Zou jij hem delen? (Schokkend/zonder foto)

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij zomaar schokkende foto's delen op facebook?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Facebook heeft de foto verwijderd gelukkig! dus kan weer normaal internetten... kan alleen de kat niet meer normaal aankijken (die lijkt er erg op)

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Gelukkig heeft geen van m'n vrienden 'm geplaatst (of andere stomme/nare dingen) mensen die dat wel doen vind ik echt een beetje wereldvreemd, sorry hoor... je denkt toch eerst na voordat je anderen mat zoiets confronteert!

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier vandaag ook al 2x gezien maar ik deel dit soort dingen niet en ik verwijder het gelijk, je kan het godzijdank ook verbergen van de gene die hem dus wel deelt.

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Had het er net toevallig over. Zo irritant om die foto iedere keer in je nieuwsoverzicht tegen te komen. Vind de foto echt walgelijk en vraag me ook af wat het nut is van het liken? Volgens mij is iedereen het er mee eens dat het een gruwelijke daad is. Net of die jongens na 1000 likes ineens denken "oh, nee dat is toch wel heel erg wat we hebben gedaan..."
    En dan heb je ook nog mensen die vragen of iemand de jongens kent en ze aan wil geven, terwijl het (volgens mij) niet eens om Nederlanders gaat..... Zucht...

Zoooo ik ben weer van mijn hormonale frustraties af :D

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik vond het zeer ongepast op fb, echt een verschrikkelijke foto.
    Al een paar keer eerder een schokkende foto, en ik moet zeggen dat ik twijfel om fb op te zeggen. Ik zit er niet op te wachten.

6. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    heb de foto ook gezien walgelijk maar ik las dat ze de daders hebben opgepakt dat vind ik dan wel weer goed nieuws

7. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zag hem toevallig net voor het eerst... Gadverdamme zeg, hier ook nog iemand die zijn eigen poes niet meer kan aankijken :( FB heeft de foto dus niet helemaal verwijderd.
    Ik vraag me wel af of dit in NL is...

8. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik zou hem niet delen. Dan krijgen ze alleen maar nog meer aandacht en dat is precies wat ze willen, stelletje gestoorden!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee toch? Ik zie 'm 2 minuten geleden nog weer voorbij komen :(

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    HA, toevallig wilde ik net ook hier een post over plaatsen!
    Heb namelijk ook net op mijn fb gezet dat ik mensen die dit gaan Like ga verwijderen!
    Ik wil het niet zien!!

We weten allemaal dat zo een dingen gebeuren in de wereld,maar door dit te "liken" wordt het er echt niet beter op!
    Veel vrienden gaven me gelijk en vinden het ook walgelijk.
    Echter 1 vage "vriendin" ging in discussie dat we allemaal de oogkleppen maar op moesten zetten,maar dat het GOED is dat dit ter ogen komt want onze ogen moeten maar eens geopend worden dat er zo een mensen rondlopen op deze wereld!
    Duhhhhh dat weten we toch allemaal.
    Maar ik wil niet dat mijn kind per ongeluk fb opent op mijn tel en deze gruwelijke beelden te zien krijgt!

Vorige week had iemand een filmpje gedeeld waar je gewoon via een webcam in de stad in België ziet hoe een jongen gewoon letterlijk dood geschopt wordt door 15 andere jongens.
    Ik heb het niet gezien maar hoorde dat je dus ook ziet hoe die jongens met 2 voeten OP zijn hoofd aan het springen zijn...walgelijk gewoon!!!

11. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Kreeg hem net ook te zien omdat een fb vriend had gereageerd op de foto. Gelukkig niemand gedeeld. Heb er melding van gemaakt bij fb. Het is alleen niet van m'n netvlies af te krijgen :(

Volgens mij kun je dat soort foto's beter alleen melden bij fb ipv reageren en delen hoe verschrikkelijk t wel niet is. Geeft de daders alleen maar aandacht, precies wat ze willen.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dames ook het liken van kinderen met een berichtje in hun handen,of Like als je respect hebt voor dit of dat...het is allemaal NEP!
    Hoe meer like's hoe meer geld voor diegene die het "bedacht" heeft.
    Ik snap werkelijk niet dat mensen dat niet snappen!

13. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Die heb ik wel / ook gezien... Was trouwens niet in België maar in Brazilië, niet dat het uitmaakt. Inderdaad een te walgelijk filmpje en zelfs nog erger dan deze foto! En idd, je moet er niet aan denken dat je kinderen dit onder ogen krijgen...

14. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Och mensen, wat een heisa weer :) Die foto is nep.. Als je inzoomt op de kop+lichaam (wat voor velen van jullie wss te heftig was) zie je dat het nep is, hoofd is er heel slordig "opgeplakt" dus het verhaal dat ze opgepakt zijn ed is ook niet waar.. Tis gewoon een misselijke grap.. ;) net als pasgeleden dat filmpje met die arend die dat babytje greep, sommige mensen vinden het leuk om schokkende foto's/filmpjes te maken ;) Neemt niet weg dat het vast ook wel eens echt gebeurd! Maar meeste wat op fb rondcirculeert is hartstikke nep en alleen gemaakt om te shocken!

Iedereen weer een beetje gerust gesteld? ;)

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik ben niet gauw geschokt of vies van iets, maar die bewuste foto krijg ik niet meer van m'n netvlies en had hem noooooit willen zien brrrr
    Ik deel hem dus bewust niet vanwege de schokkende foto

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij zeiden ook al tegen elkaar dat ie nep was, maar dat maakt t niet minder walgelijk.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Geloof me, ik vind dierenleed echt verschrikkelijk, en voel me nu enorm schuldig, maar door dit topic word ik een tikkeltje nieuwsgierig.. :) Hoewel ik daar waarschijnlijk meteen spijt van zou krijgen zodra ik het te zien krijg, dus het is maar beter zo..

Ik kom steeds meer van die dingen tegen.. Mensen die in elkaar geslagen zijn, zelfpijniging inclusief het bloed wat al op de grond gevallen is.. Brrrr. :)

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik ben dus ook al de hele dag aan het proberen dat beeld uit m'n hoofd te krijgen...!! :x
    Ik heb em dus zeker niet gedeeld maar kwam de foto alsnog meerdere keren tegen...

19. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Heb hem gelukkig nog niet gezien, maar dat zou reden voor me zijn om iemand te ontvrienden.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik lees op Google dat het een oude foto is uit 2007 gemaakt in Tunesie. Geen idee of het nep is of niet. Kan de foto trouwens op internet nergens vinden.

Deel Deze Pagina