De naam van onze dochter staat op 8. Als er een broertje of zusje voor haar komt staat de meisjesnaam die we in gedachten hebben op 9 en de jongensnaam op 13. En dat vind ik zelf erg fijn, ik heb het liefst een populaire naam voor mijn kinderen. Hoe zit dat bij jullie? Zouden jullie een top 20 naam geven en waarom wel of waarom niet?
Nee, wij houden niet van populaire namen wat vaak of veelvuldig voorkomt. Onze dochter heeft een naam wat in nederland niet voorkomt, omdat die naam min of meer zelf door ons bedacht is. Mochten we nog een 2e kindje krijgen, dan zal hij/zij ook een zelf bedachte naam krijgen, die ook niet voorkomt. Ben niet zo van die populaire namen.
Ik kies niet bewust voor een top 20 naam, maar het gaat mij meer om de naam zelf. Als ik de naam mooi vind maakt het mij niet uit of hij op nummer 5 of nummer 100 staat
Wij kiezen bewust voor een niet top 20 naam. Vind het vreselijk als er tig kinderen zijn die zo heten. We kiezen ook niet voor een naam die nooit/nauwelijks voorkomt, want dat vinden we weer te apart..max. 200 keer dat de naam voorkomt vinden we oke.
Ik houd me daar totaal niet mee bezig. Als ik een naam mooi vind dan krijgt ons kind die gewoon. Die top20 stelt toch weinig voor, als je uitrekend is de populairste naam maar aan 1% van de geboren kinderen in 2013 gegeven.
Zou er niet bewust voor kiezen, maar het zou me ook niet tegenhouden hoor! Als het DE naam is voor ons dan kiezen we die. Vind al lang een paar namen leuk die nu ineens in de top 20 staan.. Over een paar jaar zijn ze er misschien wel weer uit en staan er weer andere namen in.. Dus nee het zou mij niet zoveel uitmaken En trouwens, hij staat niet voor niks in de top 20 dus dan ben je niet de enige die het een mooie naam vind En ik ken persoonlijk weinig kindjes met een naam uit de top 20
Wij vonden het al moeilijk genoeg om het überhaupt eens te worden over een naam. Als er dan ook nog eens een hoop namen afvallen. Ik zou liever geen naam geven uit de top 5, maar verder houd ik er geen rekening mee. Bovendien weet je toch nooit hoe populair een naam wordt of blijft. De naam van de eerste stond niet in de top 30 maar stijgt nu naar top 20. De tweede naam stond in de top 10 en daalt nu naar top 20. Een vriendin van me heeft een zoon met een naam die toen vrij uniek was. Nu zie ik die naam steeds vaker hier voorbij komen op lijstjes en hij staat nu 'al' in de top 100. Uiteindelijk gaat het er toch gewoon om dat je een naam mooi vindt en dat die bij je gezin past.
Wij weten al jaren de naam van onze zoon. En ja, het is een top 20 naam. Dat is dan maar zo. Ik kan me geen andere naam meer voorstellen voor ons ventje.
Liever niet maar ik vind het vaak wel "gewoon" leuke namen! Dus niets mis mee maar er is nog zoveel om uit te kiezen!
Liever niet, maar als de naam van onze keuze toevallig in de top 20 staat zal ik hem niet alleen daarom laten schieten (en het ziet er naar uit dat dat idd nu het geval is, al zijn we nog niet 100 % uit de naam).
Ik hou van oud Hollandse namen tja en die zijn nu even populair maar op een of andere manier komen ,onze, namen niet in de top 20 terecht , en dat vind ik prima maar zou het ook niet erg vinden.
Nee.. Liever ook niet in de top 100 (al zag ik dat mijn zoons naam daar steeds dichterbij in de buurt komt grrr) De naam hoeft echt niet uniek te zijn maar als je in het onderwijs werkt vallen er gewoon een heleboel namen af
Het maakt mij niet uit, is kies gewoon een mooie naam en hoe populair die is maakt me niet uit 1e naam staat in de top 20 maar de roepnaam niet
Wij hebben de namen al vaststaan. Nu staan ze allebei niet in de top 20 maar als dat tegen die tijd wel zo dan is dat maar zo.
ik zou er niet voor kiezen, ik heb het zelf gehad toen ik op school zat, bij mij in de klas zaten drie wendy's en ik vond dat toen best vervelend.
Pffff, heel lastig. Zo heb ik Emma al een aantal jaren in mijn hoofd, mochten we een meisje krijgen. Al voor de tijd dat die naam zo populair werd. Vind hem echt prachtig (en nee, het is niet mijn eigen naam). Maar aan de andere kant heb ik ook wel weer zoiets van: nee he, alwéér een top 10 naam. Straks kijken er nog 5 kindjes op op het schoolplein. Vind ik ook niet zo leuk. Had ik vroeger met de naam Mark, daarvan hadden we er 3 in 1 klas. Grappige is dat de naam Mark nu helemaal niet meer zo vaak voorkomt. Misschien eens de moeite waard hoe vaak een naam in een plaats of gemeente is gegeven. Valt me op dat ik vaak de naam Esmee voorbij zie komen (in de krant of bij geboortekaartjes bij de huisarts). Naam is misschien wel heel streekgebonden.
Nee, de meiden hebben een niet veel voorkomende naam, ons zoontje zal ook een aparte naam krijgen (vorig jaar maar totaal 6x gegeven in verschillende schrijfwijze)