Ja ik moet werken. Zowel voor de rekeningen als voor de leuke dingen. Zou ik dat niet doen kan ik een aantal rekeningen niet betalen. En de geen die zegt dat je voor de luxe dingen niet hoeft te werken dat vind ik een kromme opmerking. Ik zou dolgraag een keertje een weekje naar het buitenland op vakantie gaan maar ik heb daar simpelweg het geld niet voor. Nu wil ik daar geen 4 dagen voor werken en vind dat ook niet nodig. Maar zou het graag willen. En als je kindje voor je staat mama mama ik wil graag een keer naar de dierentuin moet je die dan maar elke keer "nee" verkopen omdat het onder luxe valt? Moet je dan maar niet meer aan Sint en Kerst doen omdat dat onder luxe valt? Nee en voor iedereen is luxe wat anders. En iemand die hard werkt voor zijn centen moet toch helemaal zelf weten waar die het aan uitgeeft? En dan zijn er ook nog mensen die niet thuis kunnen zitten die het werken gewoon leuk vinden en niet 24/7 thuisblijf mama willen zijn. En dat heb je gewoon te respecteren is niks raars aan we leven in 2011 ( bijna 2012 ) En tegenwoordig is het normaal dat moeder 2 a 3 dagen werken.
ik zit gedeeltelijk in de WAO en werk 2 halve dagen in de week. Omdat ik dus 2 inkomens heb, verdien ik ook niet zoveel bij mijn werk. Ik deed het dus echt voor mezelf (inmiddels houd je er rekening en hebben we een huisje gekocht dus zouden we het wel krap hebben zonder dat bedragje van mij maar toch) . Ik kan niet zonder het werk, omdat ik de sociale contacten gewoon nodig heb die het werk me bied. Ik doe m'n werk dus ook met veel plezier - natuurlijk heb ik ook weleens mijn dag niet - maar minder vaak dan collega's die het zelfde werk fulltime doen. Ik geniet er echt van.
Ik heb een aantal jaar niet gewerkt door omstandigheden. Nu sinds vorig jaar deeltijd aan de slag als docente Deens. We hebben het altijd zonder mijn salaris gedaan. Mijn man verdient redelijk, doordat hij in de ploegendiensten zit. En gelukkig hebben we het altijd met gemak kunnen redden. We moeten wel op de extra uitgaven letten en ook qua boodschappen let ik altijd op de prijzen. Kleding kopen we alleen als we het nodig hebben. We kunnen elk jaar op vakantie en vaak ook nog wel een weekendje weg. Dus we mogen niet klagen!
We zouden het niet redden en bovendien wil ik ook helemaal niet alleen maar thuis zitten met mijn zoontje. Ik zou dan knettergek worden .... ik ben een betere moeder als ik een paar dagen mag werken!
Dit is precies wat wij ook hebben gedaan, en we redden het goed gelukkig! We laten er soms dingen voor,maar dat vind ik (en manlief ook niet) absoluut niet erg. We komen niets tekort; ruimte om te sparen, nieuwe kleding indien nodig, en geld voor leuke dingen.
ik ben na de geboorte van de 2e gestopt met werken.. vond het reuze spannend en dacht dat het allemaal krap aan zou worden, maar heb geleerd te leven naar het geld dat er binnen komt... er komt nu zelfs nog een kindje bij.. erg benieuwd hoe dat gaat.. heb trouwens wel de 2e auto weg gedaan toen ie niet door de apk kwam en meer koste om hem er door te krijgen... deed in het begin alles op de fiets en sinds deze zwangerschap ivm gezondheid alles met de bus (kan hier 1,5 reizen voor 1,01 euro)
In deze situatie zou ik niet kunnen stoppen met werken. Wij hebben een koopwoning, niet extreem duur. Ik zou wel kunnen stoppen als we terug zouden gaan naar een kleine huurflat en nooit op vakantie gingen. Meestal gingen we ieder jaar 2 weken kamperen (1000-1500 euro voor ons gezin) en dat bedrag zou je natuurlijk ook kunnen gebruiken voor sparen of aanschaf van noodzakelijke dingen. Overigens zijn we dit jaar wel geweest, maar de 3 jaren ervoor niet ivm financien.
Hier zou het net aan kunnen, met erg veel moeite. want erg luxe leven we nu ook al niet. maar ik wil graag volgend jaar weer gaan werken(nu in zw/daarnaast blijvende wajong), voor mezelf , 2 dagen even alleen voor mij zorgen.. heerlijk.
Nee, want onze hypotheek is op onze beide (parttime)lonen gebaseerd. Het zou krap aan kunnen als één van ons beiden fulltime zou gaan werken, maar dat willen we niet. We werken beiden parttime, houden van ons werk, houden van de tijd die we allebei met onze dochter kunnen doorbrengen en houden van de luxe extra dingen die we ons kunnen permitteren.
Ja, ik heb dan ook deze keus gemaakt en ga vanaf 1 januari stoppen .. En het is nu echt niet zo dat we een vetpot hebben hoor we moeten bezuinigen maar dat heb ik er voor over.
hier ook, en dan hebben wij nog niet eens kinderen. houdt dus in: niet sparen, gepaste boodschappen doen, geen leuke dingen meer doen, niet op vakantie gaan, de auto de deur uit! nou laat mij maar lekker werken dan hoor, want dit heb wil ik absoluut niet opgeven... (tenzij het niet anders kan, maar dat is weer een ander verhaal)
nou ik lees het toch heel anders... de meeste hebben het niet perse nodig... vind ik toch anders overkomen... maar maakt niet uit. Is niet op jouw gericht... ik ben gewoon benieuwd
Heb voor nee gekozen maar dit omdat wij onze luxe helemaal niet willen opgeven. Wij hebben elk onze eigen wagen, een eigen huis, 2 bootjes en kopen graag kledij en verwennen onze kids zo veel we kunnen. Ook doen wij graag een concertje of een etentje en zolang wij dit kunnen willen wij hier van genieten. Klinkt mss erg verwaand maar wie droomt hier nu niet van.
Wij redden het gelukkig wel als ik niet werk. Maar ik werk parttime om sociale contacten t hebben. Als ik niet werk dan ik thuis. Ongezellig.
ja ikm zou het zeker redden alleen zou ik niet meer kunnen sparen zoals ik nu doe wand hier spaar ik mijn hele salaris(werk 16 uur oper week) vakanties zullen dan beperkter worden en kleding gehalveerd(maar dan nog hebben we kleding zat denk ik zo!!!hihihihi)
we zouden de vaste lasten dan wel kunnen betalen maar qua luxe enorm moeten inleveren en daar moet ik echt niet aan denken. waarom ik blijf werken? voor de luxe, de uitdaging, het sociale deel en mijn eigen bevrediging. ik zit nu door bi verplicht thuis en voel me daar doodongelukkig bij
nee ik ben kostwinner aangezien mijn vriend afgekeurd is en dus een wajong-uitkering heeft. Van die 900 zouden wij het niet redden nee.