Auto keuze stress

Discussie in 'De lounge' gestart door cw26, 15 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Hoi meiden....

Wat zouden jullie doen ....
    We kijken al een 6 a 7 tal maanden om ons heen voor een nieuwe auto.
    Langzamerhand weten we wat we willen hebben, en is ons lijstje uitgedund tot 1 auto.
    Het type wat nu boven aan onze lijst staat is alleen weinig op de markt, in het merk wat we willen( 1.6 motor), wel zijn de 1.2 motor types volop aanwezig, maar we willen 4 fietsen kunnen dragen. En daarnaast hebben we ook nog een bootje, waar de mannen vaak mee gaan vissen. En trekken we 2 x in een jaar de bergen in.

Nu gaan we vanmiddag kijken bij een 1.6 auto, met trekhaak, met winterbanden voor een goede prijs.
    Alleen de kleur op de foto is niet mooi ):...
    Bruin....

Wat zouden jullie doen, na lang zoeken eindelijk het type auto, met de opties die je wil , maar de kleur niet mooi dan toch kopen???

Of dan toch voor een lichtere motor gaan, waar de opties vaak nog bijgekocht moeten worden ( trekhaak en winterbanden).... en dan wel de kleur die je mooi vindt?

Ik vind het best lastig, juist omdat we al zo lang bezig zijn en we tot de ontdekking komen dat de 1.6 niet zo veel verkocht worden....

Hopelijk hebben jullie goede adviezen:)

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Lastig… het is een enorme investering en je moet er toch iedere dag naar kijken. Ik zou sowieso gaan kijken, wellicht vind je het meevallen.
    Hoe hoognodig hebben jullie de nieuwe auto nodig? Er is kans dat er morgen of overmorgen wel een op de markt komt in een andere kleur, hoe erg zou je dan balen? Maar het kan ook nog 5 maanden duren, wat is daar de impact van?
    Met een investering van zoveel geld, zou ik wel graag willen dat hij 100% naar mijn zin is. Maar goed, als de zoektocht zo moeilijk is…

3. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.113
    1.180
    113
    Vrouw
    Tja ik ben niet moeilijk qua kleur zolang het enigzins neutraal is en door te verkopen vind ik het allemaal wel prima.

Dus als dit verder de auto is voor jullie zou ik het absoluut doen!

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Ik zou er voor gaan. die kleur zie je toch niet als je erin zit. en bij ons staat de eigen auto vaak op een parkeer plaats waar ik hem ook niet zie. dus zou voor mij echt van ondergeschikt belang zijn. je hebt een heel pakket aan wensen, trekhaak, 1.6 liter motor etc. die je allemaal af kunt vinken, dus dan is het toch de auto!

Vero0504, Zuul en Suzie01 vinden dit leuk.
  5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Sowieso gaan kijken, misschien valt de kleur wel mee als je het ziet.
    Ik denk dat als je per sé dit type wil, je wel misschien een consessie qua kleur moet doen als er maar weinig van zijn.
    Of je wensenlijst toch een beetje bijstellen, want precies 1 type is niet veel natuurlijk.

Misschien een wrap overwegen? Geen idee wat dat kost hoor verder

6. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Nou inderdaad, dat dacht ik ook nog.. ff mooi nieuw kleurtje erover.... zal vast niet goedkoop zijn!!!!

Ik weet hoe lang we hier al mee bezig zijn... al zoveel tijd en energie zit er in, maar geld uitgeven vind ik dus ook moeilijk met iets wat net niet naar het zin is...

aan de andere kant, zal het dan een 1.2 worden, wat volgens mij man echt te kort is qua kracht ivm 4 fietsen en de boot..... en hij wil de power ook hebben...
    dus dan heb je ook een puntje wat niet goed is....
    Dan kunnen we beter een " sterkere" motor hebben dan een mooie kleur..

kijken gaan we zo wie zo..., we hebben er beide vrij voor genomen, zegt eigenlijk ook al veel.... dat we er beide voor willen gaan

QUOTE="olleke, post: 24401074, member: 61306"]Sowieso gaan kijken, misschien valt de kleur wel mee als je het ziet.
    Ik denk dat als je per sé dit type wil, je wel misschien een consessie qua kleur moet doen als er maar weinig van zijn.
    Of je wensenlijst toch een beetje bijstellen, want precies 1 type is niet veel natuurlijk.

Misschien een wrap overwegen? Geen idee wat dat kost hoor verder[/QUOTE]

7. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik weet niet welk merk en type auto je zoekt.

Bootje ons visbootje is al €560 kg en dat is van aluminium. Op een trailerhelling is het koppel wat de motor kan leveren prettig.
    In de bergen ook, persoonlijk denk ik dat je spijt gaat krijgen van een lichte motor. Met de fietsen en de boot is het allemaal net niet.
    Ik zou dan toch voor bruin gaan met de sterkere motor.

Maar ik heb makkelijk praten met een saaie taxi grijze vectra gts 3.2 v6 als auto. De kleur SAAI, lederen bekleding zwart luxe is ok, rijdt heerlijk en dan heb ik liever een saaie auto die lekker rijdt dan een mooie auto die niet zo lekker rijdt

cw26 vindt dit leuk.
  8. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Doorverkopen hou je daar rekening mee als je een auto aanschaft.
    Wij rijden altijd zolang mogelijk door om het betaalbaar te houden, lijkt me lastig als de doorverkoop 1vd items is voor het kopen van een auto.

een 1.6 verkoopt altijd minder dan een 1.2 omdat wij nederlands een zuinig volkje zijn.
    Maar ik zou mezelf dan toch de lol van een 1.6 gunnen

9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

[/QUOTE]

Jullie gaan spijtkrijgen van een 1.2 dat kan ik al lezen in deze post.

Welke auto merk en type ga je voor?

1.2 met turbo maakt ook herrie en is niet zuinig, de 1.6 met turbo gaat zuiniger rijden.
    1.2 moet veel te hard werken plus je met heel defensief gaan rijden.
    Ga je voor een handgeschakelde of automaat?

10. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Jullie gaan spijtkrijgen van een 1.2 dat kan ik al lezen in deze post.

Welke auto merk en type ga je voor?

1.2 met turbo maakt ook herrie en is niet zuinig, de 1.6 met turbo gaat zuiniger rijden.
    1.2 moet veel te hard werken plus je met heel defensief gaan rijden.
    Ga je voor een handgeschakelde of automaat?[/QUOTE]

Nee handgeschakeld. Me man zit in de motoren ( scheepvaart) zegt dat een automaat voor zulke " klussen" niet gaat werken... en is ook vaker kapot...
    Wat je zegt , we gaan waarschijnlijk wel spijt krijgen van de 1.2 met turbo ( dat was dan ook het idee). Juist omdat mijn man zo hammert op een 1.6 qua trek kracht...
    Hij ziet vaak genoeg wat te veel vragen van een motor kost....

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik zou in ieder geval geen concessie doen voor de motor als dat ivm fietsen en bootje zo hoognodig is. Dan krijg je spijt.

11131618 en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. Linda86

Linda86 VIP lid

Nou dit inderdaad! Dus ik zou gaan kijken en als de kleur mee valt die bruine kopen. Als ik het in het echt ook nog lelijk zou vinden, zou ik toch weer verder gaan zoeken.

Dubbelgeluk en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Wij hebben jarenlang een soort groen-bruine auto gehad, echt geen mooie kleur te noemen, maar de auto zelf was echt ontzettend fijn - na een week zagen we de lelijke kleur niet eens meer en waren we al gewend. Sindsdien heb ik eigenlijk een diepe liefde ontwikkeld voor auto’s in lelijke kleuren :D

Nellie4, olleke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Nee handgeschakeld. Me man zit in de motoren ( scheepvaart) zegt dat een automaat voor zulke " klussen" niet gaat werken... en is ook vaker kapot...
    Haha dan hebben de heren een flinke visboot. Automaat is opzicht prettig op de trailerhelling, het lukt mij zelfs de boot te traileren, met de handgeschakelde auto vond ik het lastiger. Maar jouw man zou het vaker doen als ik.

En kapot ja, onze auto heeft al een nieuwe automaat en nu 10.000 km verder krijgt deze al een servicebeurt a€450,00. Maar nu ik er aan gewend ben wil ik niks anders meer.

Wat je zegt , we gaan waarschijnlijk wel spijt krijgen van de 1.2 met turbo ( dat was dan ook het idee). Juist omdat mijn man zo hammert op een 1.6 qua trek kracht...
    Hij ziet vaak genoeg wat te veel vragen van een motor kost.
    Dan gaat het kapot en als het je werk is maakt het niet uit maar voor je zelf is voorkomen beter dan genezen. Dus een 1.6 je.

...[/QUOTE]

15. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou ook voor de 1.6 gaan en de kleur voor lief nemen...zelf heb ik hekel aan de kleur rood maar wel 3 rode auto's gehad omdat ze verder naar mijn zin waren.Kleur merk je niets van als je rijd, een te kleine motor wel.

16. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Rood geeft als nadeel dat het snel verkleurd en je in een roze auto rijdt.

ik heb nu 1 zwarte auto gehad en nu een grijze beide saai maar makkelijke kleuren.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk er hetzelfde over.

18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Een auto in een weinig voorkomende kleur is ideaal op grote parkeerplaatsen zoals bij pretparken en zo;)

De kleur van een auto zou mij echt helemaal niets uitmaken. Het is een vervoermiddel, geen modeaccessoire.

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Maar dat is natuurlijk persoonlijk, luxe en een mooie auto zijn heel wat waard.

De kleur is minder van belang de motor en de luxe is toch veel belangrijker.
    En een beetje snelheid is mooi meegenomen.

20. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Zijn onderweg....hou jullie op de hoogte....

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina