Zou jij je eicel doneren?

Discussion in 'De lounge' started by Charise, May 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou jij je eicel doneren?

1. Ja

2. Ja, alleen voor vrienden/bekenden

3. Ja, alleen als mijn gezin compleet is

4. Nee

5. Misschien

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb JA gestemd, maar niet voor iedereen!
    Mits mijn gezin compleet is, en alleen voor mn schoonzus of mijn eigen zus. Mijn schoonzus heeft wellicht in de toekomst een donor nodig, en ik heb haar aangeboden dit voor haar te willen doen.
    Maar niet zomaar voor iemand anders, en niet zomaar aan het UMC om er geld voor te krijgen.

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee, dat zou ik denk ik niet kunnen.

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee,ik zou dat niet kunnen..

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Nee
    Vanwege de behandeling. En zou het ook niet bij een bekende kunnen. Het is toch 50% van mijn dna en misschien zal het kindje erg op mij lijken. Ik zou het dan gaan zien als mijn kind ofzo. Het zou voor mij te moeilijk zijn.

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    Ik zou het wel kunnen in de zin dat ik niet gehecht ben aan mijn eitjes.
    Het hele proces lijkt me alleen erg zwaar en pijnlijk. Mijn kinderen krijgen daar dus mee te maken en daarom zeg ik nee.

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Nee, ik zou het niet kunnen.
    Ik denk dat ik altijd zou blijven denken dat het mijn kind is, omdat het mijn genen heeft.

Wel zou ik eventueel draagmoeder willen zijn voor familie of vrienden, maar ik hoop dat iedereen die dicht bij me staat zelf zwanger kan worden.

7. mamootje

mamootje Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,718
    0
    36
    Nee.
    Ik heb zelf al veel moeite met het 'oogsten' van een eitje, dus zelfs al heb ik mijn gezin compleet, zou ik dit niet vrijwillig nog een keer willen voor een ander.
    Als de vriendinnen van mijn broers het zouden vragen, zou ik er wel over na willen denken voor ze.

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Nee, zou dat echt nooit doen. Zou dat niet aankunnen, denk ik. Zou wel willen overwegen om draagmoeder te zijn voor een stel die geen kinderen kunnen krijgen, maar dan niet met m'n eigen eicel.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik verbaas me juist niet om de aantallen die een eitje zouden willen geven maar juist om de aantallen die best bereid zouden zijn om draagmoeder te zijn!

Ons gezinnetje is compleet. Man en ik hebben een samengesteld gezin. Hij een dochter uit een eerdere relatie ik een zoon en samen een lief klein meisje.

Ik zou me aan 1 kant alleen niet kunnen voorstellen nooit meer zwanger te zijn! Heb dus ook wel es nagedacht over draagmoederschap. Ben ik dus mooi niet de enige!!

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik zou er geen problemen mee hebben. Mooi toch dat je een ander ook het geluk van een eigen kindje kunt geven?

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ik zou het voor mijn zus of schoonzus wel doen. Ook voor een stel vrienden zou ik het wel doen, en ook wel draagmoeder willen zijn. Zal waarschijnlijk niet nodig zijn, de ene lijkt het wel geweldig, de ander moet er niet aan denken.

Voor zomaar vrienden of bekenden of vreemden zou ik het niet doen.

12. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ja
    Had dit voor een vriendin willen doen als haar eskimo's op waren
    Ze is zwanger geworden na tp van de laatste embryo met eiceldonor

13. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

Jul 11, 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen voor mijn zus, nicht of beste vriendin, voor vreemden niet.

14. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Mischien ligt eraan aan wie

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nee.

16. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Nee, ik vond de behandelingen die ik voor ons heb gehad al best zwaar emotioneel.
    Zou niet weer aan de medicijnen etc. willen + ik denk dat ik het ook niet zou kunnen omdat ik dan de gedachte zou hebben van dat er nog een kind rondloop hierop aarde met "mijn dna".

Maar bv MvM zou ik met alle plezier doen.

17. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, dat zou ik niet kunnen. Als er een kindje uit zou ontstaan, zou ik het als mijn eigen zien. En dat hebben we ook bij het doneren van zaad. Wij hebben toen we nog bezig waren met vruchtbaarheidsbehandelingen besloten dat we of een kindje wilden wat biologisch helemaal eigen was, of als dat niet mocht lukken we voor adoptie/pleegzorg zouden gaan.

Ik keur het echter helemaal niet af. Ik kan me heel goed voorstellen dat een ander er wel voor kiest, zowel om te doneren als te ontvangen. Het is een beslissing die voor ons puur op gevoel gebaseerd is.

Draagmoeder zijn, van een kindje wat dus biologisch gezien helemaal niet van mij was, zou ik misschien nog wel overwegen. Maar dan alleen voor mijn beste vriendin, niet voor een onbekende.

18. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Vind het trouwens wel super van de mensen die het wel doen en vooral ook het draagmoederschap.
    Je krijgt denk toch wel eens soort van band met de baby die je draagt.

Of de vrouwen die het zouden doneren aan vrienden/familie.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Nee, lijkt mij emotioneel gezien te zwaar. Heel misschien voor mijn zusje mocht zij later onvruchtbaar blijken maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Draagmoederschap is met mij toch niet handig, bij beide kinderen meerdere opnames gehad ivm premature weeën.

Vind het wel erg knap van mensen die het wel doen, diep respect daarvoor!

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Zonder meer: ja, absoluut.

Share This Page