Zou jij het terugstorten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 18 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    19.079
    17.039
    113
    Helemaal eens
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik zie geen enkele reden om het niet terug te storten.
     
  3. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Terug storten. Foutje kan gebeuren en dat hebberige gedoe ( kortingscode oid ) heb ik echt een hekel aan.
     
    Sylver, chrystel73 en Sado vinden dit leuk.
  4. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Terugstorten en klaar.
    We zijn allemaal mensen, iedereen maakt fouten.
    Kan gewoon gebeuren.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ook recent gehad, had ik geld overgemaakt naar de gemeente en 1 cijfer van t betalingskenmerk verkeerd. Foutje is zo snel gemaakt. Oftewel ik had ook voor een ander betaald. Nu kon het gelukkig weer naar mijn naam gezet worden maar die ander was dus al blij gemaakt met een dooie mus...


    Tuurlijk terugstorten.
     
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Terugstorten. Fouten maken is menselijk

    Ik heb ook eens iets verkeerd gestort en heb het gewoon teruggekregen.
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    18.450
    30.800
    113
    Vrouw
    Ik zou het terugstorten.
    Foutje kan gebeuren. En verder is alles netjes afgehandeld toch?
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon terugstorten en verder niets ‘eisen’. Daar wordt de wereld weer een stukje mooier van.
     
    Zuul en chrystel73 vinden dit leuk.
  9. Prjbt

    Prjbt Fanatiek lid

    28 jun 2022
    1.116
    1.187
    113
    Vrouw
    Precies dit
     
  10. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Ik zou het ook terug storten.

    Maar...... er zit wel een context aan omdat er blijkbaar tijd tussen zit, tussen het contact met klantenservice, het bedrag op rekening krijgen en de mail met foutje.

    Stel iemand zit echt krap bij kas. Je neemt contact op met klantenservice. Klantenservice zegt dat je het toch echt gestort krijgt en dat het dus geen foutje is. Vervolgens krijg je het ook daadwerkelijk gestort. En diegene maakt het meteen op want kan het goed gebruiken.
    Paar dagen later krijg je een mail dat het toch een foutje was. Of je het terug kan storten... het geld is al op.
    Wat dan? Dan vind ik dat het hun fout is en dat diegene er niet veel aan kan doen, diegene heeft zijn best gedaan door klantenservice te benaderen.
     
    KleineLai, Robijn89, lindajl en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    en dan heb je aan de andere kant iemand die nu 2x 80 kan betalen, omdat de 1e 80 euro dus bij iemand anders zijn

    Ik kwam erachter dat ik de fout had gemaakt doordat ik ineens een betalingsherinnering kreeg. 1 cijfer fout van t betalingskenmerk. En daar kijken ze alleen naar zeiden ze. Goddank konden ze het herstellen omdat het niet direct naar persoonlijke rekening was gestuurd. Maar anders mocht ik door die ene cijfer... t 2x ophoesten. Terwijl een ander plezier had van mijn geld
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Ja dat zou zeker lullig zijn.. maar wat kan je er aan doen als je navraag hebt gedaan en ze zeggen dat het echt voor jou is? Dan heb je je best gedaan toch en kan je het uitgeven als de nood hoog is.

    Zelf zou ik altijd even afwachten inderdaad, of er nog op terug gekomen wordt. Maar als je in geldnood zit vind ik het meer gerechtvaardigd. En dan ook wel een passende oplossing voor diegene die een verkeerd kenmerk heeft gebruikt, want als diegene ook in nood zit is het heel zuur.
     
    Robijn89, hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    In dit geval ja, ik zou het terugstorten.
     
  14. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.369
    2.846
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik zou het direct terugstorten, geen enkele discussie.

    Maar….ik vind wel dat de webshop hier ook steken heeft laten vallen hoor. Een enkel nummer is foutgevoelig en je mag best iets meer zorgvuldigheid verwachten wat mij betreft. De naam van de andere klant icm het betalingskenmerk had een belletje moeten doen laten rinkelen bij ze. En dan heb je het ook nog nagevraagd en toch hebben ze het niet kunnen oplossen. Dus ik zou ze wel laten weten dat ze hun administratie een niveautje hoger moeten brengen. Maar that’s it. Geen discussie over t al dan niet terugbetalen.
     
    hummeltje5 en femkes vinden dit leuk.
  15. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Nee, dat zou ik echt heel raar vinden. Je belt er achteraan omdat je zelf ook weet dat het niet klopt, als dan 1 persoon van de klantenservice zegt dat het wel klopt dan ga je toch niet ineens het geld uitgeven.
    Dan ga je zelf toch ook nogmaals even na waarom je dan ineens 80,- zomaar krijgt waar je niks vanaf weet en dan zet je het geld opzij.

    Misschien als er maanden overheen gaan, maar gelijk na 1 belletje het geld al uitgeven vind ik echt onnadenkend en je kop in het zand steken.
     
    Zara75 en Sado vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou het vervelend vinden dat ik er zelf achteraan moest, dat het eerst wel goed was en toen toch weer niet en vooral: dat het me tijd had gekost die ik beter had kunnen besteden, maar ja, het geld was nou eenmaal niet van mij dus dat het teruggestort moet worden zou ik dus ook niet zo gek vinden en ook gewoon doen.
    Het zou mij zelf ook niet lekker hebben gezeten als ik weet dat ik dat geld onterecht heb gekregen en ik had het mogen houden trouwens.
    En wat iemand anders al zei: als het jouw geld was geweest wat per ongeluk verkeerd was overgemaakt, had je ook graag gehad dat “de eerlijke vinder” het terug had gegeven (al is die in dit geval het niet verplicht volgens mij).
     
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Ik ook, maar als je in geldnood zit zou ik het dus wel begrijpen.
     
  18. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    #38 A je to, 18 okt 2022
    Laatst bewerkt: 18 okt 2022
    Ik vind dat een kinderachtige reactie..

    Een beetje hetzelfde als dat ik de kinderen vraag om hun speelgoed op te ruimen, en 'jongste' dan zegt; dat autootje ga ik niet opruimen hoor, want daar heeft 'oudste' mee gespeeld.

    Overal kan wel eens een fout gemaakt worden toch?
    En sterker nog, de webshop heeft een vordering op jou, dus als je het niet zelf zou terugstorten dan zouden ze het (na de nodige herinneringen en het volgen van alle regeltjes) zelfs via een incassobureau bij je terug kunnen halen.

    Geld wat je onterecht ontvangt daar heb je niet ineens recht op.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  19. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.888
    6.421
    113
    En als het andersom gebeurt? Iemand in geldnood maakt bv het bedrag over naar een verkeerde rekening of met een 0 te veel erachter.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik zou echt pijn in mn maag krijgen dus gewoon terugstorten. Zou ik andersom toch ook blij van worden.
     

Deel Deze Pagina