Zou jij je dochter mee laten doen aan elite modellen wedstrijd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door suus02, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Als ze talent heeft en het heel leuk vindt, dan zeker! :)

    Ik zou haar wel alert maken voor de modellenwereld. Het is een hele harde wereld, zeker als je heel hoog komt. Alle meiden zijn bloedmooi maar krijgen vaak te horen dat ze niet goed genoeg zijn om wat voor reden dan ook. Je hebt dus wel een dikke huid nodig.
     
    GossipGirlxoxo, Ysabella en suus02 vinden dit leuk.
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Ik heb geen idee bij welke leeftijd? Lengte is volgens mij vooral belangrijk? en school vinden wij zeker ook belangrijk hoor
     
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Wat is talent he? Gaat vooral in passen in het plaatje en juiste mensen ontmoeten denk ik. Dikke huid is inderdaad nodig...... of ze dat genoeg heeft, moeilijk te beoordelen natuurlijk. Afwijzingen van commercials haalt ze schouders voorop in die zin dat ze het zich niet persoonlijk aantrekt. Ze vind het wel jammer als ze niet gekozen is maar weet dat de kans klein is.
     
    GossipGirlxoxo en Athina vinden dit leuk.
  4. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik wilde vroeger ook model worden! Van jongs af aan geroepen en uiteindelijk ook een paar jaar goed aan de weg getimmerd via The Kids met leuke opdrachten. Alleen het was al snel duidelijk dat ik de lengte niet zou halen.
    Ik heb wel de tijd van mijn leven gehad hoor!
    Aan het eind, toen ik wel uit de confectiemaat groeide voor kinderen, maar een bepaalde winkel mij graag boekten werden zelfs kledingstukken opengeknipt en weer provisorisch dichtgemaakt.
    Je moet wel heel nuchter zijn, want echt ze kunnen zo hard zijn in de modewereld. En ik heb alleen de 'kinderkant' gezien.

    Ze is nu nog maar 12, dus ik zou echt nog even wachten. Over een paar jaar is die wedstrijd er vast nog wel, kan ze in de tussentijd misschien wat ervaring op doen en van daaruit verder kijken.
     
    suus02 vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Ligt er denk ik aan hoe ze zich ontwikkelen qua persoonlijkheid..
     
    suus02 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hoe weet je nu al dat ze die lengte wel gaat halen dan?
     
  7. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    12 jr en is nu 170. Loopt al lange tijd bij kinderarts en blijft bij inschatting van 180 ondanks ze net aantal maanden menstueert
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als zij dat fantastisch vindt, zou ik het zeker niet verbieden. Maar het is voor mij wel iets waar goede begeleiding bij nodig is.
     
    Saartje33 en suus1983 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh zo. Ja hier een van 11 die nog maar 1.50 is, vandaar. Ik ben zelf 1.78 en man 1.90, maar ze puberteit ook nog niet.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Nee, mijn kind wordt geen model. Dat is niet de manier waarop ik wil dat zij met haar lichaam omgaat, en niet de manier waarop ik wil dat anderen haar zien en behandelen.
     
    chrystel73, Saartje33, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Waarom die wedstrijd? Er zijn super goede agenten waar je je gewoon kunt melden (Micha, Wilma Wakker enz). Als je echt potentie bent dan komt dat er wel uit :) en dan hoef je idd niet zo te paraderen op een wedstrijd maar gewoon serieuze opdrachten doen.
     
    Saartje33 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou niet voor een wedstrijd gaan, maar wel als model bij een bureau.
    Waarom niet?
    Waarom mogen kinderen wel een top sport beoefen, maar niet dit? Ieder zijn talent :)

    Goede afspraken maken. School en afspreken met vriendinnen gaan voor. En goed vinger aan de pols houden of ze lekker in haar vel zit. En ook laten weten dat het geen moeten is.
     
  13. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Als je niet van paraderen houdt moet je überhaupt niet dit werk gaan doen, want ook bij zo'n agent moet je paraderen en om opdrachten binnen te halen ook en vervolgens op een catwalk ook.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Zelf zou ik 12 jaar te jong vinden.. Met een jaar of 16 zou ik het prima vinden zolang het schoolwerk er niet onder te lijden heeft. Daar zouden dan wel veel gesprekken aan vooraf gaan te voorkomen ze zij zich in dat wereldje verliest (misbruik, eigen grenzen durven aangeven, gezond eetpatroon etc).
     
  15. Ik woon in een klein dorp met ook wat winkels van kleine ondernemers.
    Vanaf het begin (nu 8 jaar) mogen ze af en toe wat model staan voor kleding en speelgoed maar het blijft hier ook echt bij.
    Dat vinden hun leuk en er ligt geen druk op.

    Ik zie nu wat het allemaal vraagt van een kindje die ik ken die model mag staan voor Nikki Plessen, dat vind ik teveel voor mijn kinderen en zou dit dan ook niet aanmoedigen.
     
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    dat blijft altijd zo inderdaad, maar een kind meteen zo in het diepe zoals bij een wedstrijd.. er zijn gewoon goede bureau’s die de begeleiding heel goed doen. Als ze dan modellenwerk wil doen dan kies je eerder daarvoor, zou ik zeggen.
     
    Nellie4, Sado en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Eens hiermee.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Even de leuke kanten daar gelaten. Maar realiseer je ook dat haar persoonlijkheid nog gevormd wordt en negatieve ervaringen kunnen dit negatief beïnvloeden. Zat van dit soort meisjes die er echt helemaal aan onder door gaan eetstoornissen ontwikkelen psychische problemen ontwikkelen. Juist vanwege de mentaliteit in die wereld. Ik zou eerlijk gezegd proberen te voorkomen dat mijn dochter hiermee te maken krijgt zeker zo jong.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Dat ligt er een beetje aan hoe je er zelf in staat (en je dochter) .. als het alleen om winnen gaat en het een soort prestatiedrang word, dan vind ik het niet goed.

    Als het gaat om leuk meedoen, er zit een kans in om te winnen maar het plezier is nu wat overheerst, dan is dat prima. Dat betekend dat je dochter er zelf veel plezier aan beleeft en als het dan niet lukt, ze hier prima mee kan omgaan.

    Dit geldt niet alleen voor dit, maar ook met sporten en andere dingen in het leven. Heb zelf een enorme hekel aan van die ouders die hun kind tot de max pushen, terwijl het kind allang al geen plezier ergens in beleeft of het gewoon helaas niet in zich heeft om aan de top te staan.
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Uiteindelijk heb je daar helemaal niks over te zeggen als ze de 18 passeert. Ik vind dit wel heel stellig in de zin van dat dit juist bij een kind kan opwekken het toch te gaan doen omdat het uit den boze is volgens jou.
     
    GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina