Ja ligt er eigenlijk een beetje aan...waarom zoveel werken? Werk jij ook? Hebben jullie het nodig? ALs het financieel de enigste optie is dan moet het maar hoe erg het ook is. Vraag me allleen af hoelang je dat vol kan houden, maar dat terzijde. Mijn man gaat elke ochten 600 de deur uit en is rond 1800 weer thuis. Ik werk 2 a 3 nachten in de week en altijd in het weekend zodat we geen oppas nodig hebben. Zo zien wij elkaar ook weinig en de zorg voor kids komt op volledig op mij neer, behalve in het weekend, dan zal ik toch wat moeten slapen, als slaap ik te weinig dan omdat ik me schuldig voel tov mijn kids. Wij hebben al 8 jaar 2 hypotheken en er zal geld en brood op de plank moeten omen.
Tja,als het maar voor 1 seizoen is en het jullie kan helpen bij de verkoop van jullie huis (zodat jullie daarna misschien kunnen verhuizen naar jouw geboorteplaats) zou ik maar een paar maandjes op m'n tanden bijten als ik jou was.. Het is niet leuk maar brengt wel weer goede dingen..
Hu waar is de vrije tijd? Wat een slopend rooster! Nee daar zou ik niet blij mee zijn want er is geen 1 dag vrije tijd. Moet wel een superleuke job zijn dan anders ga je er aan onderdoor... Ps. Ik zou er niet vanuit gaan een job te hebben voor november... zoek je part-time? Hopeloos is het. Ik ben nu 14 maanden werkloos..
7 dagen per week zo hard werken klinkt niet gezond. Veehouders doen dat ook maar die hoeven er niet voor van huis, en doen meestal alleen het hoognodige op zondag. Kvraag me af hoe lang je man dit gaat volhouden, aangezien het ook nog onregelmatig is, wat het extra zwaar maakt. Sterkte igg!!
Dit vind ik ook. Als ik naar onze situatie kijk. Daarnaast werkte mijn vader vroeger veel van huis en ben ik er niet slechter op geworden. Tuurlijk misten we hem, maar hij gaf ons altijd genoeg aandacht als hij wel thuis was.
Ik vraag me ook sterk af of hij zelf het wel vol houdt! 7dgn in de week soms tot 23.00 Mijn man werkt 5-6 ook van 04.00 tot een uur of 20.00 en hij heeft het weekend echt nodig om bij te tanken , Als een van de kinds ziek is en hij er snacks ook wakker van word grote kans dat hij zich dan verslaapt? Plus erbij julli oudste kind is bijna 4 jaar dus die zal ook steeds vragen waar papa is etc Jullie jongste kind zal grote kans hun vader niet eens herinneren .. Nee ik zou er niet blij mee zijn!! .. Hopelijk ziet hij dat zelf ook in! Mocht dit nou maar een periode van een maand of 2 zijn ou ik het niet erg vinden maar 1 jaar pfffff
Leuk idd anders maar als je jouw kant op wil een jullie huis straks met verlies moet verkopen heb je ws weinig keus. Je zal dan toch wat eigen geld moeten hebben om er iets nieuws te kunnen kopen en de restschuld te betalen. De banen liggen niet voor het oprapen een wellicht vindt jij niet optijd en nieuwe baan. Deze twee punten en het feit dat het voor 1 seizoen is zou ik het wel accepteren. Maar wel met de toezegging dat mocht het thuis mislopen het mee stopt.
ik heb ook een man die 6 dagen werkt vroeger 7 maar na de komst van Zoey heb ik gezegd dat hij zondags er voor haar moet zijn. Ik ben het gewent eigenlijk en Zoey weet ook niet beter. Doordat hij veel werkt kan ik lekker een extra dag vrij zijn en voor onze dochter zorgen. En als het maar voor een periode is en jullie daardoor naar jullie droomhuis of naar jou geboorte plaats terug kunnen zou ik er goed over na denken want dan offer je wat op om er iets moois voor terug te krijgen. Ik denk als mijn man een baan zou hebben van 9 tot 5 en in het weekend vrij dat hij mega ongelukkig zou zijn en dat tot een burnout of depressie zou lijden sommige mannen zijn nou eenmaal workaholics....
Hier sluit ik me helemaal bij aan, als het tijdelijk is waarom niet ik heb jaren een nog iets zwaarder rooster gewerkt dus het is echt wel te doen
Zou dit er wel in investeren, voor een toekomst bij waarschijnlijk jouw familie in de buurt, dit is toch niet voor altijd? Ik zou het zeker doen. Je man is bereidwillig om te werken voor zijn gezin, en ja het is veel, en nee niet ideaal. Maar ik zou hier niet moeilijk om doen of tegenwerken, maar toelaten voor zolang het nodig is.
Ik vind het heftig! Als het financieel echt nodig is, dan heb je denk ik echt geen keuze. Als het alleen is voor een extra zakcentje, dan zou ik het zelf niet willen want voor mij weegt extra geld absoluut niet op tegen het gemis van een gezinsleven. Daarnaast, als jij nog graag wil werken, lijkt me dat onhaalbaar naast het schema van je man. Als je het prima vindt om zelf thuis te blijven, dan wordt het weer een ander verhaal lijkt me. Verder is het denk ik ook afhankelijk van waarom je man dit graag wil. Is het om echt hogerop te komen en een echte investering in zijn toekomst? Is het echt zijn droom? Dat weegt ook mee lijkt me... Het lijkt me een moeilijke keuze die van veel factoren afhankelijk is.. Het enige advies dat ik kan geven is om rustig naar elkaar te luisteren en voor ieder alle voor- en nadelen naast elkaar te leggen en zo samen tot een keuze te komen. Het belangrijkste is dat jullie het samen doen! Veel wijsheid gewenst!
Voor een seizoen zou ik hier zeker mee akkoord gaan. Geld sparen is nou eenmaal niet makkelijk of leuk om te doen.
Ik zou mijn man super dankbaar zijn! Hij wil 7 dagen in de week werken om te zorgen dat zijn gezin maar jou geboorteplaats? terug kan verhuizen. Ja, het is pittig en je zal elkaar weinig zien maar het is voor 1 seizoen dat is toch wel te overbruggen. Hij is ook niet alle dagen super vroeg van huis, ga lekker samen als gezin ontbijten .
Als je het geld hard nodig hebt, dan zou ik het wel o.k. vinden. De banen liggen niet voor het oprapen. Het is toch ook voor jullie toekomst?
Vind het ook een pittig rooster. Hier door jaren geleden liep het hier toen ook spaak. Een man die altijd werkt. Ging weg om 5.30 kwam thuis rond 21.00 uur... En dan ook nog zaterdag. Daarna vertrok hij naar de gokkast. Hield het ook niet vol dit was nog toen we nog getrouwd waren en mijn zijn 1 jaar oud was ongeveer. De spanningen liepen hier door nog verder op.... En ik was het zeik wijf die haar man niet kon los laten. Nee maar die was er nooit en zo stond ik er nog alleen voor. Nu nog wel maar op een andere manier( die ook niet altijd werkt en soms nog voor spanningen zorgt).. Dan wil je je man/vriend ook niet belasten als die eens vrij is maar met z.n schema ben je als moeder ook nooit eens even vrij en komt alles opeen persoon terecht. Dit soort banen zijn voor mannen zonder gezin die niet gebonden zijn. Het is voor geen ene partij een ideale situatie.
Ik vind het wel heel pittig.. Zou dat ook echt teveel vinden. Ik bn ook gewend 4 avonden alleen met de kids te zijn maar daarentegen is hij 2 hele dagen vrij en in elk geval 6 ochtenden en middagen thuis, dus dat compenseert... Ik zou het zeker niet tof vinden als hij er serieus mee bezig is terwijl hij weet dat jij het echt niet wilt. Er is nu geen noodsituatie, bijv mijn man heeft wel een tijd zon soort rooster gehad maar dat was tijdelijk en voor ons ff nodig maar dat wisten we! En stonden we allebei achter!
Ik zie voor eerst niet zoveel problemen... Maar als hij straks hier in verder gaat en blijft dan werkt hij dus elke dag van 13.30 tot 23.00 uur Ik denk dat hij dan de kinderen alleen in de ochtend dan nog ziet. Als ze namelijk straks naar school gaan zitten ze natuurlijk van 8.30 tot 14.00 a 14.30 op school en zien ze hun vader dus alleen even in de ochtend. Op zich kan dat wel...maar lijkt me niet ideaal.
Even geduld hebben, de huizenprijzen trekken weer aan. Blijf waar je bent, zo lang je niet verhuist heb je ook geen restschuld en hoef je je ook geen zorgen te maken over een restschuld.
Tja eerlijk denk ik dat de eisen steeds erger worden van werkgevers omdat het aanbod aan werknemers zo groot is. Voor jou man genoeg andere kandidaten die het wel willen doen Zelf vind ik mijn gezin belangrijker dan veel geld en een man die de hele dag van huis is. Net zoals Een moeder is een vader ook erg belangrijk maar smorgens heeft hij nog wel is vrij om wat te doen met de kinderen/gezin dus dat compenseert wel het feit dat hij savonds bijna nooit thuis is. Is het financieel niet persee nodig dan zou ik het niet doen. Heb je echter het geld nodig dan zou ik eerlijk gezegd in deze tijd niet twijfelen maar doen.