Ik zou het liefst een kraamverzorgster willen. Simpelweg omdat ik best wel preuts ben. Ik hou het sowieso niet van als vreemde mensen aan mij zitten. Laat staan een vreemde man.
Ik heb even het artikel opgezocht wat in de Leeuwarder Courant heeft gestaan, maar hij is per ongeluk op de verkeerde opleiding terecht gekomen. Hij kon niet meer wisselen en scoorde hoge cijfers op het onderdeel kraamzorg. Er is hem gevraagd of hij stage wilde lopen in de kraamzorg en dat is 'm erg goed bevallen. Organisatie wil ook met de tijd meegaan en heeft m een contract aangeboden. Naar horen zeggen laat hij gezinnen erg tevreden achter en is hij 1x geweigerd door mensen met een religieuze achtergrond. Maar kan me goed voorstellen dat het een vreemd idee is omdat we het niet gewend zijn. Overigens hier alleen maar vrouwelijke vk's en ben thuis bevallen met 2 collega's dus ben mannen aan mn lijf al helemaal niet gewend. Gevoelsmatig denk ik dat ik een vrouw dichter bij me laat komen en gesprekken persoonlijker zijn. Maar dan moet het wel goed klikken natuurlijk.
Ik zou misschien eerst even moeten "slikken" maar het wel prima vinden eigenlijk. Doet me alleen een beetje denken aan "I want to break free" maar ach, een stofzuigende man.. Als het maar geen nichterig type is.. Dat zou ik dan wel minder vinden
Ik zei steeds dat ik dat echt niet zou willen,Maar toen ik eenmaal bevallen was (wel via ks) toen maakte me het niets meer uit.Lag op de kraamafdeling en daar was een mannelijke kraamhulp en daar had ik meer aan dan sommige meiden die daar rond liepen.
Hmmm ik heb er echt even 5 minuten over na gedacht. In eerste instantie dacht ik... NEE! Wil ik niet! Maar waarom eigenlijk niet? Ik voel me over het algemeen veel prettiger bij mannen, ik ben van mening dat ze net zo goed hun werk kunnen doen als vrouwen. En een vrouwelijke kraamverzorgster hoefde ook niet naar mijn hechtingen te kijken, dat wilde ik gewoon niet. Alleen als ik er om vroeg omdat ik het niet vertrouwde, keken ze even. Maar goed, ik denk dat ik er geen probleem mee heb. En als het nou een beetje een gezellige kerel is, heeft mijn man ook wat te lullen
haha, nou.. Ik weet niet, maar als ie bij alle kleertjes van mn dochtertje zou roepen EEEENIIGGG.. Brrr hahahaha.. Of haar haartjes in een knotje maakt enzo.. Harder gilt dan de oma`s.. Dan zou ik toch echt even moeten slikken
nee zou ik geen moeite mee hebben. gyn is man en ik heb 2 wkn geleden keizersnede gehad en ja op de verkoever kamer kijkt een jonge man je kraamverband na haha ze kennen niet anders hoor. tja moet ook naar gekeken worden he. Nee zou er geen problemen mee hebben. ze gedragen zich wel proffesioneel hoor en als hij bij mij zou komen is vast niet zijn eerste werkdag haha dus al meerdere vrouwen gezien hoor.
Mij zou het ook niet uitmaken... En over een hysterische nicht gesproken: uit ervaring blijkt dat ik daar heeeeeeeeeeeeeel goed mee om kan gaan, dus me ook like! Overigens wil ik wel zelf tempen, maar goed, bij een vrouw ook dus. Mijn vader heeft trouwens een mannelijke thuisverzorger, op verzoek deze - homoseksuele - man omdat deze ook voor mijn moeder heeft gezorgd toen ze ongeneeslijk ziek was... Hoe modern van mijn papa, om daar geen moeite mee te hebben, haha!
Ieder z'n mening natuurlijk, en ik kan me heel goed voorstellen dat je absoluut geen mannelijke kraamverzorger of kleuterju... eh... man wilt, maar ziekig? Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar bedoel je met het woord ziekig dat deze mannen volgens jou automatisch neigen naar pedofilie? Ik zou het ook absoluut niet verwachten - wel prima vinden - maar ik ga er nog altijd van uit dat de meeste mannen (en vrouwen!) met deze banen gewoon goede intenties hebben... Maar ik generaliseer ook, hoor, want ik zou er dan weer van uitgaan dat mannelijke kraamverzorgenden vaker wel dan niet op mannen vallen...
Ik denk dat ik misschien wel meer moeite heb met een vrouw! Maar nee, ligt naar mijn idee compleet aan het persoon dat je krijgt. Ik kan meestal beter met mannen dan vrouwen, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Ik weet wel dat mijn vriend absoluut geen mannelijke kraamverzorgende zou willen.