Terug storten. Foutje kan gebeuren en dat hebberige gedoe ( kortingscode oid ) heb ik echt een hekel aan.
Ik heb zelf ook recent gehad, had ik geld overgemaakt naar de gemeente en 1 cijfer van t betalingskenmerk verkeerd. Foutje is zo snel gemaakt. Oftewel ik had ook voor een ander betaald. Nu kon het gelukkig weer naar mijn naam gezet worden maar die ander was dus al blij gemaakt met een dooie mus... Tuurlijk terugstorten.
Terugstorten. Fouten maken is menselijk Ik heb ook eens iets verkeerd gestort en heb het gewoon teruggekregen.
Ik zou het ook terug storten. Maar...... er zit wel een context aan omdat er blijkbaar tijd tussen zit, tussen het contact met klantenservice, het bedrag op rekening krijgen en de mail met foutje. Stel iemand zit echt krap bij kas. Je neemt contact op met klantenservice. Klantenservice zegt dat je het toch echt gestort krijgt en dat het dus geen foutje is. Vervolgens krijg je het ook daadwerkelijk gestort. En diegene maakt het meteen op want kan het goed gebruiken. Paar dagen later krijg je een mail dat het toch een foutje was. Of je het terug kan storten... het geld is al op. Wat dan? Dan vind ik dat het hun fout is en dat diegene er niet veel aan kan doen, diegene heeft zijn best gedaan door klantenservice te benaderen.
en dan heb je aan de andere kant iemand die nu 2x 80 kan betalen, omdat de 1e 80 euro dus bij iemand anders zijn Ik kwam erachter dat ik de fout had gemaakt doordat ik ineens een betalingsherinnering kreeg. 1 cijfer fout van t betalingskenmerk. En daar kijken ze alleen naar zeiden ze. Goddank konden ze het herstellen omdat het niet direct naar persoonlijke rekening was gestuurd. Maar anders mocht ik door die ene cijfer... t 2x ophoesten. Terwijl een ander plezier had van mijn geld
Ja dat zou zeker lullig zijn.. maar wat kan je er aan doen als je navraag hebt gedaan en ze zeggen dat het echt voor jou is? Dan heb je je best gedaan toch en kan je het uitgeven als de nood hoog is. Zelf zou ik altijd even afwachten inderdaad, of er nog op terug gekomen wordt. Maar als je in geldnood zit vind ik het meer gerechtvaardigd. En dan ook wel een passende oplossing voor diegene die een verkeerd kenmerk heeft gebruikt, want als diegene ook in nood zit is het heel zuur.
Ik zou het direct terugstorten, geen enkele discussie. Maar….ik vind wel dat de webshop hier ook steken heeft laten vallen hoor. Een enkel nummer is foutgevoelig en je mag best iets meer zorgvuldigheid verwachten wat mij betreft. De naam van de andere klant icm het betalingskenmerk had een belletje moeten doen laten rinkelen bij ze. En dan heb je het ook nog nagevraagd en toch hebben ze het niet kunnen oplossen. Dus ik zou ze wel laten weten dat ze hun administratie een niveautje hoger moeten brengen. Maar that’s it. Geen discussie over t al dan niet terugbetalen.
Nee, dat zou ik echt heel raar vinden. Je belt er achteraan omdat je zelf ook weet dat het niet klopt, als dan 1 persoon van de klantenservice zegt dat het wel klopt dan ga je toch niet ineens het geld uitgeven. Dan ga je zelf toch ook nogmaals even na waarom je dan ineens 80,- zomaar krijgt waar je niks vanaf weet en dan zet je het geld opzij. Misschien als er maanden overheen gaan, maar gelijk na 1 belletje het geld al uitgeven vind ik echt onnadenkend en je kop in het zand steken.
Ik zou het vervelend vinden dat ik er zelf achteraan moest, dat het eerst wel goed was en toen toch weer niet en vooral: dat het me tijd had gekost die ik beter had kunnen besteden, maar ja, het geld was nou eenmaal niet van mij dus dat het teruggestort moet worden zou ik dus ook niet zo gek vinden en ook gewoon doen. Het zou mij zelf ook niet lekker hebben gezeten als ik weet dat ik dat geld onterecht heb gekregen en ik had het mogen houden trouwens. En wat iemand anders al zei: als het jouw geld was geweest wat per ongeluk verkeerd was overgemaakt, had je ook graag gehad dat “de eerlijke vinder” het terug had gegeven (al is die in dit geval het niet verplicht volgens mij).
Ik vind dat een kinderachtige reactie.. Een beetje hetzelfde als dat ik de kinderen vraag om hun speelgoed op te ruimen, en 'jongste' dan zegt; dat autootje ga ik niet opruimen hoor, want daar heeft 'oudste' mee gespeeld. Overal kan wel eens een fout gemaakt worden toch? En sterker nog, de webshop heeft een vordering op jou, dus als je het niet zelf zou terugstorten dan zouden ze het (na de nodige herinneringen en het volgen van alle regeltjes) zelfs via een incassobureau bij je terug kunnen halen. Geld wat je onterecht ontvangt daar heb je niet ineens recht op.
En als het andersom gebeurt? Iemand in geldnood maakt bv het bedrag over naar een verkeerde rekening of met een 0 te veel erachter.
Ik zou echt pijn in mn maag krijgen dus gewoon terugstorten. Zou ik andersom toch ook blij van worden.