Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar een verjaardag is wel anders dan gewoon bezoek toch?
    Met een verjaardag hebben wij ook frisdrank in huis, dat hebben we normaal nooit. Wij drinken al jaren geen frisdrank meer.

Voor een gewoon bezoek vragen we soms wat de gasten die komen drinken en proberen daarop af te stemmen. :)

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Alleen de eerste pagina gelezen en daar werd het al wel genoemd;
    ik vind het raar wanneer men een bezoek laat afhangen van het wel of niet drinken van koffie. Voor mij zou het ook geen probleem zijn om ergens geen koffie te krijgen, ondanks dat ik graag een bakje koffie drink.
    Maar ik vind het daarentegen ook niet heel gastvrij over komen om geen koffie/ koffiezet apparaat te hebben voor bezoek. Een simpel en relatief goedkoop koffiezetapparaat is gauw gekocht, dus waarom voor bezoek geen apparaat aanschaffen? Je zal wel vaker bezoek krijgen die graag koffie drinken toch?

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik drink zelf geen koffie en mijn man eigenlijk alleen op het werk. Wij hebben wel een koffiezetapparaat voor visite. Ook nooit over nagedacht om dat niet te doen. Ik vraag me dan ook serieus af wat je dan serveert bij koek/gebak? In mijn omgeving zijn er in ieder geval een hoop mensen die geen thee lusten.
    Wat ik dan wel weer vergeet is koffiemelk in huis te halen... Oeps

Ik kan op zich wel begrijpen dat je schoonouders minder vaak komen. Want jullie komen toch wel 1x in de week bij hen. Dus dan vinden ze dat makkelijker en leuker omdat het dan wel onder het genot van een bakkie is ;). Als jullie een poosje wat minder vaak bij hen langs zouden gaan dan zul je zien dat ze de oploskoffie prima vinden om te drinken.

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij drinken ook geen koffie en hebben een kleine keuken. De oplossing voor ons is oploskoffie, tja misschien minder lekker voor de echte koffiedrinkers maar we hebben er nog nooit klachten over gehad en het scheelt ons een hoop ruimte.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Voor dat ik zelf koffie dronk had ik wel een Senseo staan. Oke ik had hem gekregen maar vond het een onding. Zo'n espressopotje (18 euro) gekocht en eigenlijk drink ik daar nog steeds mijn koffie uit. Lekker melk op kloppen en je hebt heerlijke koffie :). En ze zijn zo klein dat je hem zo bij de pannen in de kast kan zetten.
    En een blik koffie kost 3,59 van Lavazza dat is ook geen wereldbedrag en die koffie is gewoon lekker. 1000x beter dan oplos of Senseo.

Tja ik vond het ook toen ik geen koffie luwte wel belangrijk dat ik het kon geven aan m'n gasten. En vooral omdat m'n ouders zo gek op koffie zijn :)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Nou ik selecteer ook in bezoek. :) mijn papa lust graag een colaatje of een biertje, en die is hier toch minimaal 1 keer in de week, dus ik heb dat altijd wel in huis. Helpt ook met klussen in en om huis, dus daar zorg ik graag goed voor. :D
    Maar voor die blauwe maandag dat mijn schoonmoeder op bezoek komt, heb ik weer geen wijn standaard staan. :)
    Gelukkig vind ze dat geen probleem, en drinkt ze sap, thee of koffie.

Daarom, als ts het onzin vind om koffie in huis te hebben, moet ze het vooral niet doen. Haar huis. Haar geld :)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja oke, dat is wel anders! Als mijn vader komt dan heb ik ook cola in huis (zeker als ie komt om te helpen klussen!! Blijkbaar doen veel vaders dat:D)

Wij hebben gewoon wel veel in huis dus hier nooit echt problemen. Moet wel zeggen dat ik het apart vind dat TS dan geen koffiezetapp in huis heeft hihi, ik dacht dat iedereen dat wel had:)
    Maar idd, haar huis, haar geld. Maar ben toch erg benieuwd hoe de vriend van TS hier over denkt.

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier t zelfde

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wij drinken zelf ook geen koffie...maar wel een apparaat voor het bezoek. Bijna iedereen wil altijd koffie...ik vind het niet leuk om steeds te moeten zeggen dat ik het niet heb. Maar moet ook zeggen dat als iemand komt en heel graag iets anders lust dat ik dat ook even haal. Ik geef ze graag wat ze lekker vinden.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    allen op gelezen.

wij drinken ook geen koffie en hebben gewoon een kan en filters en koffiepoeder in huis voor t geval iemand koffie zou willen :)

echt geen apparaat hoor!

11. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar ts, als jullie bij schoonvader op bezoek gaan. Krijgen jullie dan wel thee? Of hebben zij dat ook niet in huis?

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou, op een verjaardag enzo vind ik het best lekker.. Maar als iemand het niet heeft, prima. Vind het raar dat ze jou 'verplichten' om er een te komen zodat ze dan vaker p visite komen..

Ik Dacht altijd dat visite voor ons kwam, maar die komen dus voor de koffie!!!! :D

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ... ooit gehoord van oploskoffie? Haal een doosje met zakjes erin en klaar.

14. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ze hebben er nog nooit eerder echt over gesproken, mijn schoonvader gaf alleen een keer aan of we anders geen oploskoffie konden halen, maar hij zei nu zo van; ja want die oploskoffie is ook niet te zuipen.

Aldus de openingspost;)

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij drinken zelf geen koffie maar hebben wel een apparaat. Mijn ouders houden erg van koffie en veel vrienden drinken ook graag koffie na het eten bijvoorbeeld. Vind het zelf niet meer dan logisch om mensen koffie aan te kunnen bieden ook al drink ik het zelf niet. Maar goed, je bent niks verplicht natuurlijk.

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wel vreemd dat ze het bezoek er vanaf laten hangen of jullie wel/geen koffie kunnen schenken..

Aan de andere kant: wij drinken zelf geen koffie, maar hebben wel altijd al een Senseo in huis gehad om wel koffie te kunnen zetten voor visite. Het zij familie, het zij vrienden, het zij ander bezoek.. Dus ergens vind ik het wel 'normaal' dat je een kopje koffie kan zetten voor je visite mochten ze dit willen..

17. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wel grappig te lezen dat iedereen zo enorm verschilt qua idee over wel of geen koffie..

Iemand vroeg hoe mijn vriend hier tegenover staat. Hij zegt eigenlijk ook hetzelfde, dat hij het ook zo raar vind dat z'n vader dit zegt.
    Het komt er op neer dat hij geen zin heeft om verder éénrichtingsverkeer te spelen met dat wij wel iedere keer dingen voor hem in huis halen maar hij nooit echt wat voor ons.

@CenM, nee hij heeft zelf ook geen thee in huis. Als hij dat al eens heeft, is het één of ander raar smaakje die hij van iemand gekregen heeft (die het waarschijnlijk ook niet wou) die hij dan in z'n senseo apparaat stopt. Dus dan heb je smerige thee met een koffiesmaakje. Dus dat drinken we daar toch ook niet.
    Maar qua ander drinken koopt hij ook nooit wat speciaal voor ons. Hij heeft alleen z'n koffie en af en toe wat sap of siroop of frisdrank die al weken in de koelkast staat of die haast op is.

En er werd ook gevraagd of we dit niet kunnen bespreken, maar dat is helaas met hem echt niet mogelijk. Hij houd zelf ook iedere keer z'n poot stijf en hoort alleen zichzelf.
    Zo maakte hij ook eens een opmerking over z'n dochter die moest leren schoonmaken omdat het een meisje is. Toen ik daarop gewoon rustig zei dat ik dat een rare reden is, werd hij helemaal kwaad omdat hij iedere keer alles in huis moest doen en dat z'n dochter echt wel even kon mee helpen.
    Ja, daar was ik het ook mee eens en dat zei ik ook, maar z'n zoon kan dan net zo goed wat doen.. Ik zei alleen dat het vanwege het geslacht raar was, maar hij weigerde dat stukje uit mijn tekst te luisteren.
    En zo echt met veel meer dingen. Dus eigenlijk gaat het bij ons nou allemaal het ene oor in en het andere oor uit en gaan we er maar niet meer tegenin, want dat maakt alles er niet leuker op.

Er was eigenlijk niet veel mis met de relatie tussen ons en hen. Alleen af en toe wat meningsverschillen en irritaties soms hier en daar.
    Nu vond ik het ook echt gewoon een hele rare vreemde opmerking.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn man drinkt wel koffie als we op visite zijn maar thuis eigenlijk nooit, ik drink nooit koffie

We hebben wel een Senseo, we vinden het zelf fijn als bijv de makelaar komt of iemand om het glas in te zetten of de zolder verbouwen
    De buren die even op visite komen en mijn ouders en schoonouders een kopje koffie aan te kunnen bieden

Ik luste eerder alleen maar ranja appelsap of roosvicee maar mijn schoonmoeder had altijd cola en fanta en cassis in huis ik dronk dus altijd water, vond het altijd erg jammer dat ze geen drinken had wat ik lekker vond, mijn schoonvader heeft nu na 8 jaar nog steeds alleen maar water voor mij ( ze zijn gescheiden vandaar ;)) mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden begonnen met toch maar drinken voor mij in huis halen

Vind zelf dus wel fijn dat we een Senseo hebben omdat er nog best wat mensen zijn die de visite beginnen met een kop koffie

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben heel gastvrij maar zou geen koffie apparaat kopen voor visite. Misschien ook omdat ik andersom niet verwacht dat iemand dat voor mij zou doen.

20. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb waarschijnlijk ooit daarom een keer een senseo cadeau gekregen. Sinsdien ben ik overigens ook koffie gaan drinken ;)

Ach... Je familie zeurt. En als ze het echt zo erg vinden dat geven ze toch ook zo'n apparaat cadeau? ;)

Deel Deze Pagina