Zou jij je dochter mee laten doen aan elite modellen wedstrijd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door suus02, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Elite is ook het bureau achter ... next top model. De kans dat ze wint is niet zo groot, kan ze dat handelen? Of valt haar droom dan in duigen?

    Als het haar grote droom is, kan ze misschien beter op een andere manier binnen komen bij een modellen agency. Maar als ze graag wil dan zou ik haar het zeker niet verbieden.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik was ook 1m70 met 12 en ging toen ook menstrueren, maar ben daarna nog maar een paar cm gegroeid. Maar de kinderarts zal vast wel een goede reden hebben, wilde gewoon even meegeven dat het ook tegen kan vallen.

    On topic: ik zou 12/13 echt veel te vroeg vinden voor zo’n wedstrijd denk ik, ik zou zeker een paar jaar wachten. Ik weet sowieso niet of ik er zo blij van zou worden, maar omdat ze het zo leuk lijkt te vinden, zou ik haar wel steunen, maar zeker nu ook nog afremmen, gezien haar leeftijd (niet qua kinderopdrachten, maar wel qua wedstrijden).
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn voorkeur gaat uit naar niet. Die wereld is niet gezond en zorgt overwegend voor gewicht problemen.

    Maar ik wil mijn kinderen ook niet van alles tegenhouden. Als zij het echt al jaren wil, leeft gezond en werkt er hard voor dan denk ik dat ik vanaf dr 16e zou zwichten ongeveer.
     
  4. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    #44 suus02, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    Bedankt dames voor alle overwegingen. Duurt sowieso nog een jaar voordat ze oud genoeg is. Dus nog genoeg tijd om keuze te maken. Nu gewoon genieten voor haar van shoots die nog op de planning staan, gewoon bij fotografen voor beide portfolio’s. Is niet zo dat ze nu al veel dingen doet hoor. Zo nu en dan iets als zijnde opdracht/commercial. Wel meerdere shoots voor fotografen, dus daar staat al helemaal geen druk op haar en zijn juist heel lovend. En wordt ook terug gevraagd. Voor nu dus juist hele leuke en positieve ervaring.
    Model worden nastreven vinden wij geen probleem. Naast haar opleiding uiteraard. Maar op wedstrijd manier is overweging waar we over na gaan denken.
     
    Willes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Nog nooit gehoord van Wilma wakkers... nog meer tips? Ga ik ze in ieder geval volgen op insta met haar portfolio account
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Ik heb een oud model als collega en iemand in de familie. Die hebben er bewust voor gekozen. En een heeft er zelfs een behoorlijke carrière in gehad (ook in het buitenland).

    Het vraagt heel veel van je. Je agent en de fotograaf of het merk hebben het voor het zeggen. Als model moet je niet alleen mooi zijn maar ook heel hard werken, nooit zeuren niet moeilijk doen (je mond houden en geen mening hebben). En continu cool zijn. Jezelf omkleden in een ruimte vol mensen is volkomen normaal. Vragen of je verder wilt gaan dan je eigenlijk wilt. En bij het doorpassen van kleding zit men continu aan je lijf, haren, gezicht.

    Jonge tieners worden in wildvreemde wereldsteden gewoon op pad gestuurd om mensen te ontmoeten die ze niet kennen op plekken waar ze niets kennen. Alleen en zonder enige bescherming. Daar wordt je wel volwassen van maar je moet dus zeer sterk in je schoenen staan.

    Ook draait je hele leven om je uiterlijk. En daar beoordelen ze je continu op en je krijgt ladingen aan afwijzingen en kritiek over je heen. Collega zag de meest prachtige meisjes die gewoon braken onder alle kritiek (je bent te kort, te lang, te dik, verkeerde ogen, je loopt achterlijk, God wat ben jij lelijk zeg! Etc etc. En het echte leven van een model is heel eenzaam. Je moet jezelf verkopen en gaat van plek naar plek zonder een vangnet. Daarbij liggen drank en drugs altijd op de loer (en helpen natuurlijk om mooi slank te blijven).

    Ik zou het nooit stimuleren en mijn kind als minderjarige nooit mee laten doen aan een wedstrijd. Je komt in een zeer ongezonde wereld terecht. En geeft ze naar mijn idee een verkeerd wereldbeeld mee. Een echte carrière als model is natuurlijk niet te combineren met een opleiding (en je raakt ook snel gewend aan het geld en avontuurlijke leven waardoor een opleiding snel naar de achtergrond raakt).
     
    NiVa0230, danip en wwrr vinden dit leuk.
  7. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik zou het gewoon een kansje geven!

    Duidelijke afspraken maken met je dochter (bv: prio nr1 is school!) en met het bedrijf waar ze eventueel wordt ingeschreven. Vinger op de pols houden.

    Zorg ervoor dat ze met beide benen op de grond blijft staan:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.077
    113
    Vrouw
    #48 GroeneBomen, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    12? Nee. 16 en goed in hun vel? Prima.

    De broer van beste vriend van mijn neef die ik ook al 30+ jaar ken is verdienstelijk model maar wel pas nadat hij 17 was. Pas nadat hij 18 was internationaal, als je 18 bent ben je ook wat meer wereldwijs dan op je 12e. Als een opdrachtgever hem niet geschikt vond, was dat ook niet gelijk zo erg voor zn zelfbeeld zeg maar.

    Hij vindt t iig leuk :) al is als man de houdbaarheidsdatum wel langer merkt ie.

    Maar goed t is hard werken, een corona kilo extra is niet de bedoeling en hij sport veel erbij want er wordt veel verwacht van zn lijf.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Uit den boze? Waar haal je dat vandaan dan?
    Als mijn kind 18 is, heb ik 18 jaar de tijd gehad om haar op te voeden en onze waarden mee te geven. Dat moet maar genoeg zijn, en daar heb ik op dit vlak alle vetrouwen in.
     
    danip vindt dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.241
    113
    Wat jou waarden zijn hoeven uiteindelijk niet haar waarden te zijn. ;) Ik zie ook niet in waarom een model zijn slecht zou zijn. Je kan veel beter je dochter leren hoe ze ‘rechtop’ kan blijven staan in zo’n wereld en leren wat gezond is en niet (qua lichaam) dan verbieden.
     
    suus1983 en Willes vinden dit leuk.
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.312
    113
    Ik zou sowieso niet willen dat mijn kids mee zouden doen aan modellenwedstrijden, zangwedstrijden (the voice ofzo) of aan topsport. Het begint altijd leuk en klein maar daarna komt er zoveel druk op te staan. Als ik wel eens naar de.vocie kijk dan vind ikhet zo sneu voor kids die afvallen. Sommige zingen ook echt niet goed (kan ik als leek nog horen) dus snap niet dat de ouders dat dan toch stimuleren. Ook topsport zit ik echt niet op te wachten. Ik zou mijn kind echt niet elke dag uren laten trainen.
     
    NiVa0230 en Amberxx vinden dit leuk.
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik leer haar liever dat er veel fijnere en gezondere werelden zijn waarin je succesvol kan zijn. Die ook enorm competitief kunnen zijn overigens, daarvoor hoef je de mode niet in. Mijn dochter is geen object, haar lichaam is geen verdienmodel. En als ik haar dat na 18 jaar niet heb bijgebracht, reken ik dat mezelf aan.
     
    NiVa0230 en Amberxx vinden dit leuk.
  13. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    #53 suus02, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    Maar hoezo heeft een model geen goede waarden dan? En kind met een goed stel hersens mag die toch gebruiken. Waarom en kind met goede looks niet? (Zegt daarbij niet gelijk dat mijn kind topmodel is hè) volgens mij gaat het erom dat je het zelfvertrouwen vergroot door kind te steunen in waar ze goed in zijn. Ook kind met goed stel hersenen die top functie wil zal tegenslagen kennen. Burn outs kunnen op de loer liggen......Vind het niks met normen en waarden te maken hebben.
    Veel belangrijker vind ik zelf respect en goed je eigen grenzen kennen bijvoorbeeld.
    Conclusie zijn het denk ik niet met elkaar eens
     
    juf1987, suus1983, Roos12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Niet met elk talent hoef je wat te doen. En om mooi te zijn heb je geen enkel talent nodig. Daarbij is het een zeer verraderlijke en ongezonde wereld. Juist ook voor een jonge tiener van 18! Daarbij geef je een zeer vertekend beeld van de wereld mee. Alles draait om mooi, dun en hip zijn. Er is geen plek voor diversiteit. En jouw 20 jarige mag reclame maken voor anti rimpel creme of staat op zeer artistieke foto's half naakt of in bedenkelijke poses. Een model verkoopt zichzelf en haar lichaam.

    Ik ben trouwens heel erg blij dat mijn ouders mijn turntalent destijds niet verder hebben gestimuleerd. Volgens de trainer had ik talent en de omgeving verklaarden ze voor gek. Mijn oude trainer is inmiddels vollop in het nieuws en oude trainingsmaatjes hebben (levenslang) last van ouders die niet hebben ingegrepen. Ook in die wereld draaide het veel te veel om dun en slank. Maar het kon toch geen kwaad en het was toch zo zonde om niets met talent te doen? En natuurlijk het aanzien van de omgeving (met een mooi/bijzonder/talentvol kind).
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd denk ik dat ze misschien de lengte niet gaat halen, de kinderarts weet natuurlijk niet wat de invloed van hormonen gaat zijn, meestal stopt het bij vrouwen wel zo'n beetje als ze regelmatige cyclus krijgen, hoogstens nog paar cm.
    Ik zou er zelf heel voorzichtig mee zijn, het lijkt me echt geen leuk wereldje plus je zelfvertrouwen wat vanaf 12 wel echt enorm gaat wankelen, kan eraan gaan. Ook al enorme overgang naar de middelbare.. ik zou sws wachten tot 15 ofzo en dan beetje latrn snuffelen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zij geeft echt volle begeleiding en haar modellen zijn ook de top van de top (denk Chanel shows in Parijs en Prada in Milaan enz). Kijk anders even bij Viva Models / IMG / Women Milan voor Nederlandse meisjes en zoek hun ‘thuisagent’ (dus het Nederlandse bureau waar ze vandaan komen) op, dan vind je vanzelf de goede agenten.
     
    suus02 vindt dit leuk.
  17. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.391
    113
    nee
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Vraag ik me ook af. Ik was al 1.75 toen ik ging menstrueren. Is nog 3 cm bijgekomen. Nog 10 cm erbij is vrij uitzonderlijk. 2-6 cm is realistischer
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ik al bijna 1.80 en nog maar enkele cm erbij toen, 6 lijkt me al veel.
    Maar goed kate moss is ook maar 1.70 ;)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Snap ik hoor en willen het zelf ook zien en houden slag om arm maar kinderarts is er vrij van overtuigt gezien haar groeicurve.
     

Deel Deze Pagina