Het gaat idd "maar" om een bak koffie, het is geen eerste levensbehoefte en je kan gerust 2 uurtjes zonder, het is "maar" koffie Als je gasten zo verslaafd zijn en niet ff zonder kunnen nemen ze toch lekker zelf koffie mee
Wij drinken zelf ook geen koffie, maar hebben wel een koffiezetapparaat (momenteel een nespresso met melkopschuimer) voor de visite. Als we hem niet zouden hebben zou ik regelmatig nee moeten verkopen tegenover onze visite aangezien de meeste mensen vaak wel een kopje koffie willen.
Precies. Ik vind het gewoon leuk om mijn gasten iets aan te bieden wat ze echt lekker vinden, heeft niks met moeten te maken maar met willen. En ja, we hebben ook altijd blikjes bier in huis, en goede wijn en lekkernijen terwijl ik dat zelf niet of nauwelijks drink. Hmmm, ik begin nu te begrijpen waarom we zo vaak bezoek hebben!
we drinken beide ook geen koffie maar hebben wel in een doos in een kast een koffiezetapp voor bezoek. is zo gepakt en sommige hechten veel waarde aan koffie prima
Nee hoor, ik kom uit Noord Holland en ben er als klein meisje al mee opgegroeid. Als tiener stond ik elke zaterdagochtend op die manier koffie te zetten voor het gezin omdat ik als eerste uit bed was.
Wij drinken allebei geen koffie maar veel mensen in obze omgeving wel. Ik vind ook als mensen op bezoek komen dat ze kunnen kiezen of ze wel koffie willen. Wij hebben een leuk apparaatje gekocht bij de aldi klein wit dingetje. Ideaal voor ons en de visite.
Helemaal eens. Ik haal ook wel eens dingen speciaal in huis als ik weet dat die komt mee eten. Omdat ik dat leuk vind. Ook qua drankjes doe ik dat. Als ik weet dat mijn vader heel gelukkig wordt van een speciaal biertje nou dan haal ik die ook. Vind ik kleine moeite met een groots effect. Maar het HOEFT inderdaad niet. TS, het is gewoon iets wat je zelf moet bepalen. Ja het is maar koffie en als jullie het niet drinken ben je echt niet verplicht om het wel voor hen in huis te halen. Ze kunnen zich prima aanpassen en even twee uur iets anders drinken. Jouw huis jouw regels. Dus je kunt je poot stijf houden en dat is je goed recht. Je kunt ook meeveren en gewoon een goedkope filter of zo halen. Kunnen ze daar in elk geval niet meer over klagen.
Juist! En iemand die wegblijft bij zijn bloedeigen familie omdat hij een paar uurtjes geen koffie kan drinken vind ik pas onbeschoft! Ik heb altijd geleerd dat je te gast bent bij iemand en dat je he daar naar moet gedragen. Dat betekent geen kapsones en dankbaar zijn dat je wat aangeboden krijgt. Voor niks. Ik heb zelf altijd van alles klaarstaan en ook dingen die ik zelf niet nuttig. Maar dat doe ik omdat ik dat wil. Als iemand mij op straffe van ontzegging van bezoekjes zou mededelen dat het niet genoeg is mogen ze het uitzoeken. Gaat het nou om je familie of om een bakkie koffie?
Maar miss kun je die stikkies halen hebben ze veel smaken van?? ik zelf vind die bussen ook niet te pruimen maar ach soms moet je blij zijn dat ze koffie hebben terwijl ze zelf niet drinken. moet ook zeggen be een moeilijke drinker melk veel zuiker en zo hihi
Als iemand graag koffie drinkt is ie nog niet gelijk verslaafd Moet haar schoonvader dan maar vlak voor hij de deur uitgaat zijn dosis koffie innemen zodat ie bij zijn schoondochter op een glas kraanwater over kan? Mensen komen juist op bezoek om "samen" tijd door te brengen en daarbij iets lekkers te drinken (en/of te eten), niet alleen maar om hun caffeine of alcoholshot op peil te houden. Voor de 1 is iets lekkers een kop thee en voor de ander is dat een bakkie koffie. Het hoort gewoon bij de hele setting die "op visite gaan/ontvangen" heet. En ja het is "maar" koffie, iets dat door heel veel mensen wereldwijd gedronken wordt. Een kleine moeite om het in huis te hebben, al zou je zoals ik en vele anderen al opperden, alleen maar een houdertje met een filter in huis hebben, je hoeft echt geen nespresso apparaat van 500 euro aan te schaffen. Ik vind de vergelijking met roken trouwens niet helemaal terecht. Rokers hebben hun sigaretten altijd bij zich en kunnen in de meeste gevallen naar buiten om te paffen.
Wij horen het verhaal maar van 1 kant he.... wie weet hoe ts al gereageerd heeft op het koffie verhaal....
Ik zou een klein potje oploskoffie in huis halen, voor eventuele bezoek. Alleen ik drink thuis 2 kopjes per dag. Dus best weinig. Om deze reden heb ik alleen oploskoffie in huis, waar eventuele bezoekers gebruik van kunnen maken
neeeee goed lezen!! ik zei '' komen de mensen voortaan ALLEEN maar voor de ''vreet en zuip'' op bezoek ipv de visite zelf, met andere woorden : Is het eten en drinken bij de visite belangrijker dan de visite zelf Ik vind de gespreksstof en de gezelligheid belangrijker dan wat voor glas drinken of wat voor lekkers er geserveerd word Kan mij wat boeien al krijg ik die 2 uurtjes alleen een glas water, de gezelligheid telt, dat lekker glas drinken ( of in dit geval koffie) pak ik thuis wel na die 2 uurtjes, boeieeeeend
Nou, als je geen 2 uurtjes ZONDER koffie kan ( of sigaret of alcohol) dan vind ik dat absurd en verslaafd en rokers hebben idd sigaretten bij..hoef je als gastvrouw toch ook niet aan te schaffen voor je bezoek, toch? Kunnen mensen die koffie drinken ook hun eigen koffie meenemen... toch?
Alleen de o.p gelezen. Wat raar dat zij niet willen komen omdat ze bij jullie geen koffie kunnen krijgen Zelf zou ik wel een koffiezetapp aangeschaft hebben, voor verjaardagen etc. Dan is het wel handig. Lief van je moeder dat ze hem voor jullie mee wilde nemen Lijkt me wel erg om te weten dat je schoonvader en vriendin alleen maar weg blijven omdat jullie geen koffie hebben. Misschien kunnen jullie er eens rustig over praten? Wat zegt je vriend ervan? Bij ons in de fam is er maar 1 iemand die cola light drinkt, we hebben jaren elke keer een fles gehaald. Het was 1 glas en daarna ging diegene over op wijn... Wij dronken het niet en dus bleven we er mee zitten. Nu kopen we dat dus ook niet meer. Je kunt dus ook gastvrij zijn, maar op een gegeven moment houdt het op hoor
Zelf drink ik ook graag koffie maar als jullie beiden geen koffiedrinkers zijn snap ik best dat jullie niet voor jan l*l een apparaat aan gaan schaffen. Als je schoonvader er een probleem mee heeft dan kan hij des noods een thermoskan mee nemen haha opgelost!
Ik zou het geen probleem vinden als ik ergens geen koffie kan drinken. Zou echter wel een apparaat aanschaffen voor mijn visite als ik zelf geen koffie zou drinken. Hier overigens een simpel apparaat die we gebruiken als we een verjaardag vieren, anders draait m'n senseo overuren. Ding gaat vervolgens in een kastje om er pas bij het volgende feestje weer uit te komen. Hoef je niet aan je aanrecht te lijmen.
Tja ik zou het geen probleem vinden als ik ergens geen koffie kan krijgen, maar ik heb bijv wel cola en bier in huis, wat ikzelf niet drink, voor de visite dus. Zeker met een verjaardag zorg ik dat die in huis zijn. Dus in jouw geval zou ik dus wel een vorm van koffie (oploskoffie) in huis halen. Maar goed, jouw huis, jouw regels. Vind je het niet nodig, dan zou ik het vooral niet doen.