Mijn voorkeur heeft het zeer zeker niet. Hadden we echt het wow gevoel bij een naam uit de top 20 gehad dan hadden we het wel gedaan, maar ze vielen al vrij snel af door hun populariteit.
Ik wilde graag een bekende naam geven, één die iedereen kent en waarbij niemand dus een wát? of hóe? gevoel heeft. Zo simpel en bekend mogelijk, dat lijkt me voor onze dochter uiteindelijk het fijnst. En daarnaast vind ik de top 20 namen ook gewoon heel mooi .
Ik had de naam voor mijn oudste (top 5 naam) al als kind in mijn hoofd. Mijn zusje zei zelfs dat ze dat nog wist. Ik heb er wel even over nagedacht of ik wel zo'n populaire naam wilde geven, maar uiteindelijk maakte dat niet veel uit. Bij de tweede wel bewust een onbekendere naam gegeven. Niet alleen om het onbekende, maar ook omdat ik dol ben op bijzondere namen met mooie betekenis. Ze hebben ook beide een bijzondere/aparte tweede naam. Ik zou dus niet per sé voor top 20 gaan of juist niet, maar meer voor mooi, passend, mooie betekenis en duidelijk uit te spreken/schrijven. Alhoewel ik nu geen top 20 naam meer zou kunnen noemen die ik echt serieus zou overwegen (alhoewel, Noah en Levi vind ik allebei wel echt mooi).
Ja hoor waarom niet. De naam Levi had ik al 10 jaar in mijn hoofd. Toen hij geboren werd (sept08) dacht ik dat het een niet veel voorkomende naam was. 3 maanden later bleek hij in de top 3 van 2008 te staan. Milou en Elin vonden we gewoon mooi. Als die ook populair waren geweest hadden we daar geen moeite mee gehad