Wij hebben gekukkig geen top 20 naam.. heb er zelf een nare ervaring mee zat met 6 (!!) Andere die de zelfde naam dragen in de klas . voor een eventueel tweede kindje hebben we wel een naam die bijna in de top 20 staat , dus wij letten er wel op maarja als je een naam mooi vind vind je hem mooi haha
Wij hebben namen gekozen die we mooi vinden en bij ons vinden passen, en daarbij echt geen rekening gehouden met hoe populair deze zijn. Blijkt dat ze beide in de top 20 staan. Geen probleem, ik zou het alleen storend vinden als er al vijf andere kinderen in onze omgeving zo heten en dat is niet het geval. Zoveel zegt zo'n top 20 dan ook weer niet. Het is landelijk en blijkbaar niet overal hetzelfde
Ik heb al jaaaaaaren Sarah in m'n hoofd. Maar m'n man vond het teveel voorkomen. Nu hebben m'n meiden dus ook mooie namen, maar als er nog een derde dochter komt, wil ik haar echt graag die naam geven. Blijf m'n prachtig vinden!
T maakt mij echt niet uit welke naam we kiezen als wij de naam mooi vinden dan maakt t me echt niet uit of die in de top 20 staat. zolang je er zelf maar achter staat en na een aantal jaar staan er misschien weer allemaal andere namen in de top 20
Hier expres niet omdat ik het niet leuk vind als hij met 10 milans in de klas zou zitten bijvoorbeeld. Hier zo uniek mogelijk, de meisjesnaam die we hebben is ooit 1x eerder gebruikt in nederland !
Ik had zelf nog geen naam in gedachten en ging zwanger op zoek naar namen. Heb toen bewust de top 10 afgezworen. Mocht ik al verliefd op een naam zijn of echt een leuke naam hebben gevonden zou mij de top niet uitmaken. Waar ik wel bang voor ben met de top 10 namen is dat het wel erg modegevoelig is. Nog meer dan dat je met 5x een Sem in de klas zit. Zoals de namen die in de jaren 90 populair waren en nu een heel stuk minder. Een naam moet je aanspreken. Gebeurt dit alleen met -DE NAAM- die toevallig in de top staat... dan is er niks aan te doen. Maar ik zou zeker verder kijken mocht er een nog leukere naam ergens verstopt zijn.
Ik mis een stem mogelijkheid. Ik zou stemmen, ik weet het niet. Wij hadden een mooie naam in ons hoofd en toen bleek dit een top 20 naam te zijn. Heel lang getwijfeld of we die naam aan zouden houden of niet. Nu toch niet gedaan maar als je het niet weet waarom niet. Het ging bij ons om de naam Isa maar hebben nu een naam die helemaal bij ons past en die staat niet in de namenlijst van 2013. Toeval en leuk en last bij ons en ook nog eens betekenisvol. We kunnen niet wachten om die naam met de wereld te delen hihi
'De naam H.ielkje werd in 2013 maar 1 keer aan een meisje gegeven'. En hier zijn wij trots op! Die naam heb ik altijd leuk gevonden. Wij als friezen vinden friese namen ook veel leuker. En het word nog leuker als de naam niet zo vaak voorkomt
Ik heb een aparte naam en vond het als kind juist vervelend dat mijn naam niet 'bekend' was en ik het altijd moest spellen. Daarom kies ik voor mijn dochters juist bekende normale namen. Grappig hoe je keuzes worden beinvloed daar ervaringen uit het verleden. Mijn dochter heeft geen top 20 naam maar onze volgende dochter krijgt dat wel. Gewoon omdat het voor ons de mooiste naam is. Bovendien stelt die top 20 nu ook weer niet zoveel voor: elke naam wordt aan 1 tot 0,5 % van de geboren kinderen in dat jaar gegeven.
Liever niet. Maar je kunt nooit weten of de naam die je kiest een top 20 naam word of niet. De naam van mijn dochter stijgt ook ieder jaar dus wie weet staat hij over een tijdje wel in de top 20.
Ik heb de laatste optie gekozen. Wij doen graag iets met vernoemen en de naam van onze zoon staat er niet in. Maakt ons niet uit; we vinden deze naam leuk. De twee namen waar we uiteindelijk uit gekozen zouden hebben voor een meisje staan er toevallig wel in. Maar niet omdat het populair is, maar omdat oma zo heet.
Ik hoef geen hele aparte naam ofzo en hij mag heus wel vaker voorkomen ,maar een top 20 naam zou ik echt niet nemen.
Hier net zo. Alle mannen hebben/krijgen Friese namen, maar niet meer woonachtig in Friesland, dus 'onze' namen komen hier zo goed als niet voor. Zijn ook redelijk uniek. Naam van mijn man is vorig jaar 8x gebruikt, van onze zoon 20x en van onze toekomstige zoon 10x
Ik heb er, bij het kiezen van de namen, geen moment naar gekeken of die naam in de top 20 voorkwam.. Het verschilt ook nog al, van de ene is de naam 533x gegeven en de andere naam is 30x gegeven.. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal wel mee vind vallen, als je kijkt dat er ongeveer 186000 kinderen geboren zijn en de populairste namen 740x en 774x gegeven zijn, is de kans dat je kind bij iemand in de klas komt die ook zo heet helemaal niet zo belachelijk groot.. De naam van een kindje van een vriendin van mij is in haar geboortejaar 2x gegeven.. En toevallig ken ik ze allebei..
Wij zijn in alles altijd vrij origineel, dus een kindje met een top 20 naam past daar niet echt bij. Voor een jongen zijn we er goed uitgekomen. Maar een meisje zou ik graag vernoemen naar mijn moeder Johanna. En dan blijkt het lastig om niet bij populaire namen terecht te komen.
Zelf zou ik niet kiezen voor een naam die in de top 20 staat. Zelf heb ik een originele naam die niet vaak voorkomt, maar dat vind ik juist leuk. Mijn vriend heeft een naam die wel vaak voorkomt en die zat bij 3 jongens in de klas en heeft meerdere vrienden met dezelfde naam. Dat lijkt me echt niet leuk. De naam moet natuurlijk wel uitspreekbaar zijn. Maar dat iemand moet spellen hoe die z'n naam schrijft vind ik persoonlijk niet erg.
Ik kies een mooie naam en t zal me een worst zijn waar deze op de lijst staat. Populair prima en minde populair ook goed zolang wij m mooi vinden
het maakt ons niet uit of het een populaire naam is of niet. de naam van onze dochter is vorig jaar 233 keer gegeven en die van onze zoon 622 keer
wij hebben onbewust 2 kids met een top 10 naam om dat wij de naam mooi vinden.en 2 kids die staan niet in de top 20 . ik vind het belangrijker dat ik de naam mooi vind.en dat mijn kind niet de rest van zijn/haar leven de naam moet spellen omdat het gewoon appart geschreven word