zou jij het financieel redden als je niet zou werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zou jij het financieel redden als je zou stoppen met werken

1. ja

2. nee

3. ja indien in extreem zou bezuinigen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zie dat je er nu nog van alles achter geplakt hebt.
    Dat heb ik in een van mijn eerdere posts allang beaamd, dat wij van één salaris met gemak een nog veel groter huis dan we nu hebben zouden kunnen kopen, als we A'dam uit zouden gaan. Maar wij kiezen daar niet voor; qua files is iedere andere plek een achteruitgang voor ons, en bovendien vinden we Amsterdam een erg leuke stad.

Dan nog: dat dure huis in die dure stad is niet dé reden dat geen van ons wil stoppen met werken. Wij doen dat vooral omdat we het ongelooflijk belangrijk vinden dat we allebei financieel zelfstandig kunnen zijn en blijven.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier niet. Wij hebben nog een lening (al heel lang, wij zijn al 8,5 samen en die lening heeft hij nog uit een vorige relatie) waar we gewoon niet vanaf komen :x Doorlopend krediet, grrrr!
    Nu had ik afgelopen maand geen inkomsten en dat is eigenlijk niet te doen. Alles gaat op aan vaste lasten.

Ik ben gastouder en heb sinds vorige week weer 1 kindje in de opvang, dus hopen op een paar meer, dan kunnen we misschien nog wél eten aan het einde van de maand zonder bij familie te hoeven schooien :p

Maar het goede nieuws is, dat we (behalve die lening dan..) geen schulden hebben. Alles wordt netjes betaald iedere maand.

Ik zou graag een dag of 3 gewoon gaan werken, maar de baby gooit hierbij roet in het eten want hij weigert pertinent de fles en ik ga hem ook geen honger laten lijden heel de dag. :(

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb ik het over koppels met twee kinderen met huizen van gemiddeld 450. Zat aanbod hoor. Misschien moet je als je in de stad wilt wonen alleen geen 100m2 en tuin willen.

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hier is het al zo/ Ik werk niet, ben thuis voor de kinderen en we redden ons prima.
    nee we kunnen niet zomaar vanalles kopen of op vakantie wanneer e willen, maar we redden ons heel goed.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Een huis van 450, dat is nogal wat om op één inkomen te financieren! Daar moet je ongeveer een ton voor verdienen. We hadden het over gezinnen met één werkende ouder, weet je nog?

Maar goed, deze discussie gaat nergens naartoe, krijg ik het gevoel.
    Ik woon graag ruim, ik werk graag, en ik signaleer een probleem voor gezinnen-met-één-inkomen om een huis in Amsterdam te kopen.
    Jij kent blijkbaar mensen met één hoog inkomen die heel blij zijn met een huis van minder dan 100 m2.
    Mooi toch, zijn we allemaal blij. Geen idee wat voor punt je nu wilt maken.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat eerste dus. Je kan dat gewoonweg niet stellen.
    De koppels waarvan 1 partner bewust geen betaalde baan heeft, hebben vaak een financieele armslag.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, maar dan is erg geen mogelijkheid op vakantie, uitjes, sinterklaas/verjaardag uitgebreid vieren. Geen lekkere extraatjes en geen sparen.

Ik werk omdat ik het leuk vind , maar ook omdat het financiel erg prettig is!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Aah, nou snap ik waar je punt zit. Nou ja, prima, er zijn best gezinnen in Amsterdam met één verdienende ouder en één ouder die bewust geen betaalde baan heeft. Al wonen de meeste daarvan toch echt niet in een koopwoning.

Ik ken wat stellen die het met wat minder financiële armslag moeten doen (en zich echt geen huis van 3 ton of meer kunnen veroorloven), en die het dus inderdaad buiten de stad hebben moeten zoeken. Ook al hebben die wél een baan in hartje 020.

We zijn het erover eens dat het leven draait om keuzes maken. Ik bedoelde het zinnetje dat 'er in de stad weinig ruimte is voor één-verdiener-gezinnen' als luchtige opmerking, die gebaseerd is op de realiteit voor de modaalverdieners. Maar natuurlijk zijn er ook koppels met één hoog inkomen, die het wel kunnen betalen.
    Van mij mogen ze allemaal in de stad wonen.

9. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Snap helemaal wat je bedoelt maar bij ons in de omgeving moet je er rekening mee houden dat de huizen beginnen bij 220.000.
    je hebt dus al snel een hypotheek van 800 pmnd.
    Wij hebben een redelijk dure hypotheek van 900 pmnd en daarnaast nog verzekeringen enz enz..Nu zijn we erachter gekomen dat we ook een woekerpolis hebben.(Tja is dit naief geweest ik weet het niet).
    2200 euro is onderaan de streep vaste lasten.Hypotheek belasting eraf.Kinderbijslag en opvangvergoeding niet.Dus dan zou het 1900 zijn ongeveer.Vind het trouwens niet eerlijk dat mensen klagen over anderen.Misschien is het een vorm van jaloezie.Ik ben namelijk ook weleens jaloers op mensen die het financiel beter hebben.

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Voor jou dan? OF hoe moet ik de zin zien?

11. tulip

tulip Niet meer actief

ja, daar was ik inmiddels al door suus opgewezen;):D maar ik ken genoeg mensen hier in de omgeving (want daar ging het om) die dan in een groot huis wonen wat ook wel een slagje kleiner kan.;)

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vat hem niet..:)

13. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Eens

14. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ben ik het niet mee eens want wij wonen ook in een 2 onder 1 kapwoning en die is kleiner als de rijtjeswoning waar een vriendin in woont en die hebben zo'n beetje dezelfde hypotheek als wij.
    Wij hebben alleen een garage en hun niet.

15. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ja sommige mensen denken dat ze ook de duurste auto moeten rijden,all show no go,en dat kostte wat kost maar goed dat is OffTopic.Daar kunnen we eindeloze discussie's over voeren:D
    Zo zijn wij niet hoor;)

16. tulip

tulip Niet meer actief

gelukkig, dat soort mensen bedoelde ik wel dus. Die geven geld als water uit en dan klagen dat andere mensen kunnen stoppen met werken e.d.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Omgekeerd zijn er ook mensen die niet werken en klagen dat ze het niet breder hebben ;) (niet hier op dit topic voor zover ik gelezen heb hoor, maar ik ken ze wel). Dan denk ik net zo goed 'tja...'.

Er zijn vast ook eenverdieners die zoveel verdienen dat mijn totale inkomen met dat van mijn man erbij een lachertje is, en dan zou de andere partner ook thuis kunnen blijven, als die geen carriere wil maken (of tijdelijk als ze een paar jaar ertussen uit niet als probleem zouden ervaren).

18. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Wij kunnen het redden op het salaris van mijn man, maar ga straks na de bevalling en verlof 15 uur per week werken. Ten eerste omdat dat net de ruimte geeft voor de extra leuke dingen. Zodat we dus niks hoeven te laten. En ten tweede voor mijn sociale contacten..en heb gewoon een erg leuke baan. Perfect voor ons op deze manier.

19. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Heeft diegene onder een steen gelegen, mijn hemel..

Anyway, hier zouden we het niet redden ivm hoge lasten en een kleine schuld.

Ik heb dit jaar wel minder gewerkt, maar vanaf 7 Jan. gaat onze dochter 1 dag per week van 10.00 - 16.00 naar de dagopvang. Zodat ik extra werk kan verrichten. Nu werk ik veelal op Zaterdag als opa en oma kunnen oppassen of op woensdag als pappa vrij is. Op di/do ben ik gastouder. Hoewel ik nu nogal in de verkeerde wijk woon (weinig vraag naar) dus is echt een klein zakcentje :)

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wij redden het al vanaf begin van ons huwelijk met het (modale) salaris van mn man.

Deel Deze Pagina