Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria04

maria04 Niet meer actief

Oplos koffie misschien een idee.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zo te horen zitten jullie vast in een cirkel.

Zij komen minder vaak omdat er bij jullie geen koffie geschonken wordt

Jullie schenken geen koffie omdat hun niet zo vaak komen.

Wil je dat ze vaker langs komen ?

Koop een filterhouder, filterzakjes en wat koffie en vraag of ze een kopje komen drinken.

Wil je niet dat ze vaker langs komen.

Hou je poot stijf en haal geen koffie in huis.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben ook heel lang geen koffiezetapparaat gehad, mijn man is hier de enige die koffie drinkt en heel af en toe iemand die op bezoek komt. Destijds gebruikten we gewoon oploskoffie.
    Maar nu heeft mijn man een senseo-apparaat. Nooit mensen horen klagen dat we zo ongastvrij zouden zijn trouwens... Ik vind het eerder ongastvrij om een kop koffie te geven met koekje en dan gelijk de deksel weer op de koektrommel te doen. Zo zie je maar dat iedereen iets anders verstaat onder gastvrijheid.

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Vond sv niet lekker

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben... Wat ik je wel kan geven is een lijstje met mensen die er een waanzinnig probleem mee hebben.

- mijn biologische moeder en haar partner
    - ex-pleegmoeder
    - heel veel ex-schoonouders
    - 4 van mijn ex-beste-vrienden
    - familieleden van beide kanten van de familie
    - etc.

Iedereen denkt maar anderen iets op te kunnen dringen :p VROEGER dronk ik geen koffie (ik drink tegenwoordig niets liever, maar goed, toentertijd nog niet) en het werd mij ook ontzettend opgedrongen. Ik moest en zou een koffiezetapparaat hebben. Het eerste wat er voor mij mee werd genomen als 'house warming party-cadeau' in mijn nieuwe stek was een zeventiendehands koffiezetapparaat. Terwijl ik toen nog geen koffie dronk. Ja, het was voor de visite, dan kon ik ze tenminste wat aanbieden (alsof men honger/dorst leed ofzo en de enige redding douwe egberts snelfiltermaling was?).

Vervolgens ging ik verhuizen naar mijn godzijdank-inmiddels-exvriendje en toen kreeg ik nog een extra koffiezetapparaat zodat ik in het ene huis kon klussen en op twee plaatsen koffie had. Vervolgens ging die relatie stuk en heb ik 1 koffiezetter aan hem gegeven en de andere meegenomen naar de woning die volgde en hem daar in een kastje gezet. Kreeg ik daar nota bene van mijn vrienden een Senseo zodat ik nu een keertje 'lekkere koffie' had om te zuipen. Daarna had ik de Senseo (en begon ik zelf koffie te drinken) en heb ik de oude koffiezetter afgegeven aan een stel vrienden die een kapot apparaat had. Kom ik in mijn nieuwe huis... Senseo kapot. Nu staat er serieus een koffiezetapparaat die cappuccino, espresso, melkschuim, latte, sterk, extra sterk, etc. functies heeft...

En nu komen mensen op visite: hebben jullie ook gewoon normale koffie?

GET A GRIP! :x Blijf maar weg ;) Just go, and be gone.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Tja... Gastvrij- niet gastvrij...?! Als je wert dat ze graag koffie drinken zorg dan dat je koffie in huis hebt, vind ik. Dat het zakjes nespresso oploskoffie is (per zakje verpakt, vergaat niet) of je doet het met een filter 'opschenken', maakt niet uit. Maar persoonlijk vind ik wel dat je dit kunt doen. Snap niet waarom je er zo'n probleem van maakt?!
    Koffie, thee en water zijn toch de meest gedronken producten.
    Wij drinken geen cola, maar heb het wel in huis, omdat bijna iedereen cola drinkt. Is een vorm van gastvrijheid, zo zie ik het ook.
    Als jij hier op visite komt en ik weet dat jij heel graag worteltjessap drinkt, zal ik dat ook voor je in huis halen.

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Maar hebben jullie nooit andere visite die ook koffie drinkt?
    Koffie is toch wel een drank die door veel mensen gedronken wordt.
    Misschien zou je kunnen overwegen om zo'n koffiefilterhouder aan te schaffen voor een paar euro. Koffiefiltertje erin, schepje koffie en wat heet water erop, klaar!
    Gewoon op de ouderwetse manier, smaakt goed en je schoonvader is ook blij zonder dat jullie een heel koffiezetapparaat hoeven aan te schaffen.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Ik heb voor bezoek een Dolce Gusto apparaat aangeschaft en ik weet precies wie welke 'smaakjes' het lekkerste vindt en ik zorg dan ook altijd dat ik die bepaalde cups in huis heb voor het geval diegene komt aanwaaien. Vind het persoonlijk een kleine moeite en gewoon fijn dat ik mijn dierbare gasten kan schenken wat ze echt lekker vinden. :)

Maar ook ik vind het op zich wel belachelijk dat je vader geen koffie aangeeft als excuus om zo weinig langs te komen. Daar moet toch haast wel meer spelen lijkt mij. :(

Ik zou gewoon een open gesprek aangaan, op zich natuurlijk idioot dat met alle ellende in de wereld er zo'n ophef wordt gemaakt om een kop koffie! ;)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat iemand die daar een probleem van maakt gewoon echt ontzettend verslaafd is. Net zoals mensen die geen lange vliegreis willen maken vanwege het niet mogen roken.

10. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Haha, hier nog zo iemand.
    Wij hebben ook echt niet zo'n apparaat in huis.
    Ik heb ook zo'n oer Hollandse familie die de hele dag door koffie zuipt en niks anders. Maar.. ze komen hier bijna nooit. M'n pa heeft zelfs een keer voor mij een koffiezetapparaat gekocht voor bezoek. Nou.. toen moest ik zakjes en koffie aanschaffen. En dan komen ze 1 keer. En dan zit je voor de rest van het jaar met een half open stinkend pak koffie en filters in de kast en idd een apparaat dat ruimte inneemt op je aanrecht.
    Dus hebben het ding lekker weg gedaan en hebben nu een pot oploskoffie staan hoor ;).
    Als ik ergens op bezoek ben ga ik toch ook niet zeuren dat ik euroshopper cola ingeschonken krijg ipv coca cola? :)

11. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ach, dan haal je toch koffiezetapparaat of koffiefilters in huis en dan mar eens zien of ze vaker komen. Als dat ervoor nodig is, kleine moeite toch.

12. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wow veel reacties zeg haha. En wat verschilt het toch ook een hoop met elkaar.

Veel komen met reacties met oploskoffie, maar vind hij dus niet lekker.
    Hij heeft één keer eerder een opmerking gemaakt over dat hij graag koffie wilt drinken en kwam zelf met het idee van oploskoffie. Dat hebben we hier speciaal voor hem in huis gehaald.
    Heeft hij één of twee keer gedronken en daarna wou hij iedere keer weer wat anders. Hebben we nooit echt wat achter gezocht, want het kan toch dat hij een keer geen zin had?
    Zo vaak is hij niet meer gekomen dat we echt doorhebben dat hij het niet lekker vind, maar hij zegt ook niets..
    Dat moest er echt nou ineens uitkomen.

En nouja, hij is verder ook heel makkelijk, dus waarom moeten wij moeilijk doen?
    Hij heeft zelf amper wat in de koelkast staan, juist omdat hij alleen maar koffie drinkt.
    Qua eten krijgen wij ook alleen maar kleine porties, omdat hij zelf niet zoveel eet.
    Daar klagen wij verder ook nooit over, als we iets te kort komen dan kopen we het zelf.

We hebben zelf ook al eens geprobeerd daar even niet meer langs te gaan, maar daar gaan ook zo drie tot vier weken voorbij zonder dat hij iets van zichzelf laat horen. Geen app, geen belletje, geen bezoek, niets. Dan komt het altijd weer van ons af.
    Dus dat werkt helaas ook niet om hem eens in beweging te krijgen.

Maar verder is er dus helemaal niemand die koffie drinkt. Ja mijn moeder komt af en toe met haar vriend, maar die woont ver weg dus die komt ook niet zo enorm vaak. Maar zij heeft ook al aangegeven dat ze het helemaal niet erg vind om wat anders te drinken.

Maar ze drinken ook allemaal alleen senseo, dus een gewone koffiezetapparaat zou ook niets zijn.
    Misschien dat we dan zo'n filterding inderdaad kunnen proberen, kijken of dat verschil uitmaakt. Wellicht beter iets dan niets dan.

Ik vind het ook nou een beetje over komen of wij dan alleen maar goed genoeg zouden zijn als we koffie kunnen schenken. Ze wonen hier echt op nog net geen 10 minuten loop afstand.

13. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik vind het ook een stukje gastvrijheid om je gasten te kunnen laten kiezen tussen koffie,thee of iets van fris. Toen ik op mezelf woonde had ik een Senseo terwijl ik zelf geen koffie drink. Ik vind het zelf ook fijn om verschillende dingen te kunnen aanbieden :)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik drink zelf geen druppel koffie maar heb altijd koffie en een koffiezetapparaat in huis gehad. Mijn man drinkt altijd oploskoffie maar nog steeds hebben wij een 'gewoon' koffiezetapparaat (kost 20 euro dus je moet het ook niet groter maken dan het is) staan voor als er bezoek komt. Tsja ik heb ook smaken thee in huis die ik zelf niet drink. Gewoon gastvrij en je gasten wat meer kunnen aanbieden dan water water of water ;).

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    #75 Kellebel1987, 12 aug 2014
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
    Ik ben een koffie leut en zou het jammer vinden als iemand geen koffie schenkt.. Je hoeft echt geen duur jura apparaat te hebben maar een klein senseo achtig apparaat wat je in een kastje kunt zetten is toch niet zo lastig?
    Overigens vind ik de opmerking van je schoonmoeder niet netjes! Maar eerlijk.. Ik zou er de balen van hebben als ik altijd thee moet drinken of oploskoffie krijg als ik op visite kom bij mn kind....
    Edit; lees je laatste reactie; ik zou zelf mn hoofd hoog houden en gewoon een klein koffie zet apparaatje aanschaffen met koffie (zou niet eens filters doen, gewoon senseo ofzo) en dan de volgende als je schoonvader komt gewoon zonder wat te vragen die koffie voor zn neus zetten!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zo als ik in het vervolg verhaal van ts lees heeft ze hem alternatieven aangeboden (oploskoffie) maar vond hij dat niet lekker.

Daarbij optellende dat hij (zo te lezen) geen enkele poging onderneemt om zich aan te passen aan hun (als ze bij hem komen) maar wel verlangt dat hun dit doen. En zelf geen enkele poging onderneemt om de relatie te onderhouden, kan ik mij voorstellen dat de ts wat weerstand voelt om voor hem onkosten te maken in het aanschaffen van een koffiezet apparaat (hoe goedkoop ook) en vooral ook om iets van haar beperkte ruimte op te geven voor iets wat ze zelf niet eens gebruiken.

TS wij wonen ook klein, waar anderen leuke dingen op hun vensterbank hebben staan (in de keuken) wordt die door ons bevolkt door de waterkoker, Senseo en de fruitschaal.

17. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Aangezien koffie veel gedronken wordt, zou ik er niet voor kiezen geen koffiezetter aan te schaffen. Mijn man en ik hebben er ook eentje staan, terwijl we beiden het niet drinken, zou me toch een beetje schamen als ik elke keer nee moest zeggen, het is zoiets gewoons dat je overal koffie kan drinken.

Kan je er niet eentje aanschaffen die weinig ruimte inneemt en die weer opbergen als de visite weg is?!

Anderzijds, ik vind het wel heel vreemd van je schoonvader dat zijn bezoek afhangt van een kopje koffie. Hij vindt koffie dus belangrijker dan contact met z'n zoon?!:)

18. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Like:D
    En +1

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    even een algemeen antwoord, ik vind het wel raar dat je de mensen geen koffie kan aanbieden... wie dan ook, er drinken meer mensen wel koffie dan niet... dus ik ga niet in op de persoonlijke familiedingen, want dat ze niet langs komen omdat er geen koffie is is onzin, maar het feit zelf dat er geen koffie is vind ik raar en ook een beetje stom.... net alsof het een principe kwestie is....

dus ik zou zeggen, koop oploskoffie, of een Senseo op MP klaar met het gezeur

20. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij drinken beide ook geen koffie en mijn schoonouders ook niet. Mijn ouders wel. Ik heb daarom voor visite via Marktplaats een senseo gekocht.

Deel Deze Pagina