Voor (schoon)zussen zou ik het wel doen, en ook voor goede vriendinnen wel. Verder niet denk ik. Hetzelfde geld voor mij met draagmoederschap. Al zou ik daarvoor dan weer niet mijn eigen eitjes willen gebruiken, ben bang dat dat teveel van het goede is. Maar het is voor mij misschien nog wel makkelijk praten, ben zelf pas 8 weken zwanger van onze eerste, dus dat echte moedergevoel ken ik nog niet. En misschien dat ik er over 7 maanden dus wel heel anders over denk.
Voor echt naasten zou ik het wel overwegen maar niet voor vreemden, het is nogal een proces waar je doorheen moet (wat ik op tv gezien heb dan) en vind dat wel heel heftig dus voor naasten wel maar verder niet.
deze vraag heb ik gehad van een kennis en heb er toen over nagedacht maar uiteindelijk nee gezegd. de reden? het is ten eerste een pijnlijke ervaring gezien de vele injecties en de punctie, en ten tweede had ik er gewoon ronduit geen zin en tijd voor. en daarbij dacht ik misschien een beetje te ver vooruit maar stel mijn kind komt "hun" kind tegen worden verliefd bladiebla moet er niet aan denken.
Nee, maar dat is meer omdat mijn lichaam heel heftig reageerd op hormonen, en ik weet hoe pijnlijk de punctie is. Heb de punctie 1 keer gedaan en hoop het nooit meer te hoeven doen.
nou, als ik lees hoeveel meiden hier wel een eicel zouden doneren zou je bijna denken dat er geen tekort zou zijn in Nederland denk dat als de meiden die nu ''JA'' en ''JA, als mijn gezin compleet is'' ECHT voor die keuze zouden staan dat het andere koek zou worden.. kan me niet voorstellen dat 30!!! vrouwen tot nu toe in dit topic een eicel zouden doneren, + 28 die het voor vrienden/familie zouden doen.. dat zijn er 58 in totaal die JA hebben geantwoord tot nu toe.. ben benieuwd hoeveel van die 58 vrouwen het daadwerkelijk zouden doen hoor.. waarom wijken mensen anders uit naar het buitenland? als er zoveel meiden echt zouden doneren zou er hier in NL geen probleem zijn
Ik zou het best willen, ik kan immers toch nooit meer kinderen krijgen dus mijn eicel gaat echt elke maand verloren.... wellicht eens iets om mij meer in te gaan verdiepen.
Nee, ik zou het namelijk niet kunnen verwerken dat er ergens een kindje zou zijn met mijn dna. Want ondanks dat hij/zij in iemand anders zou groeien en door diegene gebaard zou worden, hij/zij is en blijft dan toch mijn kind.
heb 'nee' gestemd, maar ik heb daar wel een kanttekening bij eigenlijk. De enige situatie waarin ik het direct zou overwegen en doen is als zou blijken dat het voor 1 van mijn kinderen de enige optie zou zijn om een kindje te kunnen krijgen. Dus voor mijn kinderen, 'JA'!
van de 145 mensen stemmen dus 58 voor ja, dat is gewoon bijna de helft.. lijkt me gewoon errug onwaarschijnlijk vooral omdat ik op heel ZP in al die jaren volgens mij nog geen 1 iemand ben tegengekomen die een eicel heeft gedoneerd, alleen een lid die een eiceldonatie heeft gekregen uit Spanje ipv NL, als er zóveel meiden in NL bereid waren was dat ook vast niet nodig geweest dus ik denk dat van die 58 als het er echt op aan zou komen er misschien 1tje overblijft die het écht zou doen, en zelfs dat aantal is denk ik nog hoog, 1 op de 58 inmiddels zelfs 60 ''JA'' stemmers vd 150
Voor mijn eigen kinderen misschien maar ik zou nooit de helft van mezelf weg kunnen geven. Maar zeg nooit nooit...
Ik heb er nooit over nagedacht tot ik dit topic las. Dus misschien meer mensen? Nu ik dit lees zou ik het serieus overwegen. Ik bedoel ik heb elke maand een eisprong , maar zou nooit meer een kind kunnen krijgen. Overigens is er ooit wel een lid geweest die het deed hoor, maar volgens mij lukte dat uiteindelijk niet.
ik bedoel meer dat als op heeeel ZP dat duizenden ( tienduizenden?) leden telt misschien 1 enkeling ooit een eicel heeft gedoneerd, het me heeeeeuuuul sterk lijkt dat alleen al in DIT topic 60!!! vrouwen zijn die een eicel zouden doneren, terwijl dat in de praktijk als ze ECHT voor die keuze stonden blijkbaar vrijwel niemand het zal doen.. als 60 vd 150 mensen het zou doen ( zoals in dit topic) zou ZP barsten van de eiceldonoren meer dan 1 op de 3 in dit topic stemt voor ''JA ik zou best een eicel doneren''... dan zou 1/3e van heel ZP dus een eicel doneren terwijl in de praktijk misschien 1 lid van de tienduizenden dat ooit heeft gedaan.. lijkt me dus niet kloppen en als die JA stemmers werkelijk voor de keuze stonden ze bijna allemaal afhaken
Dat gevoel heb ik andersom ik kan mij niet voorstellen dat ik een kindje 9 maanden lang kan dragen om daarna uit handen te geven aan de wensouders.
De meerderheid heeft geantwoord voor familie en bekenden, ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die in hun omgeving meemaken dat er vraag is naar een eicel. En bereid zijn en er werk van maken zijn ook weer twee dingen.
Ik heb gestemd voor Ja als mijn gezin compleet is. al heb ik de kanttekening dat ik het voor vriendinnen eerder zou overwegen. AL is bij ons de vraag of er nog een kindje mag komen. Ik heb nog steeds last van zware complicaties, dus misschien mag ik niet eens doneren.
Maar je moet niet vergeten dat veel vrouwen er een kanttekening bij zetten, als mn gezin compleet is (dus zijn nu zwanger of hebben een zwangerwens) als het in de familie is, als het gevraagd wordt, als, als... Dus ik denk dat het wel een reeële afspiegeling is, alleen is het voor veel nog niet aan de orde... Daarnaast zeg je zelf ook, 10000 leden, 60 stemmen ja, dat dus is nog geen 0,6 procent van het totale ledenaantal van zp