Ontopic gewoon terugstorten. Kom op, wel zo volwassen. Al ben ik ook niet roomser dan de paus. Zo kreeg ik een tijdje terug een dubbele retour teruggestort van een webshop. Het ging om 20€. Ik wilde oprecht nog bellen en het even uitzoeken. Maar ik had geen tijd en later vond ik het niet meer de moeite om er iets mee te doen. Dus Tsja; het is niet heel netjes, maar ik heb het maar zo gelaten. Maar mocht er contact over zijn gekomen met het verzoek om het terug te storten, dan had ik het gedaan
Ik zou het gewoon terugstorten. Maar ik zou het wel vervelend vinden. Niet het terugstorten, wel het feit dat ze dus blijkbaar niet controleren en ik de eerste keer niet serieus werd genomen.
Ik zou het zeker terugstorten. Dat er een verkeerd cijfer in het betalingskenmerk heeft gestaan kan de webshop niks aan doen. Er wordt hier ergens wel geschreven dat ze dan ook naar de naam hadden moeten kijken. Maar ja als iemand de rekening van zijn/haar rekening voor mij betaald, dan klopt de naam van de besteller ook niet met degene die betaald heeft. Daar gaat een webshop niet naar kijken.
Lekker terug storten inderdaad en nog even vermelden dat je het zelf al één of meerdere keren aangegeven had.
Ik zou t ook gewoon terugstorten. Wel een vervelende situatie zeg, je krijgt geld en meldt vervolgens dat het je niet toebehoort. Dan krijg je het toch op je rekening omdat zij zeggen dat het van jou is. Maar je mag er niets mee want je moet het vervolgens weer teruggeven . Met geld zou ik dat heel vervelend vinden. We hebben ook wel eens iets dubbel opgestuurd gekregen. Wel eens achteraan gegaan, dan mochten we t houden. Ook wel eens terug moeten sturen maar dan moest ik zelf die kosten voorschieten, nou daar had ik dus wel moeite mee. Het was niet mijn fout en wilde ook niet achteraf nog om dat geld moeten vragen wanneer dat onverhoopt niet betaald zou worden. Maar goed, een product zet ik dan gewoon weg en als ze er nog naar vragen dan stuur ik t wel op. Geld op je rekening is vervelender.
Terug storten, maar ik zou het wel netjes vinden als je een kortingsbon krijgt ofzo, tenslotte kost hun fout jou ook werk en tijd. Maar ik zou er niet om vragen.
En toch stel je dit veel te simpel. Het is wel degelijk aan de webshop om hier zorgvuldigheid in te betrachten en waar mogelijk een extra check te doen. Als je een betaling binnenkrijgt onder een kenmerk wat reeds betaald is, dan neem je contact op met de betreffende klant en ga je na wat er gebeurd is. Simpelweg “terug”storten en dan vervolgens het allemaal weer terug moeten draaien, is niet zoals het hoort. En in de basis zijn de meeste betalingen op naam te herleiden. Betalen vanaf andermans rekening is eerder de uitzondering dan de regel. Veel organisaties vragen ook om een klantnummer plus een nummer van de specifieke bestelling/factuur oid, zodat het makkelijker te herleiden is. Integriteit van de administratie is echt de verantwoordelijkheid van de webshop. Wat niet betekent dat er nooit iets fout gaat, maar als een klant dan aan de bel trekt dat er iets niet klopt, mag op z’n minst verwacht worden dat de webshop beter onderzoekt wat er aan de hand is.
Ja, dit inderdaad. Als er bij ons in de webshop iets dergelijks gebeurd, is het 9 van de 10 keer niet goed gelopen tussen klantenservice en administratie. Een fout bij het betalen is zo gemaakt, komt vaak genoeg voor. Het is aan de aministratie die fouten eruit te halen. Dat duurt meestal wel even bij ons dus vaak komt het eerst bij de klantenservice (omdat een klant dus belt) die het door moet spelen naar de administratie en daar gaat het vaak mis.
Het is wat slordig maar goed, kan gebeuren. Vindt wel dat ze beter moeten controleren om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Gewoon terug storten het is immers niet van jou en als er besloten wordt het te houden dan hebben hun het recht om aangifte te doen en dat voor een paar euro’s moet je niet willen
En als jij twijfelt of het van jou kan zijn (want je bestelt er regelmatig, stuurt regelmatig wat terug, bent even niet meer super goed op de hoogte van wat er nu wel of niet open zou moeten staan) en je vraagt bevestiging aan een klantenservice en zij beamen dat het inderdaad toch echt van jou is. Dan krab je je toch even achter de oren, denkt: ik was vast even abuis, maar fijn, 80 euro!! Kan ik goed gebruiken! Dan is het toch een heel ander verhaal? Zoals ik al typte, er zit een context aan. Los van wat ik zelf zou doen.
Ben ik de enige die zou zeggen houden? Het is zelf meerdere keren aangegeven aan het bedrijf. Bedrijf heeft zwart op wit gezegd dat het klopt. Dan mogen hun nu zelf ook de fouten oplossen, ja fouten maken is menselijk, maar als je erop gewezen wordt en dan nog erken je de fout niet. Tja..