lieve help wat een vooroordelen zeg. ja ik ben thuisblijfmama, ja mijn vent werkt 80 uur in de week, en nee hij heeft geen papadagen want dat vinden wij allebei de grootste flauwekul die er is, ja hij ziet zijn kinderen niet zoveel als ik maar ja mijn kinderen zijn ondanks dat toch heel blij met hun papa. soory hoor maar hier gaan mn haren recht van omhoog staan. de zaak van mijn vent is nu eenmaal ons bestaan, ons freten. hadden we dat niet en moestten we aankloppen bij de gemeente is ook het weer niet goed dus wat willen sommige nou hier??? niet iedereen is gelukkig als huispapa of met een kantoorbaantje van 9 tot 5 en 2 papadagen in de week. oooh ik kan me hier echt zo kwaad om maken.
Ja, maar dan moet mijn vriend wel op zaterdag blijven werken en kunnen we niet meer op vakantie enzo. Een nieuwe auto of ooit een koophuis zit er dan vermoed ik ook niet in.
niet? nou lees de vooroordelen van sommige hier eens. die doen net of je je kinderen mishandelt als hun vader niet een papadag heeft. dat ze heel wat tekort komen. jeetje waarom reageer ik eigenlijk op deze vraag. als je dat niet snapt
Nee wij zouden het niet redden denk ik. Maar dat komt ook omdat ons leven er op is ingericht dat we twee inkomens hebben op dit moment (we hebben dus veel vaste lasten etc).
omdat jullie zonder jouw salaris de endjes aan elkaar moeten knopen wil dat niet zeggen dat een ander dat wel moet toch! zonder mijn salaris zou ik nog steeds heel goed kunnen leven ik kan alleen niet meer 5 keer per jaar op vakantie dan zal ik met 2x genoegen nemen en dan je laatste stukje hoe kun jij nou weten wat ik verdien??? mijn man heet een goed salaris ik niet als ik 2,5 dagen zou werken en mijn man ook dan zou ik niet rond kunnen komen
Heb ik gewoon niet mee gekregen. Jemig, waarom doen mensen toch vaak zo snel aangebrand. Ik kan daar af en toe serieus wel eens verdrietig van worden. Is het niet hier dan is het wel op straat.
Ik werk niet en we redden het prima. Als ik zou werken zou het naar ons spaargeld gaan en zouden we bijvoorbeeld niet 1x maar 2, 3 keer op vakantie kunnen. We vinden 1x per jaar op vakantie gaan voldoende en sparen kan ook als Mira naar school gaat. Ik blijf thuis tot ze naar school gaat en dan begin ik ook weer met werken.
ja we zouden rond kunnen komen maar dan moeten alle auto's weg, de moters ook, onze hobbies moeten opgezegd worden en het huis verkopen, dan zou het net willen... maar ik hou er van om mooie kleertjes voor mijn dochter te kopen, leuke boeken voor mezelf en videospelletjes voor mijn man... ja, wij zijn best materialistisch... en gelukkig werken mijn man en ik allebei onregelmatig dus we hebben bijna nooit oppas nodig! (dat we elkaar daardoor wat minder zien, jammer dan) ohja, ik ben wel voor een jaar minder gaan werken na de geboorte van mijn dochter (ouderschapsverlof)
Mijn man werkt trouwens van 05.00 t/m 13.00. Om 14.00 is hij thuis. Dus hij heeft dan nog een heel middag om met ons en vooral Mira door te brengen. Heel af en toe heeft hij een avonddienst, maar dat is meestal maar 1x in de 3 maanden een week. Wij vinden het goed zo.
nee. dat komt omdat ik het hoofdinkomen heb. ik werk 4 dagen, mijn man 3. mijn man zou eventueel wel kunnen stoppen, maar dan wordt t krap. en mijn man werkt omdat hij het belangrijk vind om een leven te hebben naast huispapa zijn en voor het sociale gebeuren en omdat hij het gewoon lekker vind om 3 dagen te werken. wij hebben nu 2 dagen kdv voor de kinderen en dat vinden we prima.
Nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet in mijn geval. Ik ben niet iemand die de hele week thuis zou kunnen zitten. Ik lees dat wel van meer in dit en ook in andere topics. Je impliceert dat iemand die er voor kiest om te werken, afbreuk doet aan ouderschap. Dat is misschien hoe jij het voor jezelf ziet, maar ik zou mijn leven denk ik niet compleet vinden zonder mijn werk. Thuis mijn gezin EN wat ik op mijn werk doe - bestaan voor mij naast elkaar. Ik vind jammer dat dit soort topics bijna altijd op een soort heen-en-weer tussen werkende en thuismama's gaat. Ieder maakt een keuze voor zichzelf. Niemand heeft er baat bij als je iets tegen je zin doet omdat je vindt dat het zo hoort of omdat een ander dat vindt, of dat nou juist wel of niet werken is. Over papadagen, wij hebben geluk dat het in ons werk relatief makkelijk was om dat te regelen. Voor mannen is het nog helemaal niet algemeen geaccepteerd om 'deeltijd' (32 uur) te werken, terwijl je in een geemancipeerde maatschappij zou verwachten dat er iig de mogelijkheid zou moeten bestaan dat je daarvoor kiest. Dan kan het alsnog zo zijn dat je een andere keuze maakt, ook daarover: wie ben ik om daar iets van te vinden? Wij hebben zat collega's met gelijksoortige beroepen die hun kinderen 5 dagen per week naar de opvang brengen. Ook dat zou nooit onze keuze zijn, omdat wij het idee hebben dat wij daar niet gelukkig van zouden worden. Hun overweging kan misschien heel andere redenen hebben dan je weet, en het is onze zaak domweg niet.
Ik ben al 5,5 jaar thuisblijfmoeder. Ik ben gestopt met werken na de bevalling. Mijn vriend en ik hebben er veel over gesproken toen we voor een kindje wilden gaan. Ik heb altijd al gezegd dat ik thuis wil zijn bij mijn kinderen maar het moet dan natuurlijk financieel haalbaar zijn. En dat kon, we huurden een goedkoop 1-gezinswoning en toen we gingen verhuizen en een koophuis wilden, hebben we ook echt de hypotheek op 1 loon laten berekenen. Ga ik later weer werken dan is dat mooi meegenomen, maar het hoeft gelukkig nog niet.
Oh en ik heb er trouwens wel bewust voor gekozen om maar 2 dagen te gaan werken ipv 4. Dat vind ik zelf wel te veel.
Nee al onze vaste lasten (hypotheek, verzekeringen..) maar ook telefoon/tv/internet enzo zijn al meer dan mijn vriend zijn salaris dus het zou zeker niet kunnen hier.
qua zwangerschap en borstvoeding ben ik het wel met je eens maar met de rest totaal niet. Mijn man is veel beter in huishoudelijke dingen dan ik en hij kan net zo goed voor de kids zorgen als ik. Hij kookt elke dag en dingen als badkamer schrobben, wc poetsen en ramen lappen? Dat heb ik nog ooit gedaan. Doet mijn man allemaal graag. Hij maakt ook graag het huis gezellig. Bloemetje neerzetten, kaarsje aan etc. In het dagelijks leven met de kinderen is er niets maar dan ook niets wat mijn man minder goed zou kunnen als ik. Het enige wat ik meer doe is dingen organiseren. Knutselwerkjes en dat soort dingen. Maar dat vindt hij niet zo leuk. En ik ben natuurlijk thuis. Maar hij gaat rustig met ze naar artis, naar een terrasje, naar ballorig, koffie drinken bij vrienden met kids etc. Ik vind dat mijn man superveel respect verdient. Vaak zat dat hij tot 4 uur s nachts moest werken en dan toch om 7 uur naast zijn bed stond omdat het papadag was. En als ik dan thuis kom is het huis spik en span gepoetst. En op dagen dat hij wel kan blijven liggen zoals vandaag, 4 uur in zijn bed. Hij kon uitslapen tot half 1 als hij wilde (gewoon 8,5 uur slaap dus) maar hij stond voor 10en alweer naast zijn bed. Want anders had hij de kids amper gezien 2 dagen (morgen ziet hij ze helemaal niet) en dat wilt hij niet. Bovendien wilde hij dat ik ook nog even rustig kan douchen en aankleden zonder kids om me heen. En mijn man heeft eigelijk veel slaap nodig. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Zijn zat mannen die het niet zullen doen. Maar dat wil niet zeggen dat ze het fysiek niet zullen kunnen.
Wij zouden het denk ik net niet of net wel redden. Maar denk eerder net niet. Ik werk nu 2 en halve dag en een groot deel van mijn inkomen gaat naar het kdv en de auto. En beide zouden we niet nodig hebben als ik thuis bleef. En ja, als we een lagere hypotheek hadden of kleiner zouden gaan wonen zou het sowieso een ander verhaal worden en zou het antwoord duidelijk ja zijn. Ik denk dat ik wel een thuisblijf mama zou kunnen zijn. Ik vind het nu vreselijk dat ik soms achter loop met m'n huishouden of dat ik er zo druk mee ben op de dagen dat ik thuis ben. Omdat ik ook graag met de kinderen wil spelen. Ik heb soms het idee dat ik aan alle kanten tekort schiet. Op mijn werk kan ik nooit langer blijven als het nodig is omdat ik de kinderen moet ophalen en thuis loop je soms ook achter de feiten aan. Herkennen jullie dit? Het is wel zo dat ik na een paar drukke dagen met de kinderen het heerlijk vindt om even te werken die paar dagen, even wat andere dingen aan je hoofd. Maar tot nu toe is het wel te doen, 2 en halve dag weken en 2 kinderen. Maar echt RESPECT voor de meiden die er helemaal alleen voor staan met werk, kinderen en een huishouden! Ik ben vaak blij als m'n man thuis is hoor