Zou jij er problemen mee hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1982

amy1982 Lid

3 sep 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Waarom koop je geen senseoapparaat die kosten op marktplaats bijna niks. Komt er verder nooit iemand op visite die koffie drinkt? Wij zijn ook geen koffiedrinkers maar hebben wel senseo voor de visite.

2. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik zou oploskoffie halen en anders hebben ze pech.. toch geen koffiezetapperaat voor bezoek aanschaffen.. Die zijn gek

3. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wij drinken ook geen koffie, wel hebben we een senseo in huis voor de visite, ik vind dit zelf eigenlijk wel normaal dat visite koffie kan drinken.
    Ik denk dat mensen me raar aankijken als ik zou zeggen dat ik geen koffie apparaat zou hebben

4. Moli

Moli Niet meer actief

dat vind ik wel een hele goede!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou zeggen: of die of geen.

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #166 wondertjenr3, 13 aug 2014
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
    Wij drinken zelf ook geen koffie.. maar kom op hoeveel kost zo'n goedkoop koffiezetapparaat? 10 euro ofzo?
    Altijd handig voor bezoek.
    We hebben zelf overigens goedkoop een senseo overgenomen zodat we dat aan het bezoek kunnen geven.
    Als je het echt niet wilt kopen dan zou ik gewoon oploskoffie doen.
    Of alleen zo'n filterhouder (hoe heet dat haha) op een thermoskan, filter, koffie erin en klaar.

En anders passen ze zich maar aan.. t is geen drama..

Maar dat vind ik andersom ook niet haha

7. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Uuh, wat is nou belangrijker? Je relatie met je dochter of je cafeïnegehalte in stand houden? Dan drink je toch thuis nog ff een bakkie voor je gaat?

Wat kunnen wij mensen toch rare gewoontedieren zijn...

Potje oploskoffie of van die zakjes zou voor jou een tussenoplossing kunnen zijn? (maar dat zal vast weer niet échte koffie zijn..)

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dan nog iets anders.. Het zou voor mij echt gek voelen als ik bijvoorbeeld de hypotheekadviseur, nieuwe buren, mevrouw van moeders voor moeders, etc. etc. geen koffie kan aanbieden.

Mijn standaard vraag is altijd wilt u/je koffie of thee?
    daarbij geef ik altijd aan dat we een espressoapparaat hebben. Mochten ze dat niet willen kunnen ze wat anders krijgen.

Ik zeg niet dat je niet gastvrij bent als je geen koffie in huis hebt hoor. Dat hangt namelijk wel af van meer factoren. Maar ik zou wel gek opkijken denk ik.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Ik quote nu jou, maar heb het al vele malen gelezen:

Het gaat er toch helemaal niet om wat belangrijker is?

Als mijn kind later te beroerd is om een bakkie koffie in huis te halen, dan zou ik dat knap triest vinden ja. Kost helemaal geen drol, is gewoon een kwestie van WILLEN.
    En daar draait het om. Het is geen buurman of verzekeringsagent die graag een bakkie koffie drinkt bij ts, maar (schoon) vader.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    mijn schoonouders komen bijna niet bij ons op visite omdat wij om 17.00u eten en geen bier hebben..

t is altijd wat joh. ik ga me niet aanpassen.

11. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ja ik ook. Zo vies kan het toch niet smaken? Ook daar heb je verschillende smaken en prijsklassen van. Er zijn genoeg mensen die van verse koffie ook geen lekker bakkie kunnen zetten. Te slap of te sterk. Dat is toch hetzelfde..

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dit dus.

Als ik alles moet aanschaffen wat andere lekker vinden dan kan ik er wel een extra keuken bij nemen hahaha ben gek.

Ik zou dus ook oplos koffie kopen, zijn ze het daar niet mee eens dan blijven ze maar lekker thuis.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij drinken geen koffie, maar hebben wel een klein apparaatje aangeschaft. Voel ik mezelf beter bij. Maar als mensen niet langs willen komen omdat je geen koffie serveert, hilarisch.
    Hier hebben we nooit cola in huis, is ook iets vreemds ;)

14. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij drinken ook geen koffie, maar hebben wel een Senseo voor verjaardagen en visites e.d. Al met al staat dat ding nog best regelmatig aan..! Persoonlijk vind ik koffie een dusdanige 'basisdrank' dat we dat dus wel in huis hebben.. Specifieke overige dranken gaat me dan weer te ver.. dan kun je wel bezig blijven ;)

Overigens lijkt me dat er wel meer aan de hand is dan alleen koffie bij zo weinig langskomen. Om je familie daarom helemaal te mijden vind ik dan weer behoorlijk bizar.

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik drink zelf geen koffie en heb dus geen koffiezetapparaat. Ben even gek als ik voor visite (over het algemeen toch familie/vrienden) iets ga kopen. Ik heb oploskoffie en mijn visite doet daar nooit moeilijk over eigenlijk.

16. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Dat is mìjn mening, mag dat?

Ik vind het ook apart als er 0,0 wijn of bier ofzo is... Gastvrijheid noemen ze dat!

17. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je je visite minimaal van koffie en thee moet kunnen voorzien. Ik zou me er niet prettig bij voelen, dat als ik wist dat mijn visite graag een kop koffie lust, ik dat maar express niet in huis haal omdat ik zelf geen koffie lust. Vind het maar raar om zo te denken. We hebben het hier over koffie!

18. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Niet alles gelezen nog, maar ik zou toch een goedkoop apparaatje aanschaffen. Mijn vrienden en familie kopen ook cola light voor mij, terwijl ze het zelf niet drinken. Ik vind het gastvrij om iemand te eten en te drinken te geven wat hij of zij graag lust.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ook ik vind een senseo/koffie gewoon erbij horen.

Nou drinken wij zelf koffie en eigenlijk al ons bezoek.

Ik zou het raar vinden als visite er weg voor zou blijven, maar voor familie zou ik het wel aanschaffen.

Al zou ik wel flink gepikeerd zijn dat ze wegblijven vanwege een bak koffie!

20. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Om nou niet op visite te gaan bij iemand die geen koffie schenkt..... ;)

Maar ik ben zo'n irritante pleaser. Dus ik zou wel zorgen dat ik koffie kan zetten. Je hebt ook van die doordrukdingen om koffie te zetten. Neemt net zo veel ruimte in als een kopje, een klein pak koffie in huis en een waterkoker heb je al. Hoppa: koffie! Iedereen blij.

Deel Deze Pagina