Hmm, ik denk dat ik er geen moeite mee zou hebben. Ik denk namelijk dat als er een man kiest om kraamverzorger te worden hij dit met volle overgave doet en dat ook uitkomt in zijn werk en je dat dus ook voelt. @ Vagans hier geen thermometer onder mn oksel, maar op de betrouwbaarste manier .
2 van de3 kraamhulpen die heb gehad hadden zelf ook nog geen kindjes en hebben hun kennis opgedaan tijdens de opleiding , de eerste was trouwens net 20 en nog bezig met de opleiding maar goed stefan kleintjes is toch ook een mand waarvan de borstvoedende mama's alles aannemen (uitzonderngen daargelaten ) dus die kan ook alleen op basis van verhalen van moeders reageren
Tja, ik kan alleen maar afgaan op mijn eigen ervaring en dat was met een kraamverzorgster die zelf ook BV had gegeven. Moet zeggen dat ik hier bij intake ook wel over heb gesproken, dat ik dat graag wilde. Over Stefan Kleintjes ga ik het verder niet hebben, als je het niet erg vindt Laten we het on-topic houden.
Ja, ik zou er moeite mee hebben. Vanwege meerdere dingen, nl het tempen, de controles en dat vrouwen op zulke momenten waarsch beter weten wat je doormaakt dan mannen. Vind het ook niet eerlijk van mezelf dat ik zo denk hoor, want heb geen ervaring met een mannelijke kraamverzorger. Misschien zou een mannelijke kraamverzorger me beter bevallen dan een vrouwelijke!
Red, ja ik kom uit het Noorden (noord-oost) Over temperaturen, dat ging hier bij de eerste gewoon rectaal en dat was niet fijn ivm totaal ruptuur.
tempen doe ik sowieso zelf, heb ik geen verzorger/ster voor nodig. En verder zou het me niet uitmaken hoor, is toch zijn werk?
Heb je vast kraamzorg van Isis aangevraagd Temperaturen: moet officieel rectaal. Ik doe het in overleg. Mochten moeders het een probleem vinden, mag het onder de oksel maar bij twijfel, moet het wel rectaal omdat dat gewoon betrouwbaarder is. Bij een totaal ruptuur zou ik persoonlijk aanbieden om het onder de oksel te laten doen, mits de waardes goed zijn.
Ja, ik zou daar moeite mee hebben. Mijn kraamverzorgster was echt mijn steun en toeverlaat die week. Ook mijn kraamtranen heb ik bij haar lekker de vrije loop gelaten. Bij een man zou ik me voor dat soort dingen niet genoeg op mijn gemak voelen. Laat staan de fysieke controles e.d.
Hier bij de oudste wel een aantal keer een manlijke gynacoloog was wel wat raar toen heb nu zoiets achja het is gewoon hun werk dus ja als ze de vraag stellen geen moeite mee al zal ik wel even overleggen met vriend als de vraag me gesteld wordt voor die tijd
Ik wil deze keer eigenlijk helemaal niet getemperatuurt worden.. De vorige keer mocht het onder mijn oksel en daar kwamen de belachelijkste waarden uit . Rectaal vond(en vind) ik geen goed idee. Ik voel het zelf altijd erg goed als ik koorts heb, dan kan ik dat best aangeven.
Ja een mannelijke gynaecoloog heb ik ook geen moeite mee, ik ben onder controle van een team van gynaecologen en arts assistenten waarvan de meesten man zijn, het gaat me om de kraamzorg.
Dan moet je dat denk ik even met je vk bespreken en er voor tekenen denk ik. Dan is de kraamzorg nl. niet aansprakelijk.
nee zou daar geen moeite mee hebben, er kijken ook mannelijke gynacologen daar dus wat maakt die kraamverzorger danuit
Ja daar zou ik grote moeite mee hebben....Is meer een gevoel, want ik heb ook een mannelijke gyn bij de bevalling gehad, maar goed, een kraamverzorgster is toch een ander verhaal, die is een volle week bij je in huis, doet controles, helpt bij de borstvoeding maar luistert ook naar je verhalen en onzekerheden....en ja dat soort dingen bespreek ik toch echt liever met een vrouw! Temperaturen hier met de oorthermometer, beide keren was de KV er geen fan van maar afgesproken dat als ik koorts zou hebben ik alsnog rectaal zou meten. Is nooit nodig geweest.
Heb dezelfde vraag gekregen bij de telefonische intake 2 weken geleden(ook isis) Lijkt me ook niks hoor. In een ziekenhuisomgeving vind ik dat iets anders, vraag me niet waarom, maar het is gewoon een gevoel. Als ik met 36 wk overgedragen wordt aan het (martini)ziekenhuis, zal ik vast ook mannelijke gynaecologen/arts-assistenten tegen komen, maar daar heb ik dan weer niet zo'n moeite mee. Als ik op tijd beval, komt dezelfde kraamverzorgster die ik bij mijn dochtertje ook had. De week erna heeft ze vakantie!