Over naar peuterbedje. Themabedje wel verstandig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Het lijkt me zo leuk. Een kamertje in een thema. Zo'n bed in de vorm van een brandweerwagen, auto oid. Maar is dat wel handig? Ik bedoel, ik weet nu al dat hij dat helemaal te gek gaat vinden, maar wordt het dan nog wel wat met slapen? Een nieuwe kamer, een ander bed ipv ledikantje en dan ook nog zo'n te gek bed.

Ervaring? Doen of niet doen? Heb namelijke een fantastische bedje op het oog. En ik twijfel.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als hij nu goed slaapt, zou ik niks veranderen. Maar je kunt het natuurlijk gewoon doen en zien wat er gebeurt :D

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dat klinkt ook wel logisch, Carino :cool:
    Slapen gaat hier op het moment.. super goed, maar ik durf het bijna niet op te schrijven.

Komt ook wel omdat een vriendin een kindje heeft die wat ouder is en die stappen al maakt. Dus deze vraag is eigenlijk al een beetje voorwerk haha. Want ik zal ook zeker pas overgaan naar een peuterbedje als ik merk dat zl er zelf aan toe is.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben dat nooit gedaan, maar meer om een praktische reden.
    Ze hebben wel vaak een thema op hun kamer, maar dat doe ik dan meer met accessoires zodat je het makkelijk kunt aanpassen als de interesse verandert. Bovendien is zo'n bed met allemaal toeters en bellen veel werk om af te stoffen elke week. Ja, ik weet het, ik ben een hele gemakzuchtige moeder, maar dit soort argumenten weegt bij mij dus het zwaarst, haha.

Op zich maakte het hier niet veel uit in de kwaliteit van slapen. Als we de hele kamer omgegooid hadden, dan was het toch al spannend, dus een compleet ander bed had daar ook nog wel bij gekund.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Zo'n bed is natuurlijk maar heel even nieuw he, paar nachtjes. En vervolgens slaapt hij er jaren in, dus ik zou niet zo haar die eerste nachtjes kijken. Voor je zoontje is het toch nieuw, of het nu een simpel bed is of een auto-bed.

Hier was het rond 2 jaar ineens drama met naar bed gaan. Hele krijspartijen bij alles wat moest, terwijl daarvoor hele avondroutine soepel ging. Ik heb toen tijdelijk een 1-persoons matras op de grond als bed voor haar gebruikt om te kijken of dat beter ging. Toen konden we op haar nieuwe bed pyjama aandoen, op bed lezen, op bed poetsen, en even erbij liggen met slapen. Ging toen heel goed, dus na 4 nachten een peuterbed gekocht en sindsdien gaat het slapen weer zonder protest.

Als je er nu nog geen reden voor hebt zou ik hem nog lekker in zijn ledikantje laten. Maar voor later lijkt mij zo'n autobed heel leuk voor jongens hoor (mijn dochter zou het denk ook wel willen ;))En als ze daarop uit gekeken zijn rond 6 jaar ofzo kun je overstappen naar een volwassen 1-persoonsbed, heeft hij er toch aantal jaren plezier van gehad.
    Over afstoffen zou ik me niet druk maken, dat doe ik nu ook namelijk amper :p

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zou hier ook wel een succes zijn, een themabed. Dl zou 'm ongetwijfeld zelf gaan afstoffen.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hmm, dat klinkt positief!
    Ik ben er niet zo bang voor dat het thema niet interessant meer is na verloop van tijd. Lang leve marktplaats! Verkoop en koop in dit geval. De basis is nog steeds mooi en goed in zijn kamertje, alleen het bedje en misschien moet er nog iets nieuws aan de muur. Weinig kosten dus daar hoef ik het niet voor te laten.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je het bed ziet als iets voor een paar jaar - tot hij 6 of 7 is - zou ik het wel doen.
    Als het moet meegaan tot hij uit huis gaat ... Absoluut niet.

Een vriendin heeft het ook gedaan voor haar dochter. Dochterlief was gek op haar bed :).
    Maar op haar 5.5 was ze er wel op uitgekeken.
    Nu heeft ze dus een "gewoon" bed. En is haar piratenbed verhuisd naar het zoontje van een vriendin.

Deel Deze Pagina