snap wel dat zo'n apparaat een aanschaf is. Maar op mp staan ze voor €10,- geloof ik.

Ik drink ook nauwelijks alcohol, maar ik bied bezoek wel bier/wijn aan. Enz. Maar ik hecht ook veel waarde aan gastvrijheid. Iedereen is anders.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het er persoonlijk wel bij horen dat je koffie kunt schenken. Ik lust het zelf niet, maar ook al toen ik nog alleen woonde, had ik wel een koffiezetapparaat. Gewoon voor filterkoffie. 't Ding kostte 16 euro en doet het al bijna tien jaar. Niks mis mee.

Ik vond en vind het fijn om dat te hebben voor bezoek. In mijn familie- en vriendenkring zijn er veel mensen die best op hun bakkie koffie gesteld zijn. Bovendien moeten ze vaak een stuk (> 1 uur) reizen om hier te komen, dus dan zijn ze wel toe aan iets stevigs. Ik zou me eerlijk gezegd heel beroerd voelen als ik dan geen koffie aan kon bieden.

Ik zou tegelijkertijd ook gekwetst zijn als iemand minder op visite zou komen omdat ik geen koffie schenk. Ik kan eerlijk gezegd ook niet geloven dat dat werkelijk zo is.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha ja en dan natuurlijk niet het goedkope merk, moet geen bocht zijn natuurlijk:p

Ik zou het erg vinden dat koffie de oorzaak is dat ze niet komen.
    De manier waarop ze dit hinten naar jullie vind ik niet netjes.

En voor de meiden die oploskoffie opperen. Er staat dat hij dat ook niet te zuipen vind. Ook al zou dat idd mijn idee ook zijn om dat dan te halen.

Ik drink geen koffie mijn man wel. We hebben een senseo voor mijn man en evt weinig visite.
    Bij verjaardagen nu een koffiezetapparaat bij de Action gehaald. Met de Senseo duurt het toch veel langer voor er veel koppen zijn gezet.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Euh nee, echt niet! Koffie, thee, sap, frisdrank en ook gewoon water uit de kraan, het gaat er bij mij allemaal in hoor. :D Van het idee alleen al voel ik plaatsvervangende schaamte..

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohja en bij onszelf thuis.. Ik probeer wel altijd rekening te houden met wat de visite graag drinkt, maar alcohol komt er hier pertinent niet in.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het lijkt me een kleine moeite om te zorgen dat je koffie voor je gasten in huis hebt, al is het alleen maar oploskoffie of een andere oplossing die hier aangedragen is. Het is toch niet meer dan normaal dat je een klein beetje moeite voor je gasten doet. Vind het nogal onvriendelijk en ongastvrij overkomen en ik kan me voorstellen dat dat ook meer het probleem is van je schoonouders dan de eigenlijke koffie.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het belachelijk dat ze hun bezoek laten afhangen van wel of geen koffie. Kom je om iemand te zien en het gezellig te hebben, of voor wat je te (vr)eten krijgt?

Ik stel zelf helemaal geen eisen op bezoek maar vind bijv. een verjaardag waar je alleen iets te drinken krijgt een beetje... schraal. Niet dat ik er over zou klagen maar ik zou dat zelf echt niet kunnen. Gasten mag het hier aan niets ontbreken.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn eerlijk mening oploskoffie is ook niet om te drinken haha. Maar er zijn genoeg keuze.s wat betreft zakje met cappuccino of zo. Buisman heeft lekker oplos cappuccino water koken er overheen gieten ( melk zit er dan al in) suiker er bij als mensen dat willen en drinken maar.

10. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn keel verdraagt geen goedkope bocht.

11. mumija

mumija Niet meer actief

Maar ja, ik bekijk het dus ook andersom: Mijn kinderen groeien op met het feit dat hun moeder zo een paar keer per dag wel een lekker bakkie zet voor zichzelf.
    Oudste dochter drinkt ook wel eens een kopje.
    Dan zou ik het toch eigenlijk raar vinden, als ze later voor mij geen koffie in huis halen hoor. En dan zou ik daar best iets over zeggen, op een nette manier natuurlijk. En ik ben een makkelijke koffiedrinker hoor! Oplos is voor mij ook goed.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou het zelf wel kunnen waarderen, dat wanneer ik op visite ga mij een kopje koffie/thee aangeboden word. Hoort er een beetje bij op de 1 of andere manier :) En eerlijk, ik zou het ook wel een beetje gek vinden als er geen koffie zou zijn, puur omdat de gastvrouw/man het niet zou drinken.

Maar ik zou er geen drama van maken of minder bij die mensen op visite gaan :( Dan drink ik thuis gewoon een bakkie.

Tip van de oploskoffie vind ik een goede, dan heb je toch iets in huis.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als alleen je schoonvader er een punt van maakt en niemand drinkt verder koffie dan zou ik daarvoor niet apart een apparaat + toebehoren in huis halen. Zoals je zelf al zegt: jullie hebben ruimtegebrek en verder maakt niemand er een ding van.
    En om nou te zeggen: wij komen niet langs omdat er geen koffie is.... pfff. Neem dan zelf mee als je niet zonder kunt. Ik krijg ook niet altijd wat ik het lekkerste vind om te drinken. Pech gehad, zijn zat andere drankjes.
    Mijn vader drinkt alleen maar koffie en 7-up. Dat laatste heb ik ook niet in huis. Dan drinkt ie maar een keer wat anders hoor.

Overigens is een koffiezetapparaat lenen voor een verjaardag een goede oplossing zodat je toch koffie kan schenken op zo'n dag/avond. Doen wij ook. We hebben wel een Senseo maar met een groep van 15-20 man ben je wel erg lang bezig. Maar de dag erna gaat dat ding weer terug hoor.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij zetten altijd koffie met een filterhouder rechtstreeks op de kop/mok.

Pakje filters erbij, en je bent klaar. Dan kun je voor eventueel ander bezoek ook eens koffie zetten, en het kost geen drol.

Melitta koffiefilterhouder wit | Blokker

15. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik drink altijd graag koffie als ik ergens op visite ga, maar eerlijk gezegd, ik zou het er niet om laten als iemand geen koffiezetapparaat had. Van sommige mensen weet ik dat ze geen koffie hebben, prima! Dan drink ik thuis vooraf een kopje zodat ik geen crash krijg ;)

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij drinken ook nooit koffie maar hebben toch een Senseo aangeschaft voor bezoek. Koffie is toch geen extra luxe maar in mijn ogen iets wat je standaard in huis hebt.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier staat het koffiezetapparaat in de kast voor bij feestjes.
    Gekregen van mijn ouders die er 3 in huis hadden.

Hier worden 1 à 2 tassen koffie per dag gedronken, maar da's oploskoffie. Is sneller klaar.

Mijn moeder drinkt graag een kop koffie als ze hier is, maar die verkiest gek genoeg ook oploskoffie.
    Voor mijn vader heb ik meestal zijn merk bier in huis (hoewel we 't zelf niet drinken). Ik steek het in de kelder bij de rest van de drank die niet in de koelkast steekt en zet 't koel als hij komt.

Als mijn moeder dan overigens ineens weer thee wil hebben ... heb ik een probleem, want daar ken ik helemaal niks van. Heb intussen een paar zakjes liggen voor noodgevallen, maar vraag mij niet welke smaak ...

Paar maanden geleden waren overigens de twee andere koffiezetapparaten van mijn ouders kapot en vroegen ze vriendelijk of wij het onze niet konden teruggeven (aangezien we dat dus echt maar 1 of 2 keer per jaar gebruiken).
    Ben gelijk naar de winkel gecrosst en heb een - niet te duur - nieuw gekocht voor hen :).

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

Aan de andere kant: ik zou het toch wel in huis halen als ik jullie was, denk ik. Er is niet altijd ergens een goede reden voor. Natuurlijk hebben mensen er geen recht op, maar ach... hoeveel moeite/geld is het nou eigenlijk? Ik begrijp dat het jou om het principe draait, maar niet alle principes zijn het waard om aan vast te klampen. Papa drinkt graag koffie. Doe die man een plezier. Ik haal ook cola in huis voor mijn zwager, terwijl verder nooit iemand het drinkt.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij drinken vrij weinig koffie en hebben dus ook geen koffiezstapparaat. Ik heb wel een koffiefilterhouder. Die zet ik gewoon op een kopje zodat ik een kopje koffie kan maken zonder dat ik er een heel apparaat voor aan hoef te schaffen dat erg veel ruimte in neemt. Werkt prima!

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zelf zou er geen moeite mee hebben. Ik pas mij gemakkelijk aan. Is er geen koffie, neem ik thee. Is er geen thee, dan neem ik koffie. Is er geen wijn? Neem ik sap. Prima. Dus dat ze daarom minder zouden langskomen vind ik wel raar ja wat maakt die paar uurtjes nou uit?

Maar ik moet zeggen: als ik weet dat er mensen komen (verjaardag, komen eten, avondje langs etc) dan zorg ik eigenlijk altijd dat ik datgene in huis heb waar zij ook van houden. Dus ja dan is er koffie met taart omdat ik weet dat mijn ouders dat lekker vinden, broodbeleg waar mijn beste vriendin van houdt als ze komt eten en nu ik zwanger ben is er voor mijn zusje die wel van een borrel houdt echt wel een wijntje in huis.

Dus je kunt of dit bespreekbaar maken en rechtstreeks vragen of het echt de reden is dat ze minder langskomen. Als dat zo is kun je je poot stijf houden en gewoon zeggen dat ze maar thee of sap drinken (wat prima kan) of je kunt hen tegemoet komen en ergens een goedkoop apparaatje dan wel een losse filter dan wel oploskoffie op de kop tikken. Het is maar wat je wil: dat dit een ''ding'' wordt of niet....

Deel Deze Pagina