Zou jij je kind alleen laten in de hotelkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kind alleen laten in de hotelkamer?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Sluit me hier helemaal bij aan

2. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Als ik word aangereden terwijl mijn kind op bed ligt thuis dan wordt mijn man als eerste gebeld (staat als "ICE" in m'n tel, hoef je niet eens voor te unlocken). En ik denk dat mijn man toch wel zo helder van geest is dat ie zich herinnerd dat we nog kinderen hebben.

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Nee!
    Ik ben erg tegen je kind(eren) alleen laten tot op een zekere leeftijd.
    Op den duur zijn ze oud genoeg, maar met mijn zoontje van bijna 4,5 en de kleine die op komst is zou ik nooit alleen laten.
    (Net als in auto's, alleen thuis als je snel naar de winkel moeg etc, ik ben er echt op tegen!)

Je weet niet wat er kan gebeuren, inbraak, brand, of ze worden meegenomen, ze gaan zelf de deur uit en je bent ze kwijt etc..

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nou wij hebben een ambulancebroeder is onze vriendenkring..als het zo erg is dat jij dus niet gelijk aanspreekbaar bent..dan gaan ze eerst met jou aan de gang, ze gaan niet gelijk je mobiel ed uitpluizen voor ice nummers. Dat is voor latere zorg...dus eer dat ze zover zijn kan jiuw kind al meer dan een uur huilend in bed liggen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    liever een uur huilend in bed dan je kind ook buiten westen in een ongeluk denk ik dan maar.

Ik geloof echt wel dat moeders in dit topic het beste met hun kind voor hebben.

Idem voor in de auto laten tijdens tanken en weet ik het allemaal.

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dat hebben wij hier ook wel eens gedaan. Werkte voor ons goed. :) Dochter is heel dichtbij, IN de hotelkamer, men kan er van buitenaf niet bij en wij zitten er dus pal naast. Maar ze heeft geen last van ons, omdat de badkamer (gedeeltelijk) kan worden afgesloten.

Ik zou het nu niet meer zo snel doen, omdat ze alles doorheeft en ons vanuit de badkamer echt wel zou horen praten. Dan gaat ze "meebabbelen". Nu zou ik alleen nog een huisje of appartementje huren, wel wat duurder maar dan werkt het tenminste voor alle gezinsleden.
    De huidige uitslag van de poll zegt een hoop trouwens...95% zou het niet doen, althans niet in theorie.
    Ik doe het thuis trouwens ook niet. Eergisteravond lag ze op bed en ik was iets belangrijks in de auto vergeten. Voelde me al rot toen ik dat even ging halen, ook al staat de auto op 5 meter van mijn voordeur en heb ik gewoon een rijtjeshuis. :(

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Mijn kind alleen laten ergens hoog op een hotelkamer zou ik niet doen. Maar anderhalf jaar geleden toen we op vakantie waren in Turkije,hadden we een hotelkamer op de grond,soort appartementjes. Voor de deur zat een zitje,en daarvoor lag het zwembad. In de middagslaap ging ik gerust met mijn moeder op de zonnebedjes liggen. We hadden gewoon zicht op de deur,want we lagen er net 4 meter vanaf :D
    Dat was echt heerlijk,ook in de avond,konden heerlijk savonds een wijntje drinken op het zitje voor de deur!

8. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, doen wij niet, of de kinderen blijven wat langer op en gaan mee, of wij zorgen ervoor dat we wat te doen hebben in de hotelkamer zelf (we kijken namelijk rustig een film met wat te eten en drinken in een hotelkamer).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij daarom ook bijna nooit naar een hotel gaan met de kinderen, meestal zorgen we dat we oppas hebben voor een weekend en dan gaan we liever zonder kinderen.

Grote vakantie (en dus camping) zelfde verhaal. Er is altijd iemand bij de kinderen.

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Nee en ik vind het onverantwoordelijk

10. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Nee, ik zou het echt nooit doen! Echt noooot gwn! Ik denk altijd wat als????? En met babyfoon grootste onzin ooit. Ik kan echt niet gerust zitten of ie t nog wel doet of niet en dan heb k het die met met beeld en niet zonder. En bovendien wat als je kind ontvoert wordt en je ziet dat. Nou dje gene is binnen een seconde weg. Kind weg en jij voor de rest van je leven. Zoveel zorgen en spijt. K zou m'n kind on de kinderwagen laten slapen met een doek erover heen als k echt zonodig nog wat wil drinken!

Geen haar op m'n hoofd. Dat ook met supermarkt of ander kind ophalen van school of ff naar de berging gaan. Echt geen haar op m'n hoofd.

11. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Never nooit!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik zou zoiets niet kunnen, maar wat een ander doet moet 'ie lekker zelf weten.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, dat zou ik niet doen.

14. Luja

Luja Niet meer actief

Nooit!
    Daarom gaan we met kids ook niet naar hotels, maar naar huisjes of naar de camping.
    Dan kun je lekker buiten zitten met je drankje/sigaret terwijl je kind enkele meters bij je vandaan is.
    Hotel is leuk, maar niet met (kleine) kinderen

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Nee absoluut niet.

Tot ze minimaal 16 jaar is dan wel ;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt van het hotel af, van de leeftijd van het kind etc

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Toch mooi, hoe mensen conclusies trekken..
    Ik ben een van de mensen die op "ja" heeft geklikt. Omdat er hotels zijn waarbij ik het me voor kan stellen. Ik ben namelijk geen groot-hotel-type (als het om vakantie met kinderen gaat tenminste, voor een congres met collega's vind ik het natuurlijk prima). En ja, als ik in een klein familiehotel zit, waar ik de eigenaar ken en ik prima bereik heb met de babyfoon, dan durf ik dat best aan. Mijn kind achterlaten in de auto heb ik daarentegen nog nooit gedaan.. zelfs niet hier op de oprit, onder de carport, achter het gesloten hek.. dus een beetje nuance is ook hier weer op z'n plek.

* herinnert zich ineens weer dat zwart-wit denken op dit forum erg populair is *

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij gaan op de camping wel gerust een stacaravan verder zitten om met vrienden te kletsen. Gaan altijd met 3 gezinnen op vakantie.

Laat ook mijn zoontje even op bed liggen als ik mijn dochter van school haal en soms laat ik de kinderen wel eens in de auto zitten ( nee, niet bij 20 + graden ;)) als ik een pakketje afgeef bij het postkantoor.

Vind sommigen wel erg paniekerig.. en anderen zouden bij mijn acties misschien al wel een AMK melding willen doen :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

er kan ook fik in huis uitbreken, had het kind toch beter bij mama kunnen zijn.....

ik kan er echt niet bij dat mensen het risico nemen.

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Never nooit en ook voor geen goud! Brr kriebels lopen over mijn lijf als ik er aan denk!

Deel Deze Pagina