Zou jij hem delen? (Schokkend/zonder foto)

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij zomaar schokkende foto's delen op facebook?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja hoor, vanochtend stond hij ook op mijn wall. Ik ben zo pissig dat mensen dit soort dingen delen, gatverdamme zeg. Ik snap niet waarom je dit soort dingen andere mensen aan zou doen.

Ik moest er trouwens om huilen, meer van schrik dat hij opeens in beeld was denk ik.

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier idem. :x
    Ben er best wel pissig om.

Mijn zoontje van 3 zat op schoot. Die snapte er helemaal NIKS van.:(:x

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Inderdaad! Gelukkig ben ik em nog niet tegengekomen.

Ikzelf zou ook nooit schokkende foto's plaatsen, vind het niet nodig om mensen onnodig te schockeren.

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ben hem gelukkig nog niet tegengekomen en hoop hem ook niet tegen te komen en zal het ook echt niet delen of liken.

Ik zet soms toch wel mijn vraagtekens bij veel dingen die mensen op fb zetten hoor.
    Het is zelfs zo erg dat ik op mijn werk al regelmatig mensen op hun gedrag op fb heb moeten aanspreken.
    Het is zelfs zo erg dat we een protocol social media aan het maken zijn.

Inderdaad even een beetje nadenken voordat je bepaalde dingen op fb zet.

5. rijkie28

rijkie28 Actief lid

19 okt 2012
    130
    0
    0
    friesland
    ik ben ook tegen gekomen en was er miselijk van wat voor mensen zijn dat die zoon arm beesje vermoorde beestje hebben hun toch niks mis daan ik kan hier slecht tegen laast was iemand op me fb had een een foto van een man uit buiten land die een witte steford tegen de muur hield en met zijn vuist er voor zulke plaatjes wordt je niet goed van.
    zulke mensen moet je op sluiten.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nee ik zou het niet delen, ik zie het doel er niet van in.
    Ik zou ook niet weten wat ik eraan moet doen van achter mijn computer scherm. Ik kan er alleen maar heel boos om worden.

7. Naast dat het natuurlijk zieker dan ziek is om dit zelfs maar te verzínnen; Is die foto niet hartstikke fake? *Edit* -Oh, daar was al over gesproken in dit topic ;)- Ik vind het er een beetje te 'netjes' uitzien om echt te zijn, en op het mes wat die gozer in z'n handen heeft zie je ook helemaal niets. Ik heb meer het idee dat het de wereld in is gekomen als 'lekker choqueren', dat er ergens een paar zielige jongetjes heel hard aan het lachen zijn nu.

Anyway; Nee, ik deel dit soort dingen écht niet. Ik snap ook niet dat de mensen die het zo verschrikkelijk vinden dat wél doen. Deel dan desnoods alleen de bovenkant van die foto, de koppen van die jongens, met een omschrijving erbij. Maar de hele foto? Bah, nee.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Nope ik zou hem niet delen,en hoef hem zeker niet te zien....
    Als ze op deze manier de daders moeten vinden dan is dit een zwakke actie.
    Ik neem aan dat de persoone die deze foto op internet zetten toch allang bekend is,of niet dan??

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier is die gelukkig niet gefeeld. Wat erg om zoiets erop te zetten of te delen

10. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Nee! Foto's van vermiste kinderen deel ik. De rest niet

Ook die zieke mensen die je moet ' delen' of ' liken' anders gun je ze geen geOndheid! Wat een bs

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben nou wel benieuwd wie hem wel deelt? Zijn 5 in de poll? Of durven die niks te zeggen?

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heb hem meteen verwijderd uit mijn nieuwsoverzicht.... Bah, al dan niet echt blijft een zieke gedachte om zo om te gaan met dieren.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hahah ja dat vroeg ik me ook al af!

14. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik verwijder zo'n bericht ook altijd meteen of ik scroll snel door, maar dan vergeet ik t later weer en kom ik m weer tegen :(
    Zo'n beeld blijft altijd heel lang hangen....
    Ik zou zoiets nooit delen, ookal snap ik t idee van het vinden van de dader, maar het is ZO grof dat ik vind dat t ook best zonder plaatje kan..
    Moet er niet aandenken om zo'n plaatje op mijn tijdlijn te hebben..

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik heb in 1e instantie nee gekozen. Maar toen ik de openingspost las ging ik toch twijfelen.
    Ik zou die kat sencureren en dan ABSOLUUT de foto delen, alles om die daders op te sporen.

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Gadver de gadver!

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik snap dat sowieso niet, zie ook vaak foto's van verminkte kindjes die een brand overleefd hebben of een ziekte en als je het dan deelt of liked krijgen ze geld. Vaak is het hele verhaal niet eens waar en krijgen ze er al helemaal geen geld voor. Maar ik hoef dat gewoon dus niet te zien. Laatst ook een kindje zonder armen en benen van rond de 2 jaar. Ik werd er gewoon misselijk van en zag steeds mijn zoontje voor me, kreeg het niet meer uit mijn hoofd. Ik steek mijn kop niet in het zand voor dit soort dingen, weet dat ze jammer genoeg gebeuren maar ik hoef het niet zonder waarschuwing op mijn fb te zien.

Laatst ook een filmpje van een bende afrekening met ze alle tegen 1 jongen, werd er kotsmisselijk van. Echt erg. Er stond niks bij het filmpje alleen echt erg, dus klikte erop, bah.

Voor dieren hetzelfde, gewoon misselijkmakend!
    Zoiets als wat Zara75 zegt zou ik dan ook doen.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Maar als er gephotoshopt is, dan stel je wel iemand in beschuldiging van moord op een dier.
    Ik denk dat mensen eerst verder moeten kijken dan hun neus lang is, en eerst moeten checken of het de waarheid is.

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb de foto niet gezien, maar zou dan gewild hebben dat diegene de kat e.d. buiten beeld hadden gelaten (foto bewerkt) en alleen de daders in beeld hadden gelaten. Maar als de foto is zoals beschreven, zou ik 'm niet delen...

20. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben de foto nog niet tegengekomen op fb, wat ik zou doen, is de foto bewerken door de kat 'zwart te maken' dus dat je daar verder niks engs van ziet etc of schokkends maar dat alleen degenen die dit doen heel herkenbaar zijn, zij moeten hierop gepakt worden, dat mensen ze herkennen op straat en weten hoe erg zij zijn, dat is gewoon hele ernstige dierenmishandeling..

Ik snap het dus niet helemaal goed, jullie willen niet dat die jongens gepakt worden, want jullie willen het niet delen?Je kunt de foto dan toch bewerken want dat schokkende zou ik zelf ook niks vinden dus dat begrijp ik wel hoor. Maar mij gaat het erom dat zij hierop worden gepakt. je kunt er dan tekst bij zetten (schokkende dus onherkenbaar maken uiteraard)

Deel Deze Pagina