Vaak als je het terug stort krijg je van bol.com wel een attentie. Vaak 1 jaar lang gratis verzenden. Heb ik ook al een keertje gehad. Bol.com is heel erg klant vriendelijk.
Ik zou het terugstorten, maar ik ben het ook met @M061987 eens. Ik vraag me af hoe dit juridisch zit. Als een webshop je verteld dat het goed is, om dan later te zeggen ‘o nee toch niet!’, mogen ze het geld dan nog eisen? Of ligt de verantwoordelijkheid bij de webshop?
Sterker nog: Ik hoop dat je de enige bent die daar zo over denkt. We mogen best allemaal wat liever zijn voor elkaar....
Ik had het ook direct overgemaakt wanneer het verzoek kwam, het is niet mijn geld immers. De opmerking van je kennis over een kortingscode vind ik belachelijk, waarom zou jij er beter van moeten worden? Ja, je bent er al achteraan gegaan en achteraf blijkt dat je gelijk had, maar dan nog... Als ik dat geld had uitgegeven aan iets anders, dan zou het me sowieso niet lekker zitten, op voorhand al wetende dat het niet mijn geld was.
Juridisch staat de webshop in deze in zijn recht om het geld terug te vorderen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de administratie, toen ze de mail van TS ontving, even in het dossier had moeten duiken om eea na te gaan. Het is nogal gemakkelijk om bij de facturen van een klant te kijken, te concluderen dat daar een creditnota staat en dus aan de klant door te geven dat deze inderdaad nog iets tegoed heeft. Administratie had moeten bekijken waar deze creditnota vandaan kwam, dan hadden ze de fout meteen ontdekt. Slordig, maar juridisch gezien heeft TS daardoor niet ineens recht op dit geld.