Ik woon zelf in de kop NH en pak een groot gedeelte van de A7. De snelweg was echt heel slecht te doen, er werd niet harder gereden dan 40 km. Uiteindelijk hebben ze me op het werk teruggestuurd omdat er vanavond echt een puinbak aan files etc wordt verwacht. Als ik nu de filemeldingen bekijk klopt dat wel. Dus nee, als het niet noodzakelijk is zou ik de weg niet op gaan en ik zou het eerlijk gezegd ook niet van anderen verwachten.
Ik heb niet alles gelezen en heb op "ja" gestemd. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je heen gaat. Voor een visite zou ik er wel door heen gaan. Als het bijvoorbeeld voor boodschappen is, dan zou ik denken: ik doe het morgen. Maar dat zal vast niet de reden zijn dat je weg moet. Ik ben niet zo snel bang op de weg.
ja het maakt mij niet zo heel veel uit!!! als je maar wel de tijd er voor neemt en niet haastig rijd overig zou ik het persoonlijk fijner vinden dat als het mijn zoontje was gewoon bij mij thuis bleef maar ja das persoonlijk
Ik zou met dit weer zoiets niet doen. Waarom komt je ex zijn zoontje morgen niet halen en brengt hem morgenavond weer lekker naar huis? Dan hoeft er niemand in de auto met dit weer en heeft hij toch even zijn zoon gezien.
Ik zou het niet doen als het niet nodig is. Ik ben net ook weg geweest en hier had het al flink gesneeuwd. En het was glad en ik zag veel mensen vallen of uit de bocht gaan
Nee, ik zou het niet doen met een kindje van 10 maanden en ik vind het een verstandige keuze van je ex om morgen zijn zoontje te komen halen.
Ik heb nee gestemd. Niet omdat ik het niet zou durven maar ik heb een paar jaar geleden en rit over de snelweg gemaakt waar ik normaal 1,5 uur over rij. Het had toen net zo'n beetje gesneeuwd als nu. Ik heb er die dag bijna 7 uur over gedaan. Dat wil ik nooooit meer. Ook nu staat er al dik 800km file!
Ja waarschijnlijk wij wel maar ik zou mijn man laten rijden. Voor mezelf ligt het aan de reden.. mijn man speelt met dit weer. Niet als wij erbij zitten hoor, maar die graaft vanavond zijn manta uit om te spelen (op verlaten parkeerterrein) dat wil zeggen tegen de tijd dat hij thuis is en gegeten heeft, hij gaat proberen iets eerder weg te gaan maar moet uit den haag naar de kop van noord holland rijden .. ben bang dat hij niet zijn normale 1,5 uur rijden gaat redden zal eerder een min. 3 uur durende terugreis worden.
Nee zou het niet doen. Wij zijn enkele jaren terug van de oprit zo de snelweg op geglipt nadat het ineens was gaan sneeuwen. We reden 20km/uur!! Dus langzaam rijden maakt geen zak uit. We kwamen overdwars op de snelweg te staan. Godzijdank kwam er toen net even geen auto aan!
Gaat hij niet mee accoord.. En ja, moet daar toch een beetje in meespelen anders ziet mijn zoontje hem straks helemaal niet meer.
Nee, voor zo'n reden zou ik niet gaan rijden. Ik snap dat jij er van baalt dat je ex geen ruimte maakt. En je mag daar zeker een punt van maken hoor! Maar ik zou dat niet dit weekend doen met het risico dat hij toch gaat rijden en misschien met twee kleine kinderen in de file komt te staan in deze kou! Of erger, een ongeluk ermee krijgt. Jammer als het jouw plannen dwars zit. Maar veiligheid gaat voor.
Nou mijn plannen zal het niet dwarszitten maar morgen is het licht en alles beter begaanbaar denk ik. Ik vertrouw op zijn rijstijl, die is altijd goed geweest. Mocht ik nou morgenochtend lezen op knmi ofzo dat het echt extreem is blijft hij natuurlijk gewoon. Maar dat is enkel op dat moment echt te beslissen. Verder ga ik zeker eissen dat hij ruimte maakt voor slaapplaats van zijn zoon. Moet niet vaak voor gaan komen dat hij zijn zoon niet kan ophalen omdat hij niet naar zijn zus kan en dus dan alleen zijn andere zoontje ophaalt. Maar dat zal wel besproken worden.
alleen als het perse MOET, als het ook even anders kan dan bleef ik lekker thuis, ik zou niet bv voor een simpele verjaardag mijn leven gaan riskeren ofzo hihi
Jahoor, ik zou het wel doen...een doorgaande weg is vaak goed begaanbaar. Ligt er misschien wel aan waar je woont...hier, in Drenthe, zijn de wegen best goed
Hier gaan ze in de 30 km wegen echt op het tempo dat mijn dochter loopt.. Auto's kruipen voorbij. Maar goed, waar ik zich op heb is ook niet gestrooid volgens mij.. Al heeft dat natuurlijk weinig zin als er sneeuw valt bij -9 want dat vriest gelijk vast.
Ligt eraan hoe belangrijk de afspraak is. Maar als het even niet hoeft zou ik het niet opgaan zoeken.
ik ben net ongeveer 30 minuten onderweg geweest naar huis. Heb wel wat rustiger gereden dan normaal, ook omdat ik in de auto van mijn man reed en die dus niet zo goed ken, maar ook omdat toch in de berm een hoop sneeuw nog ligt. Maar het ging gewoon prima, de hoofdwegen waren aardig schoon.
Mijn schoonouders wonen in Limburg (1,5u rijden voor ons) en wij zouden kerstavond 2010 bij hun vieren. Dat was de witte kerst, Limburg zou onbegaanbaar zijn, een en al drama werd er gezegd. Wij hebben geen winterbanden, wij zijn rond 18.00u gaan rijden. Ik geloof dat we niet eens file hebben gehad. En ik vraag me nog steeds af waar al dat drama zich dan heeft afgespeeld. Ik ben een loser in de sneeuw en ik heb zelfs gereden! De snelweg was schoon, alleen het laatste stukje van de snelweg af lag sneeuw. Sindsdien probeer ik me niet zo druk meer te maken als er sneeuw valt/ligt. Gewoon rustig rijden, afstand houden is er niks aan de hand hoor.