Zou jij hem delen? (Schokkend/zonder foto)

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij zomaar schokkende foto's delen op facebook?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Er is een foto op Facebook van wat gasten die met trots een onthoofde kat vast hebben en een mes.
    Ik ben hem vandaag al meerdere malen tegen gekomen en ben vanaf vanmorgen als KOTSMISSELIJK en krijg het beeld niet uit m'n kop!
    Door het delen van de foto hopen ze die gasten te vinden.... Maar op deze manier kom ik liever niet op Facebook...
    Dus de vraag is zou jij ook zoiets delen op Facebook?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee echt niet, ik vind het een vreselijke foto en zit daar niet op te wachten! Ik opende vanmorgen fb en dat was t eerste wat ik zag..

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nee absoluut niet. word ook al misselijk bij het zien er van :x Belachelijk dat dit wel allemaal geplaatst mag worden op Facebook en die mannen die dit doen er nog trots op zijn ook! Vind het gewoonweg vreselijk!!

4. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dit had ik dus precies hetzelfde vandaag. Iemand zette die foto erop en je kunt er niet omheen, dus resultaat hele dag dat beeld in mn hoofd. Heb gevraagd of ze m eraf wilde halen toen zei ze nee je moet m delen. Met alle respect ik ben echt tegen dierenmishandeling, maar die ga ik niet delen! Ik heb haar verwijderd als vriend...omdat ik dat niet aan kan zien, ik krijg er echt nachtmerries van! En ik ben denk ik niet de enige die zo'n beeld niet van zn netvlies krijgt, dus daarom nee, niet delen.

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de foto ook gezien maar niet gedeeld...
    Echt bizar, te walgelijk! Afslachten die gasten!

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Plaats zelfs geen herkenbare foto's van mijn dochter op internet. Hoeveel ze ook zeggen met privacy bezig te zijn je weet nooit wie er met die foto's aan de haal gaan

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het er net nog over met een fb vriendinnetje, die er ook van over haar nek gaat.

Ik snap echt niet wat iemand bezielt om zulke schokkende, walgelijke foto's te delen. zeker als dierenliefhebber niet. Ik had er een tijdje terug naar aanleiding van een andere schokkende foto een wwwtje over geplaatst.
    Bijna iedereen was het met mee ens en toch vervolgens delen ze weer zoiets naars. :x:x:x

Die mensen hebben totaal geen idee hoe dit bij een ander "binnen kan komen" en delen maar raak zonder er eens even 2 tellen over na te denken wat zo'n foto verorzaakt.
    Hoe groot is de kans dat ze er iets mee bereiken? dat iemand zodanig actie gaat nemen om de (dieren) mishandeling te stoppen?
    Ik sluit echt niet overal mijn ogen voor, maar ik zit echt totaal niet te wachten op foto's waar mijn maag 100 keer van omdraait en die zo op je netvlies wordt gedrukt.

8. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Nee, vind dat niet kunnen. Laatst ook een foto gezien van een zwaargewonde baby die in het ziekenhuis lag, en dat zag er zeer schokkend uit. Ga het niet eens beschrijven, dat is al schokkend.
    Heb de foto gemeld bij Facebook, weliswaar voor jezelf mosterd na de maaltijd maar dit hoort niet op Facebook, niet voor andere mensen maar ook niet voor dat kindje, vreselijk:(

9. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Gelukkig ben ik de foto niet tegen gekomen. Denk dat het ligt aan de mensen die je op facebook hebt. Ik zou ze er meteen afmieteren .

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb geen Facebook, heeeeeeerlijk.. Komt laatste tijd zoveel ellende van!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vind het toch ziek als mensen foto's delen van mishandelde dieren ( dood, zwaar gewond of tijdens mishandeling) of erg zieke kindjes ( opgezwolle, misvormd, aan honderd duizend kabels) niet foto vanuit de moeder maar gewoon aandacht zoeken met likes over de rug van een ziek kindje of dieren. Of kindjes met dicht geslage ogen n of je op vind ik leuk wilt drukken. Trieste mensen

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou hem niet delen en ik gooi iedereen uit mijn lijst die hem wel deelt. Dat soort dingen hoef ik niet te zien. Het verandert niet door het te delen en daarbij zijn dit vaak berichten die jaren rondgaan, ook al zouden de daders gevonden zijn.

13. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Nee, te ziek. Maar ik deel sowieso niks van de zieligheidsbranches, likes en shares hebben namelijk nog NOOIT iets geholpen. Ga dan vrijwilligerswerk doen oid.

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb precies het zelfde...
    durf me facebook niet eens meer aan te klikken..
    zag hem dus net voorbij komen!

misselijkmakend dit!
    hoop dat ze die gasten snel vinden.
    echt walgelijke zieke gasten! stoer hoor..... zo triest!

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb de foto gelukkig niet gezien. Ik deel nooit zulke dingen...ook zoveel over kindermishandeling of ziektes. En dan zo'n stomme tekst erbij "1000 likes is 1000 prayers" of "like is good ignore is not good". "Nog 1000000 likes en dan krijgt dit kindje een operatie!"

Dat mensen dat echt geloven joh....pffff

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee absoluut niet! Ik ben ook blij dat ik de foto (nog) niet heb gezien.

Weet je wat ik ook zo erg vind.. Zo'n foto van bijvoorbeeld een gehavende hond, helemaal kapot gebeten door een andere hond in een georganiseerd gevecht. En dan: like als je hierop tegen bent, ignore als het je niet boeit.
    Wtf? Doe normaal man! Ik wil niet ongevraagd geconfronteerd worden met dat soort gruwelijke foto's.

17. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee, zeker niet. Gelukkig ook niet gezien! Wat zijn dat voor gekken die die dingen plaatsen?!

18. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    vind dit afschuwelijk!
    poosje terug had iemand een foto van een mishandeld kindje op facebook gezet en er stond iets bij als dat ze tegen kindermishandeling zijn
    heb eronder gezet dat iedereen die fatsoelijk na kan denken tegen kindermishandeling is en dat het geen enkele zin heeft om zulke nare dingen te delen. en met de vraag of ze er alsjeblieft mee op wil houden zulke dingen op facebook te zetten, ik kan heel slecht tegen zulke dingen! loop meteen 3 dagen met dat arme kindje in mn hoofd!:(
    als iemand het dan alsnog deelt, gooi ik ze van mn facebook.
    heb hier geen behoefte aan!

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee ik deel dit niet en de mensen die dat wel doen irriteren me mateloos. Ik zag het helaas ook al op FB voorbij komen...

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ben de hele dag al niet op fb geweest en ga dit dus ook vandaag en morgen niet doen in de hoop dat ik hem niet tegenkom!!! bedankt dat je het meld, ik weet namelijk zeker dat er iemand in mn lijst is die dit deelt....
    Ik kijk toch alleen de eerste 10 updates dus dan doe ik van het weekend wel een keer. Ik wil hem niet tegenkomen!!

Deel Deze Pagina