Zou jij het terugstorten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 18 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja ik denk dat je de enige bent :D

2. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Vaak als je het terug stort krijg je van bol.com wel een attentie. Vaak 1 jaar lang gratis verzenden.
    Heb ik ook al een keertje gehad.
    Bol.com is heel erg klant vriendelijk.

Aegyo vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.257
    28.309
    113
    Ik zou het terugstorten, maar ik ben het ook met @M061987 eens. Ik vraag me af hoe dit juridisch zit. Als een webshop je verteld dat het goed is, om dan later te zeggen ‘o nee toch niet!’, mogen ze het geld dan nog eisen? Of ligt de verantwoordelijkheid bij de webshop?

4. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Sterker nog: Ik hoop dat je de enige bent die daar zo over denkt.

We mogen best allemaal wat liever zijn voor elkaar....

chrystel73, Petra82, Eefje00 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw
    Ik had het ook direct overgemaakt wanneer het verzoek kwam, het is niet mijn geld immers.

De opmerking van je kennis over een kortingscode vind ik belachelijk, waarom zou jij er beter van moeten worden? Ja, je bent er al achteraan gegaan en achteraf blijkt dat je gelijk had, maar dan nog...
    Als ik dat geld had uitgegeven aan iets anders, dan zou het me sowieso niet lekker zitten, op voorhand al wetende dat het niet mijn geld was.

6. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Juridisch staat de webshop in deze in zijn recht om het geld terug te vorderen.
    Wat natuurlijk niet wegneemt dat de administratie, toen ze de mail van TS ontving, even in het dossier had moeten duiken om eea na te gaan.
    Het is nogal gemakkelijk om bij de facturen van een klant te kijken, te concluderen dat daar een creditnota staat en dus aan de klant door te geven dat deze inderdaad nog iets tegoed heeft. :rolleyes: Administratie had moeten bekijken waar deze creditnota vandaan kwam, dan hadden ze de fout meteen ontdekt. Slordig, maar juridisch gezien heeft TS daardoor niet ineens recht op dit geld.

KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina