Daders moeten altijd gepakt worden, maar vind dat wel de taak van de politie, deze hoort ze te verspreiden en zullen ze echt niet ongenuanceerd zo op de foto laten staan. Wat ik wel jammer vind, is dat bij een vriendin van mij, zij een foto had gedeeld over een verkrachter, dit was echter helemaal niet waar, maar iemand had een hekel aan deze persoon, en zo is die foto verspreid. Die jongen is getekend, word door iedereen uitgekotst, terwijl er niets aan de hand is. Dusja, niet alleen bij kinderen en jongen word getreiterd, maar ook dit is een vorm van! En dat is zo link van de media tegenwoordig!
Dit soort dingen heb je andere media voor. Opsporing verzocht. Lijkt mij niet moeilijk om dat soort mannetjes te pakken. Daar is FB hélemaal niet voor nodig. Het zal wat zijn, alle opsporingsberichten op je timeline zien. Word een drukke boel zo.
Ik zag die foto van de week. Walgelijk. Vanmorgen zag ik hem weer, maar dan met tekst erbij. Foto schijnt al in 2007 gemaakt te zijn in het buitenland. De kat was al dood. Maar of dat waar is daar kom je nooit achter. Dood of niet, om dan nog zo'n dier te verminken en er trots mee op de foto te gaan staan is gewoon ziek. Ik hou niet van dat soort foto's. Ook niet van die zielige foto's van zieke en verminkte kindjes waarbij iets staat als "like als je tegen mishandeling bent" ofzo. Ik doe daar niet aan mee.
Die optie overweeg ik ook nog.... Ik vind het leuk om te zien wat mensen bezighoudt, maar aan de andere kant loop ik steeds vaker tegen dingen aan waarvan ik denk. Muaah. Dit soort meldingen. Of jaloerse reacties van vriendinnen of familieleden die alles in een weegschaal leggen en vinden dat zij op hun beurt weer niet genoeg aandacht krijgen. Ik heb mijn pagina al aardig opgeschoond en eerdaags is het. Bye bye, zwaai zwaai facebook.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet heel veel dingen deel, die dingen van: delen aub!! ik plaats wat ik zelf wil op fb Dingen die ik ook altijd erge onzin vind en waar ik niet aan mee doe, is dat vrouwen soort geheimtaal op fb moeten zetten, dat heeft dan een betekenis. Bijvoorbeeld: op de keukentafel.. (je krijgt dan via een pb bericht binnen wat alles betekent) Maar goed. Ik bedoelde het niet verkeerd. Ik vind dat als ik iemand ken op fb, en die hebben bijvoorbeeld een winkel, en de dader(er is iets groots gestolen bijv,bedreiging, fraude etc) staat op die beelden,ze hebben daar een foto van, ik dat wel ga delen ja
Ik word er echt moe van....is het niet een onthoofde kat, dan is het wel een kindje met kanker of een plofkop. Had laatst ook op fb al een oproep gedaan om ajb rekening te houden met mensen die dit niet willen zien. NU heb ik er dus opgezet, dat mocht ik wederom dit soort smakeloze foto's voorbij zien komen, ik over ga tot ontvrienden. Die foto's en oproepjes van Wakker Dier irriteren mij ook mateloos!
Dat heb ik gisteren ook op m'n fb gezet. Eerste slachtoffer was al gevallen. Kreeg ik al reacties "geef je dan niet om dierenleed?" Jawel, maar ik word er kots misselijk van.
Als ik alle foto's moet liken wanneer ik tegen de plofkip ben, kindermishandeling, dierenmishandeling etc etc heb ik er een dagtaak aan!
Ik zag hem vanmorgen pas. Was net wakker, m'n maag draaide om!! Bah, ik krijg hem nu ook niet meer van m'n netvlies. Deel dit dus ook niet. Wat ik wel deel, is een printscreen van een tweet van de politie dat de foto niet meer gedeeld mag/hoeft te worden
Ja, idd! Ik deel dat soort dingen wel, maar dan moet het wel een officieel bericht zijn. Bij bijvoorbeeld vermissingen en ontvoeringen. Daar is social media natuurlijk heel goed geschikt voor!
Ik blokkeer dat soort berichten gewoon. Kun je per persoon voor kiezen wat je wel en niet wilt zien. Zo heb ik een aantal vrienden die ook zoveel onzin plaatsen en dat heb ik bij hen dus aangepast en ook helemaal geen last meer van. Deze foto heb ik gelukkig niet gezien, kan ik helemaal niet tegen ook.
Ik praat dierenleed en ook kindermishandeling echt niet goed, maar het levert niks op om walchelijke foto's op facebook te zetten! Ik ga bij deze genoemde foto (ben hem nog niet tegengekomen) ook over tot ontvrienden. Zonder pardon!
Neee absoluut niet!! Ik ben deze foto zelf ook tegen gekomen. Normaal zou ik nooit naar dit soort foto's kijken, maar hij stond dus ineens bij de updates.. Ik vond hem dusdanig gruwelijk dat ik hem heb gemeld bij facebook! Van facebook kreeg ik een melding terug dat deze foto geen agressieve beelden bevat en dat het niet tegen hun voorwaarden in gaat:x 1 woord.... BELACHELIJK